Sin schreef:Bij mijn laatste les van Antoine heb ik geleerd hoe ik op de rechterhand mijn gewicht moet verplaatsen op mijn rechterstijgbeugel om zo het zadel midden op z'n rug te krijgen en de buiging niet te vergroten. Het is allemaal nog erg moeilijk en nieuw voor me.
Nogmaals, ik ken de techniek niet hoor, maar logischerwijs zou ik dan juist mijn gewicht op de andere beugel zetten om het zadel in het midden te houden (of mijn zwaartepunt zoals ik het zou noemen) Als je paard naar rechts loopt, en jij gewicht naar rechts zet, is dat twee keer gewicht naar rechts. Ik zou gaan voor balans en dus een beetje tegengewicht geven zodat je niet in de bocht gaat hangen.
dat even terzijde, ben ook wel nieuwsgierig

Je handen moet je in mijn ogen in zo'n houding hebben, dat ze een verlengde vormen van je teugel. Als jij je handen hoog houdt, kan de mond je niet omlaag volgen. Als jij je handen te laag houdt, kan hij alleen maar achter de teugel kruipen en te diep komen (wat ook weer niet goed is) probeer je handen dus iets boven de schoft te houden, niet eronder, maar zeker niet teveel erboven. De druk moet juist niet te hard zijn. Dat ben je alleen maar gauw te grof. Je contact moet zo zacht mogelijk zijn, maar je mag ook nooit het contact verliezen. Daarom moet je je teugels op maat houden en goed meegaan met je hand. Op de eerste paar foto's lijk je dat niet zo te doen.
Over je houding over het algemeen: bijvoorbeeld op de galopfoto waar jij zegt: hier kreeg ik hem niet goed nagevelijk, daar hang jij vrij scheef naar binnen met je heup, naar achteren met je buitenschouder. Dat is dusdanig scheef dat je paard daarvoor gaat corrigeren met zijn houding
wat dus allebei niet wenselijk is. Probeer net zoveel aandacht aan je eigen houding te geven als aan de zijne, en dan denk ik dat je binnenkort weer met sprongen vooruit zult gaan