Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, maar voor ontspanning is aanspanning nodig. De abs moeten aanspannen, de rug gaat enigzins omhoog, maar voor een echt losgelaten beeld moet alles swingen, de lendenen dalen en stijgen, de heupen bewegen. Dit is niet alleen te behalen uit aangespannen buikspieren, dan zou de bovenlijn heel strak eruitzien. Ik zie het als deining. Deining waarop we mee mogen liften
is een soort deining.
Ik begrijp het nu al een beetje meer maar ik kan hieruit opmaken dat het erg ingewikkeld is? Mijn instructrice zegt soms tegen mij dat ik mijn pony over de rug moet laten lopen en dat ik vanuit daar verder kan werken aan oefeningen etc. maar blijkbaar is het heel moeilijk om een paard/pony zo te laten lopen? Professor schreef:de handen zijn het zenuwcentrum van de hulpen.
Dat eerst de kaak en de nek losmaken, dus onafhankelijk van de achterhand verfoeid mijnheer Treffers, dus de methode Baucher.
Sabine_Duco schreef:Bedankt voor de antwoorden allemaal.Ik begrijp het nu al een beetje meer maar ik kan hieruit opmaken dat het erg ingewikkeld is? Mijn instructrice zegt soms tegen mij dat ik mijn pony over de rug moet laten lopen en dat ik vanuit daar verder kan werken aan oefeningen etc. maar blijkbaar is het heel moeilijk om een paard/pony zo te laten lopen?
@ nanette1: gelukkig trek ik ook niet in de mond van mijn pony en ik schop ook niet, morgen heb ik weer les dus ik zal ook nog even mijn instructrice vragen over dit onderwerp
sommigen schrikken daarom ook zo erg als ze voor het eerst over balkjes moeten gaan dan komen ze erachter dat ze meer hebben dan alleen voorbenen en een hals en een hoofd:D en dan moet jij ze vertellen dat ze die achterbenen eronder moeten gaan zetten waarvan hij een jaar terug niet eens wist dat hij deze had een spiegel is het zelfde verhaal....zet ze een spiegel voor en ze weten bij god niet wie dat is die ze zien
dus om zo'n dier uit te leggen hou je achterbenen er eens bij til je eigen nek op begrijpt een paard niet zomaar 
nanette1 schreef:Sabine_Duco schreef:Bedankt voor de antwoorden allemaal.Ik begrijp het nu al een beetje meer maar ik kan hieruit opmaken dat het erg ingewikkeld is? Mijn instructrice zegt soms tegen mij dat ik mijn pony over de rug moet laten lopen en dat ik vanuit daar verder kan werken aan oefeningen etc. maar blijkbaar is het heel moeilijk om een paard/pony zo te laten lopen?
@ nanette1: gelukkig trek ik ook niet in de mond van mijn pony en ik schop ook niet, morgen heb ik weer les dus ik zal ook nog even mijn instructrice vragen over dit onderwerp
Ja als je je paard over je rug hebt lopen kun je verder met de oefeningen. Maar het is inderdaad erg moeilijk voor een paard een paard van een jaar of 2 die weet niet eens dat hij achterbenen heeft en een staart heeftsommigen schrikken daarom ook zo erg als ze voor het eerst over balkjes moeten gaan dan komen ze erachter dat ze meer hebben dan alleen voorbenen en een hals en een hoofd:D en dan moet jij ze vertellen dat ze die achterbenen eronder moeten gaan zetten waarvan hij een jaar terug niet eens wist dat hij deze had een spiegel is het zelfde verhaal....zet ze een spiegel voor en ze weten bij god niet wie dat is die ze zien
dus om zo'n dier uit te leggen hou je achterbenen er eens bij til je eigen nek op begrijpt een paard niet zomaar