Mistral laatste keer B-dressuur @ pekela

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flynn

Re: Mistral laatste keer B-dressuur @ pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:27

zagen en onrustig in de hand zijn 2 verschillende dingen.

en dees zowieso, van zitlessen wordt je zowiezo niet minder, je krijgt ook n veel betere balans :) krijg je trouwens ook dmv zonder beugels rijden, maar zonder beugels kan je nog wat aan de teugels gaan steunen ....

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 12:42

haha, ik zal in elk geval weer eens zonder beugels rijden haha...

Zonder teugels doe ik buiten weleens(in volle galop gewoon met je handen door de lucht zwaaien) maarjah daar schiet je niet zoveel mee op, voor je balans :Y)

Ik zal morgen m'n beugels er eventjes afhalen ofzo... dan zullen we zien hoe stevig ik dan nog zit :7

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:00

ik ga mee met de jury. je bent best onrustig in je handen en de pony loopt idd achter de loodlijn op een aantal momenten, zou hier eerst hard aan gaan werken voordat je de overstap naar de L1 maakt ;) Ook vind ik je best lang.... met name je bovenlijf vind ik het totaal plaatje eerlijk gezegt niet heel mooi meer! maar het kan opzig nog wel (je bent dus niet té lang).

leuke pony :j succes!

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:01

met je armen draaien, met je schouders draaien etc :P miss even googelen zitles oefeningen ofzo :P

ik vind dr helemaal niet te lang ...

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:03

misschien even lezen wat ik exact schrijf.
ik vind haar voor de pony wel lang maar nog niet lang ;)
ze moet geen centimeters meer gaan groeien bedoel ik daar mee. :)
Flynn schreef:
met je armen draaien, met je schouders draaien etc :P miss even googelen zitles oefeningen ofzo :P

ik vind dr helemaal niet te lang ...

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:18

Delaja schreef:
jouw ogen op kreupelheid lijkt maar echt kreupel? nee hoor, dan had de jury het ook wel gezien!

Teugelkreupel. In stap, af en toe idd zeer onregelmatig omdat pony achter de teugel loopt, een beetje een te losse verbinding. Denk dat het beter word door:

Bolzak23 schreef:
Ziet er verder leuk uit. De stap mag wel wat aan gewerkt worden, is af en toe erg onregelmatig. Volgens mij komt dit omdat ie achter de teugel kruipt. Door veel te schakelen in tempo en h/hals houding kan je dit verbeteren. Ook - komt ie weer - door je eigen evenwicht en handhouding te verbeteren!

:D

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:26

ik vind dat je erg met je handen loopt te trekken. zoals veel mensen zeggen.
je zit ook heel de tijd met je sporen te prikken, dat mag ook gerust minder.

probeer hem niet in de krul te TREKKEN. hij moet van zelf nagevelijk worden, niet door al dat getrek in zijn/haar mond.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 15:32

xtweetyx zoals eerder gezegt... ik heb helemaal niks in m'n handen;) M'n pony loopt zelf al ontzettend nageeflijk..

Ik zelf heb een hekel aan paarden/pony's in de krul trekken!!!!!

Nicolehorses > Groeien zal ik niet meer doen ben nu bijna 16...:P

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:50

Hahaha. Dat zei ik ook toen ik 16 was! Nou komt vast nog een paar cm bij hoor ;)

Maar zonder gekheid Tweety; ze trekt em niet in de krul die pony krult zichzelf op. De kunst voor de ts is om de pony meer naar de hand toe te gaan rijden met overgangen en schakelingen, zodat ie lang wordt, maar zoals ik het bekijk hebben de 'losse handjes' echt weinig te maken met de 'krul' van de pony.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:10

ik denk dat ik je handen snap :P je doet opzich niets fout.
maar je maakt de hulpen voor stelling naar binnen en nagevelijk lopen veel te groot.
hier door lijkt het onrustig.
je trek af en toe heel erg.

heb wel leuke oefening :P
je pakt 2 bekertjes water en die hou je in je handen. :)
ken het voorbeeldfilmpje niet vinden.
maar dan ga je bewust op je handen letten :D

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 07:40

pinkie87... HAHA wat een idee :P :P en dan kledder van je paard af komen .... dat doen we wel een keer in de zomer als het lekker warm is..:P

bolzak > Hij heeft inderdaad veel de neiging omzichzelf op te krullen... in he tbegin is het zelfs zo erg geweest dat hij echt zo kort ging lopen dat het dribbelen werd.... Ik denk dat hij zich zondag ook mede mee ropkrulde dan normaal omdat hij zaterdag de hele dag buiten heeft gelopen...

Op buitenritten met andere paarden fokt hij zich ontzettend op, maar je hebt totaal niks in je handen waardoor je er ook weinig aan kunt doen... hij heeft dus zondag best wat stukken met z'n kin op z'n borst gelopen, puur omdat hij dan zichzelf wil showen..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:44

Hej, wat een leuke pony ;)
denk inderdaad om je houding.

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:11

Wil ten eerste zeggen dat het een leuke pony is!

ben het zoals menig ander in het topic zeker met de jury eens.. Je bent erg onrustig in je handen, of je dit nu bewust, onbewust of door een balans-fout doet, dat maakt niet uit, het is een erg storende factor waar je echt iets aan moet proberen te doen.. Ook ben ik het eens met Bolzak23.. je pony lijkt op sommige stukken idd niet regelmatig te stappen.. ondanks dat de jury dit niet opgemerkt heeft.. pony mag wat horizontaler komen in de hoofd/hals houding en meer het neusje eruit.. vwnw rijden, van achter naar voor en naar de hand toe..

Je zegt zelf bewust te zijn van al de min-puntjes, echter verdedig je je op ieder commentaar wat er gegeven wordt, jammer, commentaar wordt gegeven ter verbetering en is niet aanvallend bedoeld.. ondanks dat jij enorm trots bent op jou pony (en het ook een leuk diertje is om te zien) en jou kunnen zijn er dus nog veel verbeter punten.. succes samen!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:59

hahah als je je handen goed stil houd word je niet nat :P

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 08:13

Ik heb gister gereden en o.a. mijn beugels gecontroleerd wat blijkt de ene kant is daadwerkelijk een halve tot hele centimeter langer dan de andere kant... dus daar ga ik even een gaatje bij in maken... (ik heb ze nog omgewissels met rijden maar dat verneem je dan wel heel erg... dus ik was er gewoon aan gewend....

Hij had z'n dag niet en we werden contineu afgeleid dus ging niet zo lekker...(steeds jongetjes met een skelter aan het roepen en schelden, omdat ik geen zin had om met ze te praten... huhummm ben met m'n paard bezig) MAAR!!! ik heb mezelf er inderdaad op betrapt dat ik m'n handen nogal eens heen en weer wil gooien... :o :o :o Heb er dus wel even een poosje opgelet... voornamelijk als ik een wending rijd willen ze nog weleens heen en weer vliegen.

kivas> we rijden heel veel lang en laag... we beginnen de training met lang en laag(in stap,draf en galop), pakken het tussendoor nog een keer mee en we eindigen er ook weer bij... Dit heb ik ooit ingesteld omdat hij dan losser wordt en zich niet zo snel klem zet in de kaak.(hij heeft een periode gehad dat hij zich voor vast zette in z'n rug vast zette en echt rond dribbelde net een shetlander).

Ook ben ik me zeker bewust van alle minpuntjes en heb ik gister alvast de dingen gedaan die je met een simpel iets misschien al op kunt lossen (beugels). Ook heb ik m'n instructie alweer opgebeld om te vragen wanneer ze weer langs komt. Zodat we zo snel mogelijk weer onder een toeziend oog kunnen gaan corrigeren.

P.S> losheid is voor mij ontzettend belangrijk... 3 weken geleden heb ik hem een week lang alleen maar lang en laag gereden en alle kanten op geslingerd om hem weer helemaal los te krijgen... Wat heb ik bereikt... dat hij nu soms teveel stelling geeft en té los is. Ik probeer natuurlijk om de losheid vast te houden, maar dat lukt niet altijd even goed en dan na een aantal maanden wordt alles weer wat vaster en stijfer en wordt de aanleuning ook weer minder... Dan plak ik er weer zo'n voorwaarts neerwaarts week in om alles weer even te smeren(om het zo maar te zeggen)...

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:07

leuke pony, maar ik ben het eigenlijk wel eens met het commentaar v/d jury (2de proef).
hier is al veel over gezegd, zal ik niet meer herhalen.
wel valt het me op dat je pony zijn kont volgens mij wat naar binnen gooit.
dit kan je verhelpen door veel SB/SV te rijden . (ik weet niet of je daar al mee bezig bent?)

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:32

Over dat kreupel lopen in het begin wat ik hier voorbij zag komen; het kan ook dat het paard niet gewend is om op gras te rijden. Daardoor kan een paard ook wat onregelmatig gaan lopen.

Mar mij op viel waren idd ook je handen, maar voorderest vind ik je houding heel netjes. (: