Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Moontje1991 schreef:Wat denk je dat een nieuw paard gaat oplossen?
Ik lees toch duidelijk dat het probleem bij jou ligt.
Een paard denkt niet kom vandaag ga ik lekker baasje pesten.
Het paard denkt hmm ze weet niet wat ze wilt en ze is bang nou dan is ze een slechte leider dan moet ik het leiderschap maar nemen voor ik straks wordt opgevreten door een leeuw.
En met een nieuw paard heb je precies hetzelfde.
Ik zeg of verkoop het paard en stop met paarden of zoek hulp en dan niet bij je instructrice maar bij iemand met verstand van zaken ga grondwerk lessen met hem volgen inplaats van aanmoderen op zijn rug.
Jackywhite schreef:Beste ts,
Nu dus mijn advies, geloof mij ik heb heel veel handelspaarden op stal gehad van eigenaren die maar verkocht moesten worden omdat ze niet spoorde, maar ik heb die paarden altijd eerst weer met volle vertrouwen het rechte pad laten zien voordat ik ze verkocht..anders verkoop je namelijk een nieuwe eigenaar jouw ellende, wat vals is voor de eigenaar maar vooral voor je paard!
Pikeur schreef:Tuurlijk denkt een paard zo wel. Als iets moeilijk wordt gaat hij echt niet denken goh dat ga ik eens vrijwillig zo doen. Het is dan aan de ruiter om het paard dusdanig te ondersteunen dat 'ie het wél doet, maar paarden kunnen echt wel proberen om moeilijk werk te ontwijken.
Ik denk dat het voor jou beter is om een andere baas voor je haffie te zoeken, als het na 3 jaar nog niet werkt dan pest je elkaar denk alleen maar..
" Paard maakt enkel gebruik van de mogelijkheden die je hem geeft. Niet meer of minder.
maar niet met mijn brave Quarter en al helemaaaaaal niet met mijn 24 jaar oude NRPS-er. Aangezien die me deze angst bezorgt heeft.