Westernles!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:35

Leuk jah, ziet er leuk uit Haha!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 08:14

hej fleur je krijgt wel superleuke reacties op je foto's Tong uitsteken

ik zal er ook nog een paar toevoegen van mijzelf in mijn les met mn paardje

Afbeelding

wel een leuke foto alleen zou ze wel iets lager mogen lopen maar ja daar werk ik nog naar toe en ik wende haar net terug naar de hoefslag maar ik haalde mn hand overlangs en dus lijkt het alsof ik mn handen heel hoog houdt slecht Lips are sealed

Afbeelding

en hier liep ze dan netjes een stukje lager maar veelste veel op de voorhand dus betekend weer dat het nog niet goed genoeg ging Tong uitsteken

Afbeelding

voor de mensen uit mn vorige topic ik kan wel lachen als ik paardrijdt hoor Tong uitsteken

Afbeelding

en nog eentje lekker ontspannen stappen.

Afbeelding

dit vind ik een supermooie foto alleen loopt ze voor de westernsport volgens mij hier nog steeds veelste hoog hier loopt ze meer richting dressuur. (misschien wel een verborgen talent van mn westernpaardje)

van mij op swerdy heb ik wel een foto maar die vindt ik niet zo mooi geeft helaas ook geen ontspannen beeld loopt ie een beetje schuin op dus die plaats ik wel een andere keer als ik er een heb die wel duidelijk is dichterbij is en dus ook mooier kan laten zien.

ik zal er nog een paar neerzetten van annelies op swerdy die heeft er ook op gereden

Afbeelding
ik begin nu net met de mooiste foto

maar hier zijn er nog een paar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dat waren er een paar van annelies
die heb ik niet genomen die heeft iemand anders genomen want annelies rijdt bij mij in de les

misschien willen krisje mutzje en shiloh ook nog wel hun foto's toevoegen van de les misschien ook niet dus heb ik het niet gedaan wist nml niet of ze daar hun goedkeuring voor hadden

de andere foto's waren niet zo mooi dus die heb ik even niet geplaatst ze waren of wel onduidelijk ofwel miste er een lichaamsdeel van mn paard ofzo

groetjes fabienne

Voronez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:02

Gave foto's hoor, echt 'n leuk paardje Lachen

fabske schreef:
swerdy rijdt ik altijd met deze shanks het is ook mijn paardje en je kan er heel goed op rijden met twee handen als je niet meer als licht contact hebt en een stille hand zou mn paardje gehinderd worden gaat ie gestressed lopen en hij is zelfs zeer ontspannen. ik heb hem ook met trens gereden maar een trens bit pakt ie vast en dat doet ie in alle gangen en heb jarenlang dressuur gereden met hem en geprobeerd hem netjes op trens te rijden met de juiste begeleiding maar het bleef een groot gevecht ook hulpteugels etc hielpen niks zn gebit is nagekeken en was in prima staat er hebben andere opgereden en dat scheelde ook niks dat ie in de bak het bit vastpakte was tot daar aan toe maar buiten wordt ie zo gek als een deur en gaat ie er vandoor oncontroleerbaar met trens en is die op echt geen enkele manier te stoppen met dit bit is ie superbraaf zonder dat er aan getrokken wordt of ik hem kort houdt ermee

Heb je al 'n bit met rolletjes geprobeerd?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 12:31

Ja, dat zijn ook hele leuke foto's zit een beetje meer actie in Tong uitsteken Bij mij was het alleen op de hoefslag. Maar Ingrid heeft er nog meer van mij alleen moet ze die wel eerst uploaden Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:38

Fabske, je hebt gelijk hoor dat je met dat bit gerust op twee handen kunt rijden mits het contact licht en stil is. Maar kijk eens naar de onderste foto;s op deze pagina van het paardje met shanks in... de shanks staan daar steeds naar achteren, en dat betekent dat er direct contact met de mond is. Misbruik van de hefboomfunctie van het bit dus.
(NOOT het zijn natuurlijk momentopnames dus misschien steeds net op een correctiemoment (waarbij je wel contact MOET hebben) genomen zijn. In dat geval is deze kritiek van mij onterecht)

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:40

hej hej

ja heb al eens een bit met rolletjes geprobeerd en in de bak vecht je dan het eerste kwartier lang omdat ie ook dat op de een of andere manier nog vasthoudt aan een kant
daarna gaat ie in de bak wel lekker lopen erop maar ja dan moet je hem wel continue corrigeren omdat ie vaak een loopje met je neemt. maar heb er vandaag ook mee gereden omdat ik annelies en fleur toch al met trens wou laten rijden zodat ie niet zo in zn mond wordt gereden nou doen ze dit allebei zeker niet bewust maar dat is vaak het gevaar.
maar ja als ik hun er mee laat rijden moet ik eerst ook zelf even proberen en oefenen maar na een beetje vechten ging dat eigenlijk heel goed

en op de laatste foto's ik weet niet of ze hem corrigeerde of gewoon teveel vroeg of niet ik had op hetzelfde moment zelf les en mn handen vol aan het paard waar ik op reed en dus niet continue op haar gelet.

nou hangt het bit nooit helemaal recht maar ze gebruikt het bit idd wel daar ik weet uit ervaring dat ze er wel altijd goed mee overweg gaat zowel zij als ik hebben les gehad met hem ook met dit bit en hem er altijd meegereden en ook zij heeft een stille zachte hand dus kan goed correctie moment zijn ook bij haar was ie vaak druk.

maar goed ze gaan dus allebei in het weekend op trens over :p

groetjes fabske

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 22:55

Ben benieuwd hoe hij daar op gaat reageren, maar vind het zelf misschien ook wel fijn. Ik was hier altijd beetje bang bij om hem in zijn mond te zitten, zeker bij het stoppen, dit heb ik dus ook niet echt gedaan waardoor de oefening niet echt lukte. Maar ja , ik zie het zondag wel weer.

En ik heb er al een tijdje over zitten te denken maar nu is het er dus echt van gekomen! Ik heb vandaag jodhpurs gekocht! Ook heb ik nog chaps, is maat XS dus weet niet zeker of ze nog helemaal passen maar dat moet lukken. DUs daar kan ik dan zeker in de zomer mee gaan rijden! Ook de beugels zouden (waarschijnlijk) op de goede maat kunnen komen dus t komt allemaal goed hoor Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:56

wat een mooi schimmetkje wat een vrolijke appeltjes!

En k vindt het er erg goed uitzien en dat voor de derde keer!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 08:37

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 08:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit zijn de foto's van kristel met shesa

groetjes fabske