Ik liet alles allemaal maar gebeuren, maar dat rijdt uiteindelijk niet doeltreffend.
Toen ik het filmpje terugkeek dacht ik al dat ik dat bij de hoefslag niet goed had aangepakt.
Hoofd koel houden en met benen oplossen inderdaad. En dan stelling naar binnen in plaats van de rare constructie die we nu hadden.
Ik ga er zeker mee aan de gang.
Juangi: ja, ik rij bitloos en oefen nog om mijn handen rustiger te houden.
Wijken is een goed idee. Wat ik ook wel doe in de training is stelling wisselen: stukje naar binnen vragen, dan iets van 5-10m later naar buiten vragen.
Dan moet hij ook de hele tijd luisteren. Of de A-C lijn echt recht rijden, dat kost nog moeite.
Ik vind het lastig om dit vol te houden zonder begeleiding.
In eerste instantie let ik erop dat ik niet scheef zit. Als dat goed gaat dan heb ik zoiets van 'hehe, even genieten hiervan' en lift ik mee.
De reacties in dit topic werken als een opfrisser voor mijn eigen discipline: met alleen rechtzitten ben ik er nog niet.
Saar88: ik wil graag goed rijden, dus ben blij met alle hulp.
Het tempo ga ik vanaf nu "van mij" maken. Andere rijzaken ook natuurlijk, maar deze is iets waar ik aan toe ben en wat ik zo op kan pakken.
Sommige dingen vergen meer lichaamskracht/souplesse en doe ik op het moment dat het ook kan.
Door stelselmatig te forceren heb ik problemen met mijn houding opgelopen, dus daar ben ik nu voorzichtig mee geworden.
Strenger optreden kan ongeacht de fysieke toestand en ga ik doen.
Sandor is braaf als je hem wat te doen geeft. Maar ben ik stil, dan gaat hij vlot dingen verzinnen.
Echt boos worden is misschien niet eens nodig als ik zelf maar bij de les blijf.
Je tips voor het sturen zijn goed bruikbaar, dat kan ik ook in stap al doen: de controle houden.
Ik zie zo al veel punten die ik kan verbeteren en waar ik ook gelijk mee aan de slag kan.
Nog een vraag: toen jouw paard ging rennen, heb je toen lang gegaloppeerd tot je weer controle had?
Ik kan nu in draf net een beetje zitten (lichtrijden) en de galop moeten we nog aan beginnen.
Misschien in verlichte zit dan, dat is beter uit te houden.
kodalover: goede tip van het weg laten kijken van de enge dingen.
Eigenlijk liet ik hem bij het binnenkomen in de proef net de verkeerde kant op wijken, precies wat ik niet bedoelde.
Alles net andersom dus..
Ik heb vandaag dit zo geprobeerd en hij ging nu wel goed opzij

Newtotilas: ja, ik hou mijn armen maar maf met die lange teugels.
Op dat moment dacht ik er helemaal niet aan, terwijl het zo logisch lijkt.
Ik ben sowieso nog rommelig met de teugels.
Meestal loopt Sandor richting halsstrekken en ben ik bezig met mijn evenwicht en zit.
Teugels laat ik dan glijden in die situaties, dan blijven mijn armen losjes.
Maar nu was het tegenovergestelde van halsstrekken.
Volgend jaar is het weer wedstrijd en gaan we voor de herkansing

Dank je voor het compliment, ben erg blij met Sandor.
garny95 schreef:ik denk dat je heel goed weet waar je mee bezig bent en welke stappen je te nemen hebt en neem je tijd, komt best goed met julliesucces !
We doen ons best en stukje bij beetje bouwen we het op.
Ik doe er liever wat langer over, zodat het op de juiste manier gaat.
Fijn om je reactie te lezen; bedankt voor de support.
ZusJacobs schreef:Ik wil alleen nog zeggen, dat als je dit vaker van plan was wel andere kleding aan te doen.
Succes met deze mooie! Gaat zeker goed komen
Hehe ja, erg donker was het zo. Dit was het meest nette waar ik nog aan kon komen en in paste.
Die stropdas bijvoorbeeld had ik enkele decennia terug nog van de ponyclub gekregen met zo een stiekje dat je niet hoeft te knopen

We zullen zien waar de toekomst ons brengt!

. Ik zou inderdaad voor de verlichte zit gaan. Misschien kan je anders iemand anders vragen om hem een keer hard aan het werk te zetten op deze manier? Je instructrice/instructeur bijvoorbeeld? Dan zou diegene hem even op zijn nummer kunnen zetten, hem iets moe kunnen rijden. Daarna zou jij erop kunnen. Waarschijnlijk probeert hij het dan nog een keer, maar minder fel, waardoor jij misschien beter kunt reageren en het makkelijker vol kunt houden, omdat hij toch al moe is. Ik weet niet of dit iets is hoor, maar je zou het kunnen proberen