Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Malenka schreef:Je zitbeenknobbels zijn de botpunten waar je op zit. Ga maar eens op je handen zitten en beweeg daar wat op. Dan voel je aan beide zijden een bot zitten. Die hoor je met rijden ook ligt te voelen. Je kunt daar je zithulpen mee geven en op den duur (als je er dus goed aan werkt)je hele paard mee sturen.
Ik heb niet zo zeer iets tegen op sporen. Ik ben alleen wel van mening dat je die bij een paard in het begin van de opleiding niet hoort te gebruiken (en dus ook niet om te hebben). Ze zijn te verfijning en niet om de hulp sterker te maken. Een paard voorwaartser krijgen zal rijtechnisch opgelost moeten worden en niet met een spoortje.
De punten onderin zijn de 'zitbeenknobbels'.
_Bitje_ schreef:@Azmodania: ja, meestal ga ik achterover zitten als hij gaat hangen meestal, dat klopt.
Ik probeer hem steeds meer oprichter te rijden en ik hoop dat ik dan ook minder naar
achteren hoef te zitten om de druk te vermijden
_Bitje_ schreef:Azmodania: als ik de teugels ineens los laat gaat hij hangen met halstrekken
als hij echt gewoon moe is kun je er niks meer aan doen en is het bij hem over, dus
ik denk een kwestie van conditie opbouwen, wat jullie ?