Paard schrikt of doet alsof..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seraja

Re: Paard schrikt of doet alsof..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:31

Ze komt niet eens in de buurt van de hoek als ze alleen door de bak loopt, en gister is wel gaan kijken samen met haar broertje, eerst kijken, schrikken en heel hard weg rennen. Dus ze is wel degelijk bang. en tuurlijk ligt het ook een beetje aan mij omdat ik zelf na een paar keer ook zo iets heb van hoop dat het nu wel goed gaat.

Santacruz: dat bloed monster kan je gewoon door de veearts laten doen? en weet jij hoeveel dat ongeveer is, want ik heb haar nu op proef

groetjes Seraja

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:15

Ik zit met mijn merrie in ongeveer de zelfde fase als jij TS,
ik ben ook na een jaar blessure weer aan de slag gegaan.
Mijn paard is ontzettend kijkerig, het is na de blessure veel erger geworden.
Ik heb nu weer les, en heb de opdracht gekregen om haar gewoon hard aan het werk te zetten.
Veel binnenbeen, stelling vragen, en dan meer met been dan met hand. Heel erg veel figuren rijden, zodat je paard geen kans meer heeft om zelf dingen te verzinnen.
Vooral het been geven werkt goed bij mijn paard, corrigeren met mijn hand werd ze alleen maar vervelender van, door been te geven leid ik haar juist af.
Ik heb zo'n vermoeden dat jou paard weer goed in zijn vel zit, en maar voor zichzelf dingetjes gaat bedenken.
(Heb het paard natuurlijk niet gezien dus kan dat niet met zekerheid zeggen.)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:20

lotteElb schreef:
Nou paarden kunnen volgens mij wel degelijk alsof doen...

Op onze manege lopen de paarden iedere dag (muv zondag en vakanties) zo'n 2 uur per dag in dezelfde bakken (3x binnen bakken, 4 buitenbakken of bos). En toch zijn het iedere keer dezelfde paarden die ineens schrikken of bang zijn in bepaalde hoeken. Dit terwijl ze er al jaren lopen en er niks veranderd. Het is vaak zelfs zo dat ze het eerste uur braaf hun rondje lopen, en het 2e uur iedere keer schrikken. Dus ze kunnen wel zeker doen alsof... (Proberen onder het werk uit te komen)

Paarden doen niet alsof...

Mijn paard vind na 5 jaar lang nog steeds de tribune in de binnenbak erg eng. Maar als ik dat direct negeer is het zo klaar, waarschijnlijk dan ook stukje spanning van mezelf.