Heidi(haflinger) spring- en dressuurwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FlowerPower

Re: Heidi(haflinger) spring- en dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:52

Het springen ziet er super leuk uit!
Met dressuur misschien nog even oefenen, maar dat komt ook vast wel goed!

HORSE_x33

Re: Heidi(haflinger) spring- en dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:03

Ziet er leuk uit :) ! Ik vind het erg knap!

Ik had 2 vragen, ik weet niet of ik ze hier mag stellen, maar doe het toch maar :$

Als je 18 bent, moet je toch perse starten tussen de paarden en mag het niet meer bij de pony's?
En hoe hoog zijn de hindernissen dan als je in de B start tussen de paarden?

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:29

ik heb mijn mening gegeven en daar blijf ik bij.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:42

het springen ziet er super uit :j
lekker ontspannen :D
In de dressuur vind ik het er erg gespannen uit zien, ze zwaait voordurend met haar staart en
je mag meer meebewegen in je zit, het ziet er nu erg 'schokkerig' uit :j

veel succes :D

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 18:05

Over dressuur:
Ik weet dat ik nog niet lekker kan zitten constant drijf en men handen niet stil kan houden. Hierdoor komt er spanning en zwaait ze met haar staart. Thuis zwaait ze er niet mee. Dit licht dus echt aan mijn drijven/niet stil kunnen houden van mijn benen.
Als mensen extra tips hebben om het op te lossen dat ik men benen stil kan houden en mijn handen hoor ik het graag. Ben er zelf heel erg mee bezig. Ik rijd nou regelmatig zonder beugels en heb er ook hulp bij.

Over het springen:
Hier ben ik ook veel mee bezig, het steunen komt voornamelijk door het nieuwe zadel. Heb mijn balans met het springen nog niet helemaal gevonden. Thuis lukt het soms al wel op een hindernis om goed mee te geven en niet te steunen en niet te ver mee te gaan op wedstrijd vergeet ik het wel eens. Ook vergeet ik wel eens om voor een hindernis te blijven rijden.

Ik hoop dat het duidelijk is dat ik er echt aan werk en het ook weet dat het niet goed is. Ik hoop nog op vele reacties met goede tips hoe ik het kan oplossen.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:08

Het springen ga ik je geen commentaar over geven, daar ben ik zelf totaal niet in thuis.

Over het eerste filmpje: Je wiebelt nogal in je zit. Zo hinder je je paard ook waardoor ze onrustig is in de aanleuning. Ik zie in je SB dat je zelf ook anders gaat zitten, meer gespannen en je plaatst je handen naar beneden weg wat je gelijk ziet in de houding van je Haf (met name je 2e keer SB). En ik vind dat je aardig wat stelling neemt, naar mijn idee te veel. En houdt je binnenbeen gewoon aan de singel hè, het is schouderbinnenwaarts en niet de achterhand naar buiten drukken. En denk er ook aan dat je in de SB niet te veel terugkomt in tempo.

Ik vind je stapgedeelte trouwenss wel erg mooi :j

En rijd echt naar het halthouden toe! Je stapt en hop we gaan halt-hou-den...als je de mooie verzamelde stap hebt is het bam, halt, mooi gesloten en vierkant. Je paard blijft niet nagevelijk. En blijf rechtop zitten in je achterwaarts gaan. Blijf in de middendraf relaxed zitten, druk jezelf niet omhoog maar ontspan! Dat is voor je paard ook stukken fijner :j

Galopgedeelte ziet er best fijn uit, maar blijf galopperen, ook in die volte 10m.

Maar deze 1e proef ziet er best voldoende uit, dat is dan ook te zien aan je punten. het zijn de kleine dingen, de afwerking die het moeilijk maken.

Over de 2e proef: je tempo is zo'n verschil vergeleken met de 1e proef. Die ligt wat laag in deze proef. Las ergens dat iemand zei dat je in de 1e proef over het tempo heen reed, dat vind ik opzich nog wel meevallen, je paard zou al met al wat meer gesloten mogen lopen. Voor de SB hetzelfde verhaal. Het halthouden vind ik echt een stuk beter dan in de 1e proef! Hij valt naar mijn idee nog wat op de voorhand, maar netter als in de 1e proef. En neem de tijd voor het achterwaarts gaan. Je staat net stil en hoppa, in zijn achteruit. Leg geleidelijk aan je been naar achteren, zo overval je hem ook niet en heb je minder kans dat hij tegen de hand komt.

Verder heb ik er niet zoveel aan toe te voegen eigenlijk. Zorg dat je meer impuls krijgt, dat die activiteit nog meer vanuit achteren komt. Dat vergt training, heel veel training, maar het is zeker de moeite waard :j

Ik probeer je niet onderuit te halen met mijn hele verhaal, ik geef alleen commentaar/tips. Probeer voor die actviteit met het training thuis veel schijnovergangen te rijden. Houdt desnoods een stokje erbij door hem een beetje achter je kuit/been bij te tikken, gewoon als hulpmiddel.

Jullie komen er zeker wel :j Probeer ook écht aan je houding te werken.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:09

HORSE_x33 schreef:
Ziet er leuk uit :) ! Ik vind het erg knap!

Ik had 2 vragen, ik weet niet of ik ze hier mag stellen, maar doe het toch maar :$

Als je 18 bent, moet je toch perse starten tussen de paarden en mag het niet meer bij de pony's?
En hoe hoog zijn de hindernissen dan als je in de B start tussen de paarden?

Als je 18 bent mag je niet meer tussen de pony's starten. Hetzij dus met je pony tussen de paarden gaan starten of helemaal overgaan naar de paarden.

En B springen paarden is dacht ik 1m.

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:26

Volgensmij zit je iets te ver naar voren, verder ziet het springen er erg netjes uit!