Ik kan gewoon niet goed doorzitten ....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:31

Ontspanning dat is het toverwoord bij doorzitten vind ik. Zorgt dat je je bovenbenen en bilspieren vooral niet aanspant, want dan ga je je juist stuiteren naar mijn idee... En als je echt gaat stuiteren kun je beter weer eventjes gaan lichtrijden om het na een paar passen weer ontspannen opnieuw te proberen. Net zolang totdat het heel lang lekker aanvoelt :)

Succes met je wedstrijden en dat doorzitten komt echt wel goed :D

Ishtar13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:40

Hallo

Doorzitten is echt makkelijk te leren met gebruik van Centered riding.

Ik heb net weer een 4 daagse bijscholing gedaan en zelf een 3 daagse open clinic gegeven en doorzitten gaat om het gebruik van je eigen lichaam op de juiste manier. OOk bij een groot bewegend paard is dit in één uur te leren. Daarna ga je zelf oefenen.

Als je bewust bent hoe je zelf iets doet dan wordt rijden zoveel eenvoudiger. Met Centered Riding verbetert je balans, je gevoel voor je paard, de balans van je paard echt ongelovelijk. Ik gebruik deze methode al 20 jaar in mijn rijden en lessen en blijf verbaasd over de resultaten.

Het gaat niet alleen om ontspanning. Het gaat om hoe je de juiste spieren aanspant en de beweging van je paard volgt. De controle over jezelf en je paard, het samenwerken. Je vraag van je paard inspanning en zelf ontspanning. Samenwerken geeft het juiste effect en je zult verbaasd staan.

Groet
Lyster

jamiejd

Re: Ik kan gewoon niet goed doorzitten ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:44

Oefenen,oefenen,oefenen! Gewoon zonder zadel en dan de beweging van je paard volgen en de juiste spieren aanspannen :)

Petersburg

Re: Ik kan gewoon niet goed doorzitten ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:30

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 19:55

Petersburg schreef:
Kijk eens bij http://www.acbdressuur.nl zij geeft ook clinics!!

Bedankt wederom.. ;)
Ik krijg zelf ook les van iemand die zich veelzijdig bewezen heeft in de dressuur, spring en eventing sport :j door haar gaat het nu wel al veel beter.
Ik moet alleen zelf gewoon veel bewuster worden van zijn beweging en mijn spanningen in mijn lijf.
Er gaat onbewust iets mis en ik kan gewoon nog niet helemaal plaatsen wat..

Ben al een beetje wezen google maar volgens mij is er helaas binnen kort niet ergens een clinic voor houding en zit les in de buurt ( noord Holland) anders had ik mij daar zeker voor aangemeld :j