Dat is het vervelende van op een manege rijden en je ziet het dan ook bijna bij iedereen die op een manege rijd.
Ook bij mij was/is dit nog altijd een probleem. Oorzaak: Nooit goed les gehad. En ik rijd nu 17 jaar.
Vraag je instructrice of jullie de les niet kunnen beginnen met 15 minuten zitles, beugels uit, knoop in de teugels en dan in draf en zitten blijven.
Weet zeker dat dit resultaat gaat boeken.
Met rijden in het zadel moet je niet je tenen naar binnen draaien maar je knieen aangesloten houden aan het zadel dan liggen je voeten al veel beter.
Ga vooral niet overdreven je hakken uitdrukken hierbij krijg je alleen maar spanning(probeer dat maar eens) maar laat je benen gewoon lekker hangen, als alles ontspannen is hangen je voeten mooi gelijk.
Citaat:
hej fleur ik heb je al zo vaak aangeboden om vaker op mn paardje te komen rijden en wil je best helpen met je zit maar dan wel op het westernrijden gebasseerd dus tja weet niet of je er dan veel aan hebt maar kan je wel lesgeven op mn paardje en je mag er best op rijden???
Aanpakken dit aanbod.
Ook bij het western hoor je ontspannen te zitten met lange benen ,rechtop
tenen naar binnen en geen opgetrokken hakken.
PS een westernzadel zit heel lekker als je eraan gewend bent + je hebt het voordeel als je je evenwicht dreigt te verliezen je even de knop kan vastpakken.