Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Quir schreef:Ik ben het er ook niet mee eens en laat de beugels altijd los hangen voordat ik er op ga. Zo raken de paarden gewend aan het geklapper en de beugels die tegen de buik aan tikken. Wel de beugels altijd een stukje korter doen, dat ze dus niet om de buik heen slaan of iets dergelijks.
shan schreef:Als je een rille hebt vind ik het zelfs gevaarlijk, ze kunnen er behoorlijk van over hun toeren raken en je bent dan gelijk al een eind achterop.
Ik hou ze dus opgestoken, alleen in stap aan de hand laat is ze naar beneden, dat is voldoende om er aan te wennen.

tamary schreef:shan schreef:Als je een rille hebt vind ik het zelfs gevaarlijk, ze kunnen er behoorlijk van over hun toeren raken en je bent dan gelijk al een eind achterop.
Ik hou ze dus opgestoken, alleen in stap aan de hand laat is ze naar beneden, dat is voldoende om er aan te wennen.
Juist een paniekvogel heeft meer desensibilisatie nodig op dit soort punten. Weliswaar in kleinere stapjes, maar zo'n dier moet veel meer referentiekader hebben van wat veilig is dan een koele kikker die dat zelf durft te bedenken.
TinkerTwink schreef:Ok, nu heb ik toevallig een paardje wat het heel eng vindt als er iets tegen haar buik aan flappert. Ikzelf zou het dus, zeker bij haar, nooit los laten hangen.