Priya schreef:Allereerst: gave fotograaf! Hij of zij heeft de foto's zó genomen, dat het ''op de voorhand'' minder opvalt. Vooral de eerste foto's zijn mooi uitgemikt. De horizon loopt onwijs scheef, en Lady bijna in evenwicht, volgens de foto
Ik denk inderdaad dat je de meeste goede tips al gehad hebt. Het lijkt alsof je onzeker bent. Alsof je bang bent om haar in de weg te zitten. Daardoor hou je je handen geforceerd op een hoogte (bang om contact te verliezen of hoofdhouding te veranderen?), zit je gespannen voorin het zadel en wil veel naar beneden kijken om te controlen of ze nog wel loopt zoals het hoort. Laat je maar meenemen... Je voelt het heus wel als er iets verandert. Ze zorgt voor je, als ik het zo zie. Vertrouw haar (:
Bedankt voor je leuke reactie.
Maar ik ben totaal niet onzeker over het rijden, of bang om contact te verliezen.
Achter Lady zit een hele grote geschiedenis kwa rijden.
Even in het kort:
Lady is hellaas als 2 jarige al ingereden, en niet op de goede manier. Altijd erg lang laag (wat bij de meeste paarden goed is natuurlijk) maar hierdoor liep ze nog veeeeeeeel meer op de voorhand.
Ook kon Lady niet normaal draven. (galop sprongen in de draf) en galloperen kon ze eigenlijk ook niet.
Toen ik ben begonnen met lessen is het het rijden een hele andere kant op gegaan. En dat is deze kant op geworden!

) en wauw wat zijn jullie vooruit gegaan