Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Monica_1987 schreef:Wel zie je het op internet, voornamelijk handelspaarden die echt toppers zijn volgens de verkopers. Zet ik dan wel me vraagtekens bij als je zo veel spanning ziet met wel een rondgereden paard. Want dat gaat voor sommige boven alles zolang het paard maar dat boogje maakt is het goed. Tja je doet er weinig aan.

superwoman schreef:Paard gaat immers vanzelf aan de teugel wanneer hij netjes van achter naar voren gereden kan worden, wat al na enkele keren op het paard zitten kan. (mits de voorbereiding wel netjes is natuurlijk)
Moll schreef:hoe ik het doe en vind dat het hoord staat er niet tussen, ik begin aan de longe dan dubble le longe en koptoom, dan maak ik het dier bitwijs en leer het in ballans zijn zonder ruiter, als ik dit 7 weken doe met zadel er bij enz, dan is de stap naar er opstappen en weg rijden heel klein, het dier weet immers al wat links en rechts is kent de stem hulpen, en is dus te besturen, scheelt hoop stress voor het jonge dier
Chaos schreef:Moll schreef:hoe ik het doe en vind dat het hoord staat er niet tussen, ik begin aan de longe dan dubble le longe en koptoom, dan maak ik het dier bitwijs en leer het in ballans zijn zonder ruiter, als ik dit 7 weken doe met zadel er bij enz, dan is de stap naar er opstappen en weg rijden heel klein, het dier weet immers al wat links en rechts is kent de stem hulpen, en is dus te besturen, scheelt hoop stress voor het jonge dier
Chapeau, maar als je beter leest zul je zien dat jij niet de enige bent die zo werkt.
ik zeg dat het er niet bij staat