mag trouwens ook verder via PB, anders zou het zonde zijn voor TS
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

!! Nicky_Enter schreef:Allereerst.. erg leuk beestje zeg!!
Ik zie vooral veel spanning in haar rug. Ze loopt onder je weg, mede dankzij 't feit omdat jij je handen vast zet en je benen niet aan kan sluiten. Wat ik doe met dat soort paarden is het volgende;
Als je gaat rijden, begin dan niet gelijk met 'trainen'.. Eerst een paar rondjes lekker losdraven zodat haar spieren warm worden. In die rustige draf begin je alvast een beetje met los werken, d.m.v. op druk houden van je buiten teugel en met je binnen teugel te spelen. (ondertussen buitenbeen aansluiten en binnenbeen drijven) En veel achtjes rijden (CX halve volte, XA halve volte). Dan haal je haar terug naar stap en blijf je de manier van loswerken herhalen... Vervolgens véél overgangen rijden, vooral op de volte. En dan bedoel ik vooral van stap naar draf, en af en toe halthouden.
Hierdoor leert Bonita jou hand en been meer te accepteren. Ik heb namelijk ook het idee dat ze je been niet accepteert, klopt dat??
Probeer dit eens zonder pessoabit, ik weet zeker dat het je lukt. Ook een martingaal, slof etc. is overbodig bij bovenstaande "oefeningen"..
Veel succes!!
Maar dan moet lichamelijk wel alles ECHT OKE zijn. Zadel moet passen, rug moet oke zijn, en de rest trouwens ook. Anders gaat het rennen er echt niet uit. 
mijn vorige paardje heette zo!

Dus don't worry, het komt wel goed.