4 jarige Haflinger @Dressuurwork

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mecc_myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:00

hoi
ik vindt het heel mooi met de haflinger.
en ook knap dat je zo een haflinger aan het lopen hebt
ik rij zelf een 16 jarige haflinger ze is lief en meer een creatie paardje en koets
maar we zijn nu ook nog een beetje bezig met nagefelijk want ze heeft het vroeger nog gedaan maar goed.
maar een vraagje snap veel kinderen rijden met sporen en zo heb er ook geen bezwaar tegen maar reageren haflingers dan sneller want mijn haflinger reageert ook niet snel op benen nu wel al een stuk sneller dan eerst en ik kon ook niet met dressuur zweep in het begin rijden want toen reageerde ze daar ewoon niet op nu wel al beter
en hoe heb jij het met omlaag rijden gedaan want ze zeggen dat haflingers toch ook wel goed dressuur kunnen wat ik ook zie.
ik hoop op antwoord of stuur bp

groetjes

Nienkee_

Re: 4 jarige Haflinger @Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:31

Lekkere bo! <3
Hij loopt al heel mooi! :j

Truuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:31

mooie haf,
probeer je handen rechtop de houden!

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:57

wat is bo toch een lekkere haflinger zeg :~

ik vind het er echt super netjes uitzien!
ook vind ik heb soms wat hangend ogen, lekker oplossen door hem naar voren, of iig actiever te laten lopen. of gewoon je handen openen zodat hij daarvoor de kans niet krijgt!
maar wat zijn jullie en lekker stel zeg! :~ komt zeker helemaal goed!

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:13

Super foto's lotte haha ;)
ziet er idd ook leuk uit. je zou wel wat meer achterin het zadel kunnen zetten en je beugels iets langer kunnen doen zodat je been beter ligt, ook hangt hij soms wat op de teugel om hier misschien ook niets aan doen? voor de rest leuk :D

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:18

lekker paardje zeg <3 !
Let wel iets meer op je rug; probeer zelf ook ontspannen te blijven zitten het lijkt namelijk of je je rug hol maakt ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 17:09

@jeroennn: oke, mijn rug werd al eerder vermeld, maar daar ga ik zeker aan werken :D
dankje :D

@Nynke: dankje :D

@Lianne: dankjee !! :D

@truus: das idd ook een verbeterpunt voor mij, dankje :D

@nienke: dankje :D

@mecc_myrthe: het voordeel is dat ik bo al kon rijden sinds hij werd ingereden, dus kun je het hem ook zelf (op de juiste manier)
aanleren en zit je daar niet mee later :D
Ik zal je nog even een Pb sturen, dankje voor je reactie trouwens :j

@maradhja: dankje, jij ook! :D

@petrakioto: haha ja, op bo zit ik dus te veel naar achteren, maar met mijn eigen paardje zit ik al snel naar voren, heel apart :=
dankje voor je reactie :D

@Malenka: mooie uitleg, dankje wel :D
maar waar zitten de zitbeenknobbels ? :')

Ik rijd op hem trouwens niet zo heel vaak met sporen, maar als je hem niet continu zit te prikken zie ik het probleem ook niet ? :)

@lindee: dankje :D ik heb idd een tijdje (nu nogsteeds zo nu en dan) dat ik mijn polsen heel raar buig :j

@Essie_Blue: haha ja ik moet ook leren vooruitkijken :D
dankje voor je reactie :D !

@Ludo: oke dankje , zal mijn beugels binnenkort ook even verstellen :)

loismalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:46

ziet er super uit voor zo'n jong paardje!
Ga zo door vind jullie erg leuk samen <3

mecc_myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:14

ik zie dat je vaniemand de tip kreeg van zitbeenknobbels daar heeft mijn lesgeefster het ook vaker over dat zit in je kont xd als je op je kont duwt heb je twee van zo een botten/spieren ofzo en daar moet je op rijden ofzoiets ik denk dat zij het beter kan uitleggen maar al vast een vooruitleg xd en oke is goed stuur maar een pb vindt ik leuk:D:P

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:33

Je zitbeenknobbels zijn de botpunten waar je op zit. Ga maar eens op je handen zitten en beweeg daar wat op. Dan voel je aan beide zijden een bot zitten. Die hoor je met rijden ook ligt te voelen. Je kunt daar je zithulpen mee geven en op den duur (als je er dus goed aan werkt)je hele paard mee sturen.

Ik heb niet zo zeer iets tegen op sporen. Ik ben alleen wel van mening dat je die bij een paard in het begin van de opleiding niet hoort te gebruiken (en dus ook niet om te hebben). Ze zijn te verfijning en niet om de hulp sterker te maken. Een paard voorwaartser krijgen zal rijtechnisch opgelost moeten worden en niet met een spoortje.

Afbeelding
De punten onderin zijn de 'zitbeenknobbels'.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:21

je lijkt zo te hangen aan de teugel, zou je handen ook wat lager zetten, en meer meegaan.
verder ziet het er leuk uit

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 21:36

Malenka schreef:
Je zitbeenknobbels zijn de botpunten waar je op zit. Ga maar eens op je handen zitten en beweeg daar wat op. Dan voel je aan beide zijden een bot zitten. Die hoor je met rijden ook ligt te voelen. Je kunt daar je zithulpen mee geven en op den duur (als je er dus goed aan werkt)je hele paard mee sturen.

Ik heb niet zo zeer iets tegen op sporen. Ik ben alleen wel van mening dat je die bij een paard in het begin van de opleiding niet hoort te gebruiken (en dus ook niet om te hebben). Ze zijn te verfijning en niet om de hulp sterker te maken. Een paard voorwaartser krijgen zal rijtechnisch opgelost moeten worden en niet met een spoortje.

Afbeelding
De punten onderin zijn de 'zitbeenknobbels'.

dankje voor je uitleg :)
ik gebruik mijn spoortje niet voor het voorwaarts rijden, maar idd voor de verfijning, er is niks mis mee als je eens in de zoveel tijd
een jong dier rijd met een spoortje, overigens is hij al een jaar onder het zadel en daarvoor heb ik eigenlijks nooit een spoortje gebruikt.
Dus, even dat je het weet dat ik mijn spoor zelden bij hem gerbuik :j

@woest: dankje, wat je zegt klopt :)

@loismalibu: haha dankje :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:47

Heel fijn dat je de sporen niet veel gebruikt. met begin van de training bedoel ik echter minimaal t/m m niveau. Daar zijn jullie nog niet;)
Maar het is helemaal aan jezelf wat je er van vind en of je ze wel of niet gebruikt. Zolang jij je paard niet 'lek' prikt heb ik er geen problemen mee. En ik heb niet het idee dat jij dat doet. Dus ik vind het al lang prima. Het is leuk om te zien dat je echt interesse hebt om te leren van anderen. Daar zouden heel wat mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

max_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:17

Hey mooie haflinger hoor, hou normaal niet zo van haflingers maar deze is wel heel mooi, met super mooie manen zeg!
maar waar we hier voor zijn, vind het er netjes uitzien, wel lijkt het af en toe alsof je een beetje achterover hangt. misschien ook wel omdat de pony op je hand gaat hangen en jij dan wil tegen hangen. verder zou je denk ik je beugels wel een gaatje langer kunnen maken, dan druk je ook je hakken minder uit.

Azmodania

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:42

_Bitje_ schreef:
@Azmodania: ja, meestal ga ik achterover zitten als hij gaat hangen meestal, dat klopt.
Ik probeer hem steeds meer oprichter te rijden en ik hoop dat ik dan ook minder naar
achteren hoef te zitten om de druk te vermijden :j

Wat doet Bo eigenlijk als je hem niet laat hangen?
Dus als je de teugels door je vingers laat glippen als hij moe wordt?
Hard rennen op de voorhand of valt hij juist stil?

Over het hakken uitdrukken: ik heb zelf commentaar gehad dat ik mijn hakken teveel uitdrukte.
Als ik dat deed dan spande ik mijn benen teveel aan en werd het hele rijden ook minder relaxed.
Tip die ik hiervoor kreeg toen was om mijn voet te laten veren, dat het als een elastiek voelt.
Ik vind het lastig om op de foto te zien wanneer het te veel is, maar je kan zelf eens op letten misschien hoe je been en enkel aanvoelt.
Toen ik mijn voet meer los liet zat het wel veel lekkerder.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 17:00

Azmodania: als ik de teugels ineens los laat gaat hij hangen met halstrekken :)
als hij echt gewoon moe is kun je er niks meer aan doen en is het bij hem over, dus
ik denk een kwestie van conditie opbouwen, wat jullie ? :D
dankje :D

Max_M: dankje , zal idd mijn beugels langer doen binnenkort, :D

Malenka: dankje :D
Ik plaats ook niet voor niets hier een topic, ik wil graag weten wat ik over het algemeen beter kan doen,
en wat andere bokkers zien op een foto en wat ze er van vinden :)

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:38

ziet er erg leuk en netjes uit!
het commentaar geef je zelf al en is verder al gegeven!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:24

Wat een ontzettend mooie haflinger zeg!

Mijn enige commentaar is niet ver met je schouders naar achter leunen, maar dat zeg je zelf ook al. :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:33

wat een onwijs mooie haflinger zeg!
ik vind het er echt heel netjes uitzien, op alle plaatjes eigenlijk wel.
alleen snap ik eerlijk gezegd niet helemaal dat je er al met sporen opzit. :o
je zegt dat ze nog jong is & je rijd haar pas een jaar, sinds het inrijden & nu al met sporen?
ik ben er niet tegen, dat zeker niet maar ik vraag me gewoon af waarom je ze om hebt. :)
verder geef je je eigen commentaar al aan, ik heb er niet veel meer aan op te merken! :)

Debbie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:38

Hoihoi, echt 'n leuke haf heb je! Veel plezier ermee <3

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 11:18

@XAylie: haha ik heb dat al eerder verteld in het topic maar zal het nog wel even vertellen :D
Ik rijd eigenlijk bijna nooit met hem met sporen, alleen zo nu en dan eens (en dan meestal omdat ik ze al om heb
omdat ik mijn eigen van 9 wel vaker met sporen rijd).
En dan kom ik er meestal onder het rijden al achter, maar verder hoef je je sporen niet te gebruiken als je ze om hebt :)
je geeft namelijk de hulpen met je kuit, niet met je hak :D
snap je ? :D dankje trouwens :j

@Debbie94: dankje :D

M_ariskaa: Klopt, daar word nu aan gewerkt en het gaat al stukken beter met mijn rug :D
Dankje :)

Melle_Odet: dankje :)

frankaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:12

Mooie Haf!
En ik moet zeggen dat ik vind dat jij er ook heel netjes op zit :)
Je moet er inderdaad alleen op letten dat je niet te ver naar achter gaat zitten.
Je tenen vind ik nog wel meevallen, kan misschien iets verder naar binnen, maar ik heb het wel eens erger gezien :)

Azmodania

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:21

_Bitje_ schreef:
Azmodania: als ik de teugels ineens los laat gaat hij hangen met halstrekken :)
als hij echt gewoon moe is kun je er niks meer aan doen en is het bij hem over, dus
ik denk een kwestie van conditie opbouwen, wat jullie ?

Conditie opbouwen inderdaad, lekker vaak rijden, maar oppassen dat je niet te lang achtereen rijdt.

Als je bijvoorbeeld iedere keer stopt als hij moe is en gaat hangen, dan zou Bo kunnen gaan denken dat hangen goed is omdat hij er een beloning (=stoppen met werken) voor krijgt.
Dus je kan het beste stoppen voor dat hij moe wordt.

Eventueel het werk opdelen, dat je tussendoor iets doet waar hij van opfrist (stukje buitenrijden ofzo, sprongetje en ontspannen stappen) en dan weer verder gaat.
Beste lijkt me toch om de sessies kort te houden en op het moment dat hij lekker loopt te eindigen, dan weet hij dat dat goed was.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:25

mooie fotos :D
en leuk beestje,
maar je mag je handen wel rechtop zetten ;)
nu heb je pianohandjes, en daardoor knik je je polsen naar beneden!!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 20:28

MdH: dankje :D

Azmodania: je hebt gelijk dat ik het zo het beste moet doen :j dankje :D

Frankaaah: dankje :D