Volgens mij heeft niemand dit nog gezegd (vind ik nogal opvallend) maar......wanneer ga je eens vooruit kijken ipv naar je paard??? Dit maakt het rijden ook al weer een stuk gemakkelijker, je gebruikt je lichaam dan ook heel anders nl.
Elise95
Geplaatst: 28-05-10 18:06
Foto 3 is super gaaf . Ziet er leuk uit. Gewoon een kwestie van oefenen en dan komt het van zelf.
Nietactief1
Geplaatst: 28-05-10 21:21
Wat een ontzettend gaaf paard! Jullie gaan er zeker komen, alleen opletten zoals anderen al zeiden proberen recht op te blijven zitten.
Bedankt iedereen voor de tips en leuke reactie's we gaan er mee aan de slag
doom
Geplaatst: 30-05-10 09:11
Hee lindy, wat leuk weer van jou een topic.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik de combinatie van jou en daisy altijd veel mooier vond. Hierin tel ik dus 1 en 1 bij elkaar en is het net zoals je zelf al aangeeft in het topic dat dit paard soms een beetje jullie in het ootje neemt..
Let op dat ze met voltes niet over de buitenschouder weg wilt lopen. ze is wel lekker voorwaarts, maar ik heb niet echt het gevoel dat ze ook lekker onder je blijft. Ik zou lekker flink gaan trainen met overgangen rijden, haar dus echt aan het werk gaan zetten. Lekker veel figuren rijden etc, je heb natuurlijk nu een paard die al veel ervaring heeft, maak daar gebruik van. Ik denk dat als je het voor haar wat meer uitdagender maakt, ze van zelf wel lekker bij je komt. succes
Blablabla11
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-10 22:53
Met de verbeter puntjes aan het werk gegaan nog niet helemaal top maar heb het idee dat het een stukje beter gaat
Het is moeilijk om van foto's te oordelen hoe een paard loopt. Maar wat ik denk te zien is het volgende, Probeer de onstapanning erin te krijg. Als je het paard naar je hand kunt rijden hoef je er zelf niets aan te doen. Nu " trek" je als het ware het paard in de krul maar daar gaat het niet om met dressuur. Daardoor valt ie op de voorhand en krijg je straks allemaal problemen. Doordat je te veel gewicht in de teugels hebt staat de mond van het paard steeds open (protest) en komt hij in verzet zoals hoofd omhoog, stoppen, etc.... Allemaal protest tegen het getrek.
Als je nu fijne aanleuning neemt, net een beetje gewicht in de teugels zodat je echt het paard op 2 teugels hebt, en dan gaat stappen en draven met veel voltes en wisselingen van tempo en gang dan zul je merken dat het paard zelf je hand opzoekt. Dat weet ik vrijwel zeker anders had hij nooit Z gelopen. Dat bereik je niet met getrek maar met onstpanning.
Ik zou zelf ook even wachten met galop als je je daar niet fijn bij voelt. Want jij word dan gespannen, dat voelt het paard ook en die word ook gespannen en dan lukt het dus niet lekker en
Het is erg moeilijk uitleggen zo allemaal!
Je zult merken dat je dan ook veel fijner kunt zitten!
Het paard loopt niet in de krul ze loopt zelfs amper aan de teugel op deze foto's.. dit vind ik in de krul rijden..
De enige die trekt is zij.. maar goed foto's vertekenen idd Galop ben ik niet meer angstig in dit gaat juist nu lekker.. Dat zij moet loslaten ben ik het geheel mee eens en dat gaat steeds beter zie nieuwe topic
Wienna
Geplaatst: 01-06-10 12:27
Jullie gaat echt steeds meer vooruit Lindy, leuk om te zien dat jullie nu echt een combinatie beginnen te vormen. En ja hoor, ik vind jullie zeker klaar om te gaan starten!!
Wat betreft het commentaar wat ik hier boven lees.
Ik zie geen paard wat in de krul word getrokken
Ik zie een paard wat nog wat op de voorhand loopt en daardoor nog wat meer op de handen van de ruiter rust. Maar ik zie nergens dat het paard rond word getrokken door de ruiter
Ja het paard mag nog wat meer gesloten worden gereden en wat meer gedragen worden in hoofd halshouding. Maar alles op zijn tijd.
Ik bedoelde ook niet dat het trekken resultaat heeft. Ik bedoelde dat je hem niet met je teugels rond moet proberen te krijgen maar met ontspanning. Het is niet mijn bedoeling mensen te beledigen, we hebben allemaal hetzelfde doel! Met plezier paardrijden. Daarnaast kan in mijn beleving een paard heel erg rond lopen zonder in de houding getrokken te worden. Dat noemt men hierboven in de de krul. Maar als een paard vogzaam naar de hand is kun je hem erg rond maken zonder hard te moeten trekken. Dat is niet voor in de proef maar om zijn spieren te stretchen.
nee dat snap ik maar in de krul trekken klinkt zo gemeen .. want mijn paard hangt in mijn handen ik trek niet .. dit is juist het probleem bij haar.. ze heeft een mega grote trukkendoos.. Door een wond konden we haar neusriem niet omdoen nou je kon net zo goed niet rijden want ze pakt gewoon het bit dan vast.. zo verzint ze overal wel wat op.. Tijdens( prive) les laat ze wel los dus weet hoe het voelt en het rijdt heerlijk..
Jasmijn
Geplaatst: 01-06-10 14:03
Volgens mij mag je neusriem wel wat omhoog, wat er lijkt nu erg weinig ruimte tussen het bit en de bovenste neusriem. Dan kan er evt. een velletje tussen komen en daar gaat je paard niet fijner van lopen.