Bon Charmeur @training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niek__

Re: Bon Charmeur @training

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:35

probeer je hakken iets uit te drukken
voor de rest leuke pony en een mooie

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:33

N_jumping schreef:
dus als ik het goed begrijp moet ik zachter worden in mijn handen en hem meer ruimte naar voor geven en hem dan bijdrijven waardoor hij zelf aanleuning gaat zoeken?

Ik zou nog een stapje daarvoor beginnen, laat hem op zijn eigen benen lopen. Lang teugeltje, en laat hem maar even zoeken naar zijn evenwicht. Als hij zonder naar binnen te vallen een volte zo kan lopen, kun je hem iets oppakken. Neem de teugels dan meer op maat, maar doe verder niks aan de voorkant ( geen druk, niet spelen met de teugels). Probeer de achterhand nu te activeren door veel overgangen te rijden ( stap-draf-galop- halthouden, schakelen in de gangen), als hij bij je wegloopt maak je een korte ophouding en neem je de druk weer weg. Dit blijf je doen tot hij ontspant, en je zonder druk aan de voorkant het idee krijgt dat hij nageeft.

Aanleuning zou ik nog zeker niet aan beginnen. Laat hem eerst ontspannen, en nageven, en ga dan pas verder naar de aanleuning.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:47

Het meeste is al gezegd denk ik. Daar sluit ik me bij aan.
Wat me verder opviel in het eerste filmpje is, dat je aan het doorzitten bent. Naar mijn idee; lekker blijven lichtrijden. Dus niet te zwaar zitten, ook niet in de galop.

Newtotilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:33

Je moet iets meer de buitenschouder begrenzen.
Want hy valt daar erg op uit.
En kijkt op de linkerhand er veel naar binnen
en op de rechter hand naar buiten..
Verder, ongelovelijk mooi beestje.<3

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:22

Newtotilas schreef:
Je moet iets meer de buitenschouder begrenzen.
Want hy valt daar erg op uit.
En kijkt op de linkerhand er veel naar binnen
en op de rechter hand naar buiten..
Verder, ongelovelijk mooi beestje.<3

Dat zijn allemaal problemen voortkomend uit het feit dat er geen balans is, en het paard niet rechtgesteld is....
Je kan eens kijken op:http://www.paardenbegrijpen.nl/symptomen-gevolgen. Daar zijn ook een boel tips te vinden om je paard rechtgericht te krijgen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:26

Jij bent een voorbeeld van hoe je goed met tips om kan gaan. Mijn complimenten!!
Ook goed dat je nu meer buiten rijdt. Door de stukken rechtuit groeit zijn balans. Houd wel contact met de mond, maar laat je paard zelf zijn weg vinden.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:29

Ik vind dat je vrij onrustig bent in je handen
Misschien dat als je je handen stiller houdt dat je paard ook constanter loopt

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 20:38

AnnemiekvM schreef:
Jij bent een voorbeeld van hoe je goed met tips om kan gaan. Mijn complimenten!!
Ook goed dat je nu meer buiten rijdt. Door de stukken rechtuit groeit zijn balans. Houd wel contact met de mond, maar laat je paard zelf zijn weg vinden.

dankje voor je complimenten ik wil graag verder komen dus waarom zou ik de tips negeren
is het goed als ik dit elke week met hem doe? buiten rijden op lang stukken want hij vind het ook heel leuk

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:40

Zeker!
Gewoon lekker rechtdoor, licht contact met de mond :j

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:01

Idd je krijgt alcommentaar, dus ik kan wellicht het zelfde gaan zeggen als iedereen, maar wat je al weet hoef je niet nog eens te horen! als je er maar wat mee doet! maar dat geloof ik wel!
ondanks dat je dat commentaar krijgt vind ik je er idd erg goed mee omgaan! klasse echt waar!!!!!!

Toekie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:56

Ik zie een paard die nog niet goed op eigen benen kan lopen (geen balans). Wat dan helpt is dat je in de bak niet op de hoefslag moet gaan rijden maar altijd 2e hoefslag, zodat hij niet tegen de bakrand 'leunt'. En verder veel (schijn)overgangen en schakelen in tempo. De tip over rechtrichten (volgens Antoine de Bodt of Marijke de Jong) is ook iets waar je veel aan hebt denk ik.
Dit paardje is verkeerd beleerd door er gelijk een slof aan te hangen, maar met de juiste training en veel geduld komt het best wel weer goed hoor!
8-) *D

loismalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:36

ben het eens met het bovenstaande commentaar,
hij loopt erg 'opgekropt' mag best wel wat meer ruimte.
volgens mij is hij ook een beetje tuig gebouwd?
Heb ook een tijdje op een paardje zoals die van jou gereden en het is zeker lastig om hem uiteindelijk ontspannen en lekker naar 'beneden' te laten lopen,
maar komt vast wel goed ! suc6 ermee, het is een leuk paarjde met een lekker koppie ! <3

loismalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:39

oja , nog een tip, weet niet of het bij jou paardje werkt maar wat ik altijd deed, nu nogsteeds, is dat ik zorg dat als ik op volte's rijd dat ik mijn binnehand iets naar voren doe, het paard merkt dan dat er ruimte word gegeven en gaat zo steeds wat meer zakken, het enigste is af en toe een klein 'rukje' geven (om het even zo te noemen) om aan te geven dat we die kant op gaan. Misschien een beetje een onduidelijke uitleg, als het onduidelijk is leg ik het nog wel een x uit :o

Toekie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:10

En trouwens, heeft niet veel met het onderwerp te maken, maarruh: wat me ook opvalt: je zadel lijkt wat aan de (te) kleine kant voor jou, je zit erg achterop. Hierdoor is de drukverdeling niet goed en kan je paard last van zijn rug krijgen. ;(

Maar misschien valt dat in het echt wel mee want de kwaliteit van de filmpjes is niet optimaal

8-) 8-)

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 19:53

ja dat was indd ik heb nu een eigne zadel 18 inch zit perfect

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 19:55

ik heb gister jullie tips toegeppast en ik merkte ook al wat verschil gister liep hij fijn ontsapnnen ne werd ook al zwaarder in mijn hand jammer dat ik geen foto's kom laten maken die had ik graag met jullie willen delen

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:07

Vreselijk gewoon. Je paard is dus ingereden met slof? Dat zie je er aan, misschien niet jouw fout maar het ziet er vreselijk uit. Je zit al door op je paard? Je hoort hem zuchten van de last. Ik word ook een beetje zeeziek van het geknik van je paard in draf, je paard gebruikt zijn rug helemaal niet, hij drukt hem weg, is véél te hoog opgericht, je hangt aan zijn mond, binnenkort moet dit op deze manier gereden een sterkere ruiter hebben want jij zal hem niet meer kunnen houden. Denk niet dat je paard zachter zal worden in de mond met tijd, nee het wordt alleen maar erger.
In galop kantelt hij helemaal op de voorhand, paard heeft geen balans, valt en struikelt door de bochten. Je paard is zo stijf en gespannen. Probeer er niet van te profiteren omdat hij braaf is. Je hebt geen basis om deze dingen al te doen.

Paard moet naar beneden komen met dat hoofd en ontspannen. Neem degelijk les en het zal wel komen. Maar op deze manier rij je hem kapot. Sorry....

Tatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:24

leuk paard! wel iets gespannen, maar daar zijn jullie al mee bezig

succes iig! :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:44

N_jumping schreef:
ik heb gister jullie tips toegeppast en ik merkte ook al wat verschil gister liep hij fijn ontsapnnen ne werd ook al zwaarder in mijn hand jammer dat ik geen foto's kom laten maken die had ik graag met jullie willen delen

Fijn om te horen dat je wat doet met onze tips super!
Als hij te zwaar op je hand wordt kan je 2 dingen proberen nu, je kan hem nog meer ruimte proberen te geven. Als dat niet werkt kan je proberen om overgangen te gaan rijden. Paar stapjes voorwaarts als hij gaat hangen, en weer terug.

Succes!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:46

vind doorzitten in de galop trouwens niet fout... Als je gaat lichtrijden dan is de kans groot dat het paard nog meer zijn balans verliest. Meer ruimte geven zoals eerder gezegd zorgt ervoor dat hij zijn rug kan proberen te gaan gebruiken.

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:51

Ik kan niets anders dan me bij bovenstaande opmerkingen aansluiten. Erg veel spanning. Ik heb ook het idee dat je zadel qua zitting wat aan de krappe kant is of zie ik dat verkeerd?

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 05:02

dank jullie voor al de tips we werken er echt aan

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:04

Super! Je gaat echt goed met het commentaar om.
Ik ben benieuwd naar nieuwe foto's!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:14

Probeer hem wat meer de ruimte te geven,
veel overgangen rijden, en probeer veel te werken met je tempo.

Ziet er verder netjes uit! Succes ;)

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:03

Je moet in de draf je handen op 1 plek houden en dus niet op de zelfde hoogte als je lichaam zet ze desnoods op de schoft van je paard neer en ga dan licht rijden en laat ze dan dus ook op zijn schoft staan, dan zal je paard ook beter aan de teugel lopen en beter reageren op hulpen. Nog 1 puntje wat ik zag in het filmpje je moet je ellebogen meer in je zij houden je maakt een soort van rondje met je armen dat ziet er raar uit.