Problemen met Galop! Hellup!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:28

Hoe ging het gisteren met je les?

Ik herken je probleem, bij mij zat het probleem met name in mijn handen/armen, die zette ik vast (en dat zie ik een beetje terug in je foto´s...)

Als ze het niet aan de longe doet, ga er dan eens op zitten terwijl iemand longeert zodat jij geen teugels hoeft vast te houden (eventueel een bokriempje aan het zadel om je vast te houden). Kan ook nog zonder beugels zodat je je benen lekker lang en ontspannen kan laten hangen, en je ook niet onbewust met je bovenbenen knijpt.

Toen ik dit verschil zelf eenmaal gevoeld had, begreep ik pas waar ik mijn paard blokkeerde.

Als je niemand hebt om te longeren, kun je zelf ook eens proberen de voorkant eens helemaal los te laten en dan te galopperen. Hoeft niet netjes, niet verzameld, gewoon doorgalopperen is al genoeg.
Wanneer je niet continue je been wil gebruiken, neem dan een zweepje en tik haar kort aan als ze terug dreigt te vallen, in plaats van je been. Als je niet continue hoeft te drijven ligt je been ook meer ontspannen.

Succes!