vraag paard van door je binnenbeen hoe op te lossen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alabaster

Re: vraag paard van door je binnenbeen hoe op te lossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 04:30

Inderdaad Barb oftewel hem van de schouder afhalen waar hij op valt.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:01

Zoals je al schrijft, pony is een half jaar onder t zadel. Heel kort dus nog maar. Logisch dat hij nog niet genoeg kracht heeft bepaalde dingen te kunnen.
Ik zou eerst eens gaan werken op reactie op been. Als hij dit kan, zal hij niet meer door haar binnen been heen lopen.
Ook belangrijk nu is rechtrichten, buitenstelling aannemen geeft aan dat hij scheef is. Elk paard is in meer of mindere mate scheef, zeker als dit niet getraind is zoals bij deze. Komt allemaal goed.
Aerdenhout heeft het al goed omschreven.
Ze kan ook om het voor hem wat makkelijker te maken zonder dat ze er zelf op zit (misschien zit ze hem ook nog iets in de weg) les nemen vanaf de grond. Ik heb hier les: www.klassiekpaardrijden.nl

Zeker voor jonge paarden die kracht moeten opbouwen zijn de grondwerklessen ideaal! Je leert er zelf ook enorm veel van en je kunt tot hoog niveau opbouwen. (en hier stopt mijn reclamepraatje :D)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:06

Wat raar dat niemand hier de werking van je zitbeenknobbels benoemd? Wanneer je niet voldoende op je linkerknobbel zit, kun je met je been inkomen wat je wilt maar zal de boodschap nooit goed genoeg overkomen.

Inderdaad rechtzetten, denk maar dat je bijna contrastelling wilt vragen en blijf je linkerknobbel naar beneden drukken. Dit zal even duren voordat je pony het door heeft. Maar wanneer je scheef gaat zitten (wat geheid gebeurd als je alleen maar been geeft) kán je pony ook domweg niet buigen omdat deze niet in balans is!