Conquistador Bitloos!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liannn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 00:33

ja oke ik snap je punt, maar ik denk dat hij al zo onrustig loopt. Ik heb alleen niet de juiste zit hem daarop terug te nemen, snap je? Hij is altijd al zo geweest en we zijn nu een oplossing aan het zoeken naar hoe hij rustiger kan worden enzo. Daarbij is mijn zit natuurlijk heel belangrijk, maar niet de oorzaak.

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:16

ik herken dit zo! ook met het uitstappen dat ie zo hard loopt dat heb ik dus ook. ik heb een tijdje les en heb geleert om dus wel te ontspannen, het klinkt heel tegenstrijdig maar op den duur helpt het wel. bij mij is het het geval dat de pony balans zoekt en daardoor harder gaat lopen omdat ze dan spanning op de teugels krijgt en ze daar haar balans vandaan haalt. dus moet ik nu mijn handen ontspannen en moet je geen constante druk geven, want dan weet het paard dat als ze harder gaat ze druk krijgt en dat moet dus juist niet.

Liannn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 11:50

ooh dus nog iemand met dat 'probleem!' . Het is inderdaad gewoon heel moeilijk, want het is zo dat als je ontspant dat hij juist harder gaat lopen hoe zwaar je jezelf ook maakt. Het gaat wel steeds beter dus het komt wel!!

Liannn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 11:51

trouwens, je bedoeld alleen met uitstappen? Dat is waar ja. Het puntje van de teugels pakken en zelf het evenwicht laten pakken. Wel goed zitten :P

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:49

Liannn schreef:
trouwens, je bedoeld alleen met uitstappen? Dat is waar ja. Het puntje van de teugels pakken en zelf het evenwicht laten pakken. Wel goed zitten :P

nee niet alleen met uitstappen, ook tijdens het rijden. merk jij ook dat je paard aan de longe veel rustiger loopt? ik heb dat namelijk wel, ik vond het zo raar dat ze aan de longe lekker rustig en ontspannen liep en zodra ik eropzat ze hard wilde. volgens mijn instructrice komt dit deels ook doordat dingen haar niet goed zijn aangeleerd maar ook doordat als je longeerd ze geen druk heeft in haar mond, en tijdens het rijden wel. heb je eigenlijk les?