Rijfoto's Fleurtje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 11:37

saluut schreef:
Volgens mij is een slof juist NIET bedoeld voor ruiters die " niet goed genoeg kunnen rijden" ......

Ik vind dat ze heel duidelijk in haar woorden is geweest waarom ze wel met slof rijdt en ook dat ze er hulp bij krijgt. Waarom toch altijd dat eeuwige gezeik op Bokt zodra ook maar iemand rijfoto's durft te plaatsen met slof?

Batje, leuke foto's en heel dapper dat je ze toch plaatst ondanks alle kritiek die je over je heen krijgt. Er lopen al meerdere topics over het gebruik van een slof, lees daar anders maar eens wat info als je wilt. Heel veel mensen rijden wel eens met slof of hebben er in ieder geval mee gereden. Alleen zullen ze dat op Bokt nooooooit toegeven Schijnheilig .

En iedereen moet het leren volgens mij, ook de ruiters die "niet goed genoeg kunnen rijden". Als je het niet probeert leer je het ook nooit!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 22:52

Nogmaals bedankt voor alle reacties. Lachen

Ik kan me heus voorstellen dat er kritiek is op het gebruik van een slof, maar ik doe mijn best 'm zo goed en zo kort mogelijk te gebruiken, en ik heb zeker niet het idee dat ik mijn pony tekort doe.

Volgende keer gewoon weer foto's zonder slof, en dan mogen jullie weer kritiek leveren op mijn houding Knipoog

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 23:16

Hele leuke pony!
Ik vind de foto's nou niet bepaald schokkend hoor, en ook het feit dat ze met slof rijdt niet. Ze geeft duidelijk aan wat haar reden is, en hoe kun je anders goed met slof leren rijden, dan het onder begeleiding te oefenen?
Ik zie hier echt geen pony die met de slof in de krul getrokken wordt, naar mijn idee werkt de slof vooral begrenzend (zoals hij ook bedoeld is).

gigelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 00:49

ik wil alleen even zeggen dat ik het met Alexander eens ben!
Een ruiter die een slof goed kan gebruiken moet deze gewoon gebruiken1
Ook al lukt het niet meteen dan komt dat wel, want de enigste manier om te leren met slof is door met een slof te rijden!
Inderdaad is het niet altijd verstandig op een jong paard, maar als het je toch helpt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ga eerst eens je eigen problemen oplossen voor je met andermans problemen of manieren bemoeit op een negatieve manier.

Supernicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:05

Ik vind ook dat anouk gelijk heeft. Je schreef dat je het nog best moeilijk vond om een slof te gebruiken dus gaf je een handige tip. En verder gaat het allemaal goed komen op de keuring.. Haha! *LOL*

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 09:48

Supernicky: Er is mij juist aangeraden geen bijzetteugel te gebruiken omdat een paard daar in kan gaan hangen, en je dus nog verder van huis bent.
Ik heb nu de teugels gewoon vast, en de slof om mijn middelvinger. (beetje duidelijk gezegd zo?) Zo zit hij redelijk los, maar vast genoeg, en heb ik geen bossen touw in mijn hand Lachen

Maar bedankt voor de tip Lachen

En bedankt voor de complimenten over mijn pony.. *straal* Lachen

Supernicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:01

hihi..oke. Ik vind het iig heel leuk van je dat je nog ff een reactie geeft op mijn tip.. Haha! Binnekort ga ik ook foto's op bokt zetten maar die zijn nog ff in de maak. Ben alleen best wel bang voor de reacties want soms zitten er echt hele banketstaaf bij. Gelukkig zijn er ook mensen die er wat van zeggen. Tips zijn natuurlijk altijd leuk. Nou ik hoop dat je op de keuring nog ff foto's maakt want die wil ik echt nie missen.. Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:04

idd met bijzetteugels moet je je paard goed vooruit rijden enzo zodat hij niet gaat hangen want dan kan je echt niet veel doen. een thiedeman helpt soms maar ik vind het ook niet super. ik heb er nog mee gereden idd dat paard deed zn hoofd niet omhoog maar ik had het gevoel dat hij heel vast zat. Ik vind het beter een hulpteugel te gebruiken zodat je paard iets correcter loopt en aan spieren kan aankweken dan dat hij met zn hoofd in de lucht loopt en zn rug helemaal wegdrukt bv. dus idd zoals al gezegd is verschillende mensen verschillende mening.
mooi paardje hoor, hoe hoog is ze eigelijk? en nog veel succes

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:09

Ik vind het ook erg jammer dat er op Bokt vaak alleen maar commentaar is op "rijfoto's". Er is namelijk een verschil tussen tips en tussen commentaar. Bruikbare tips zijn natuurlijk welkom maar ik kan me goed voorstellen dat het ongevraagde commentaar erg frustrerend is.
Zoals bijvoorbeeld gezeur over een slof. Lips are sealed

Soms heb ik wel eens het idee dat mensen speciaal voor de te plaatsen rijfoto's op bokt een uurtje extra rechtop zitten en extra hun hakken uitdrukken. Hun laarzen en tuig poetsen. Alles om maar goed voor de dag te komen. Gaaaap
Ik doe dat in ieder geval niet , en zal dat nooit doen. Als ik een keer banketstaaf rijd of op de foto sta maakt me dan geen donder uit. Als mijn paard en ik maar plezier hebben. En dat geld voor iedereen, en iedereen doet dat op zijn eigen goede en goed bedoelde manier. Haha!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 10:09

Supernicky"]
hihi..oke. Ik vind het iig heel leuk van je dat je nog ff een reactie geeft op mijn tip.. Haha! Binnekort ga ik ook foto's op bokt zetten maar die zijn nog ff in de maak. Ben alleen best wel bang voor de reacties want soms zitten er echt hele banketstaaflige bij. Gelukkig zijn er ook mensen die er wat van zeggen. Tips zijn natuurlijk altijd leuk. Nou ik hoop dat je op de keuring nog ff foto's maakt want die wil ik echt nie missen.. Haha!
[/quote]
Foto's maak ik zeker!!
Ik vond het de eerste keer ook heel eng om rijfoto's van mezelf te plaatsen, maar het is juist vreselijk leuk je rijblunders (en hoogtepunten) te delen en daarna te laten zien dat je weer vooruit bent gegaan Lachen
Ben heel benieuwd naar jouw foto's..

[quote="zitake schreef:
mooi paardje hoor, hoe hoog is ze eigelijk? en nog veel succes

Dank je!
Ze is zonder ijzers 1.46m, klein he? Knipoog

Supernicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:12

oke..ik verwacht dat ze deze week ongeveer op bokt staan.. Haha! verwacht iig voor vrijdag..

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:16

Hey batje leuke foto's hoor toch even een tip misschien heb je er wat aan en misschoiien ook niet Haha!

Als je gewoon het nagevelijkrijden nogt niet goed onder de knie hebt kun je dat beter ook niet met slof gaan proberen.Immers je hebt dan ondanks je hulp ook met slof de zelfde 'foutjes'als met gewoon rijden.

Ik denk dat je beter met een thiedeman kan gaan rijden die gooit bij nagevelijkheid de druk er gelijk af terwijl je met slof eerst moet gaan nadenken oh nu moet ik 'm losser gaan maken.

Mij is altijd geleerd dat de slof NOOIT tussen de voorbenen mag zitten omdat je dan zo'n grote kans hebt het paard op de kop te trekken.
en teveel vast zet als je ze aan beide zijkanten vastmaakt zou het paard meer ruimte hebben in de stelling en buigingsoefeningen.

dat je alleen met bijzet longeerd is goed een bijzet moet je nooit mee gaan rijden die zijn veel te stug onder het zadel in de wendingen.

veel succes op de keuring he!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:23

Kijk dat noem ik een handige en duidelijke TIP en geen stom commentaar. Haha!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 10:37

Nimber schreef:
Hey batje leuke foto's hoor toch even een tip misschien heb je er wat aan en misschoiien ook niet Haha!

Tips zijn altijd welkom Lachen

Ik heb met bijgezet longeren de slof ook wel eens aan de zijkant vastgemaakt, maar daar ging Fleur OF op hangen, OF ze trok zich er niets van aan. Ik heb het dus duidelijk niet goed gedaan, maar ik zou dus niet weten hoe ik dat wel goed zou moeten doen als ik het aan de zijkant vast wil zetten.

Nog even een vraagje: een slof laat toch in principe los als het paard nagevelijk gaat lopen? Als hij op de juiste lengte zit, voel ik er druk op als Fleur eruit komt, en zakt er een boogje in als ze weer naar beneden komt.. Ik hoef dan toch niet elke keer de slof te verpakken?

Ik had de tip van de Thiedeman al eerder gehad, en had me al voorgenomen er eens naar te gaan kijken..

Dank je! Lachen

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:48

Ik heb juist weer geleerd dat je de slof beter niet aan de zijkant vast kan maken... Omdat je dan een soort van harmonica-effect kunt krijgen, je kunt je paard dan gemakkelijker in elkaar trekken ipv de rug te laten stretchen.

batje schreef:

Nog even een vraagje: een slof laat toch in principe los als het paard nagevelijk gaat lopen? Als hij op de juiste lengte zit, voel ik er druk op als Fleur eruit komt, en zakt er een boogje in als ze weer naar beneden komt.. Ik hoef dan toch niet elke keer de slof te verpakken?

Ik had de tip van de Thiedeman al eerder gehad, en had me al voorgenomen er eens naar te gaan kijken..

De bedoeling is wel dat als een paard correct nageeft de slof niet meer inwerkt idd.
De slof is meer bedoeld om te begrenzen, dus die druk die je voelt als ze zich weer lang maakt of omhoog komt. Het nageeflijk rijden op zich moet je echter zelf doen, het is niet de bedoeling dat je paard door de slof in de krul getrokken wordt. Komt ze dan weer omhoog, voelt ze de druk.

Met een Thiedeman kunnen ze een onderhals ontwikkelen.
Ik vind een Thiedeman ook minder fijn om mee te werken, met een slof kun je meer zelf regelen.

Met bijzetteugels rijden zou ik nooit doen, als het mis gaat, heb je niets om los te gooien...

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:35

Supertje schreef:
Met bijzetteugels rijden zou ik nooit doen, als het mis gaat, heb je niets om los te gooien...

Dat ook, maar zou jij dan ook niet longeren met bijzet om dat je die niet even snel los kan doen als er iets mis gaat?!

Zelf zou ik nooit meer met bijzet gaan rijden, IK heb het namelijk wel gedaan omdat ik een heel jonge pony had ( nu nog steeds Haha! maar ze heeft het probleem niet meer ) die heel erg veel moeite had met rechtrichten ( ook op een gewone hoefslag ) toen heb ik er een paar keer een bijzet aan gehangen met rijden, en voor het rechtrichten hielp het wel heel goed, maar ik had echt het gevoel dat ik bijna niets meer te vertellen had met mijn teugels, en dat leek me ook niet echt goed.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:23

Anne"]
[quote="Supertje schreef:

Dat ook, maar zou jij dan ook niet longeren met bijzet om dat je die niet even snel los kan doen als er iets mis gaat?!

Zelf zou ik nooit meer met bijzet gaan rijden, IK heb het namelijk wel gedaan omdat ik een heel jonge pony had ( nu nog steeds Haha! maar ze heeft het probleem niet meer ) die heel erg veel moeite had met rechtrichten ( ook op een gewone hoefslag ) toen heb ik er een paar keer een bijzet aan gehangen met rijden, en voor het rechtrichten hielp het wel heel goed, maar ik had echt het gevoel dat ik bijna niets meer te vertellen had met mijn teugels, en dat leek me ook niet echt goed.
[/quote]

Longeren doe ik wel bijgezet, maar inderdaad niet met bijzetteugels, dat vind ik gewoon ondingen. Ik longeer met touwtjes of met slof.
Longeren vind ik trouwens wel wat anders dan rijden, dan zit ik er niet op namelijk. Stel je paard komt overeind, kun je die bijzetteugels niet losgooien met alle risico's van dien (ik heb op zo'n manier dus een keer een paard bovenop me gehad).

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:49

Ha Batje, leuke foto's, en lef dat je ze plaatst inderdaad Haha!

Ik snap dat je de spieren wat meer wil laten ontwikkelen, dat heb ik zelf ook gedaan met Iwaldo en zodra die spieren beter aanwezig zijn wordt het voor het paard ook makkelijker om nageeflijk te lopen.

Een klein beetje commentaar op deze foto's: ik vind dat het paardje hier ook mét slof niet echt goed nageeflijk loopt. Ik zie een valse knik, en het gevolg daarvan is dat er wel spieren komen, maar op de verkeerde plaats. Namelijk de onderhals. Ik weet niet of je het artikel in Bit over slof en spierontwikkeling hebt gelezen? Is heel leerzaam!
Ik zou je dus aanraden om de bespiering lekker aan de longe te 'kweken' en het rijden zonder slof te doen! Succes iig met de keuring!

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:55

HOU TOCH OP OVER DIE ***SLOF!!!

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 18:02

Mrietjesueel schreef:

Nee dit is een nuttige reactie Knipoog

Maar Batje ik moet toegeven dapper dat je je rijfoto's met slof op bokt durft te plaatsen Haha! Knipoog
Ik vind het nog steeds geen reden om een slof te gebruiken, maar je staat iig open voor tips van anderen, iets wat van sommige niet gezegd kan worden Schijnheilig Haha!

Succes op de keuring!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 18:03

Mrietjesueel schreef:

Volgens mij is er niets mis met een beetje discussie, kritiek en tips. Tis misschien niet het aangewezen forum ervoor, maar aangezien we nog redelijk ontopic blijven zie ik er niet zo heel veel fout in. Lachen

Laura; je hebt gelijk, ze loopt zonder slof vaak veel beter. De foto's zijn van de eerste 20 minuten, daarna ging het al veel beter (stalgenootje is er even op gekropen) en ik moet ook een beetje aan die slof wennen. Dit is dus ook absoluut niet het einddoel waar ik naar streef Lachen

In welke bit stond dit?

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 18:05

batje"]
[quote="Mrietjesueel schreef:

Volgens mij is er niets mis met een beetje discussie, kritiek en tips. Tis misschien niet het aangewezen forum ervoor, maar aangezien we nog redelijk ontopic blijven zie ik er niet zo heel veel fout in. Lachen

[/quote]

De discussies over slof zijn altijd hetzelfde, dr komt nooit iets nieuws bij. Weet dan ook niet wat dit bij kan dragen, dr wordt nergens anders over gepraat als alleen over die slof in dit topic. Laat iedereen dat toch voor zichzelf weten.. Ze hoeft zich toch zeker niet tegenover jullie te verantwoorden?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 18:54

Nee maar ze kan wel even stilstaan bij de geargumenteerde adviezen.... ik vind jouw reactie een beetje kortzichtig. Je bent toch nooit uitgeleerd?

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:57

Ik zeg net, al de discussies over slof zijn hetzelfde. Op een gegeven moment ben je dan wel uitgeleerd ja..

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:43

ik vind t een leuk paardje
ene betreft de slof moet je zelf weten hoor, ik heb het nooit zo op hulp teugels, maar als het helpt wens ik je veel succes.
nog succes met de keuring he *LOL*
dagdag