Future x Flemmingh @ dressuurwedstrijd (L)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

Re: Future x Flemmingh @ dressuurwedstrijd (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:33

vind het wat lastig beoordelen.. kan niet zeggen dat het er extreem heftig uit ziet ofzo, maar ergens klopt er iets niet. heb je ook een filpje?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:24

ik vind me zo hoog! het zal er snel wat fijner uitzien als je hem juist wat lager rijd! dat komt wel als je wat hoger rijdt.. hij moet eerst meer over zijn rug gaan lopen! ik zag op 1 foto dat je, je binnenhand naar achter 'trekt' op t moment dat hij zijn hoofd kantelt.. probeer je hand naar voor te steken en dit op de lossen met je buitenhand! ( ik heb geleerd dat binnenhand eigenlijk alleen voor stelling vragen is, en begrenzen doe je met de buitenhand.) verder vind ik je hand erg hoog! je zit is wel netjes en je hebt een mooi paard!

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:32

Leuk paard! Ik mis alleen souplesse en achterbeen gebruik. Ik denk wanneer het paard meer van achter wordt gereden er een heel mooi voorbeen uit komt. Verder heb je een goede houding, pas op dat je niet teveel naar achter gaat zitten. Handhouding is goed, paard kantelt op 1 foto, het blijft een momentopname. Veel plezier en succes in de volgende klasse, je komt er wel. * ik weet niet of je het al had genoteerd, maar had je trouwens winst of niet?*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:32

Ik vind hem eigenlijk niet fijn genoeg in de aanleuning om aan M te gaan denken. Hij loopt nergens echt fijn op de loodlijn en vind hem net te krap in de hals worden. :) Ik denk, maar ik kan het mis hebben, dat als jij je hand iets naar voor doet en iets meer lengte in die hals rijd, de achterhand fijner er onder gaat kunnen komen (je blokkeert hem immers niet meer met je hand) en hij vanzelf meer gaat zweven. Zijn oprichting is nl wel goed, fijn van achteren naar voren en het gehele lichaam opgericht ipv enkel vanaf de hals. Maar hij "kan" vanachter precies niet zo fijn doortreden. Kan best zijn dat als je hem wat losser laat vanvoor met meer lengte in de hals dat je dan dat laatste stukje dat je wil hebben, er in hebt. ;) Meer op je zit rijden en minder het tempo bepalen met je handen. :) Ook het kantelen kan komen van te strak te willen rijden. :) Los vanvoor! Rijden op je been en je zit. Je handen geven enkel een grens aan en eventueel eens even doorvragen om ze er net iets meer doorheen te krijgen, maar niet blijven doorvragen: ook lossen! :) Met je benen en zit naar je hand toerijden. :)

Prachtig paard overigens, voor welke provinciale rijd je?