Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik herken hier echt onze problemen in: op een volte buigt hij vaak moeilijk door en als ik dan mijn binnenhand naar binnen breng valt hij inderdaad naar binnen... En bij de tempowisselingen is hij vaak heel stug om van bv. middendraf terug te verzamelen. Echt bedankt, hier heb ik wat aan

!
Dankje voor de tips!
.
. Probeer met je binnenhand stelling te vragen. Anders kun je eens vragen je instructeur te helpen?
Het ging goed, op het begin was hij heel halsstarrig met zijn hoofd in de lucht en stram in de mond, dan heb ik de hele tijd korte overgangen gereden, en op het einde ontspande hij veel meer en liep hij mooi met een redelijk los teugeltje. Erg bedankt voor de tips
!
Voorwaarts neerwaarts rijden, daar probeer ik elke keer mee te beginnen maar wat hij dan altijd doet: hij doet mooi zijn hoofd naar beneden zodat ik met mijn hand volg en de teugels loslaat, en dan doet hij zijn hoofd naar boven en loopt hij weg... Veel te slim, die pony
maar ik zal eraan werken!
Het duurt héél lang voor hij zijn hoofd een beetje laat zakken, zeker een halfuur, maar dan heb ik ook wel een heel licht contact. Met de longeersingel en de pessoa longeer ik hem inderdaad ook af en toe, en dan maak ik zoveel mogelijk overgangen... Erg bedankt!
en mag ook per pb