Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

fabske schreef:swerdy rijdt ik altijd met deze shanks het is ook mijn paardje en je kan er heel goed op rijden met twee handen als je niet meer als licht contact hebt en een stille hand zou mn paardje gehinderd worden gaat ie gestressed lopen en hij is zelfs zeer ontspannen. ik heb hem ook met trens gereden maar een trens bit pakt ie vast en dat doet ie in alle gangen en heb jarenlang dressuur gereden met hem en geprobeerd hem netjes op trens te rijden met de juiste begeleiding maar het bleef een groot gevecht ook hulpteugels etc hielpen niks zn gebit is nagekeken en was in prima staat er hebben andere opgereden en dat scheelde ook niks dat ie in de bak het bit vastpakte was tot daar aan toe maar buiten wordt ie zo gek als een deur en gaat ie er vandoor oncontroleerbaar met trens en is die op echt geen enkele manier te stoppen met dit bit is ie superbraaf zonder dat er aan getrokken wordt of ik hem kort houdt ermee