bijrijd pony jewel @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

X_Biekeh_X

Re: bijrijd pony jewel @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:48

Leuke pony
alleen vind ik je er een beetje te groot voor worden maar voor 1x in de week er op te rijden is het prima!
Let er wel op dat je niet voor over gaat hangen en je je benen stil houdt

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:51

Leuke pony! Let wel op je houding, je handen (je drukt ze heel streng naar beneden), laat hem meer aan je been lopen i.p.v. je handen en let op je benen! ;)

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:52

X_Biekeh_X schreef:
Leuke pony
alleen vind ik je er een beetje te groot voor worden maar voor 1x in de week er op te rijden is het prima!

Het kan nog goed hoor! Alleen veel langer moet je dan niet worden :P

original_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 07:57

TessJS schreef:
X_Biekeh_X schreef:
Leuke pony

Het kan nog goed hoor! Alleen veel langer moet je dan niet worden :P

ik wist al dat ik een beetje te groot was :P ik ben namenlijk 1.79 en de pony 1.47 :P

Dorien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:08

leuke pony!
probeer iets minder naar voren te zitten en verder commentaar heb je zelf al genoemd ;)

original_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 09:41

bedankt voor al jullie reacties de problemen zijn ongeveer duidelijk en er word aa gewerkt. ook heb ik geregeld dat een vriendin zaterdag foto' s komt maken dus die zal ik dan ook gelijk plaatsen ;)

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:21

moet eerlijk zeggen dat ik het er niet super vind uitzien
zie geen enkele ontspanning, ze loopt voornamelijk op de voorhand en je zet je handen erg vast ?
wat is de reden dat je dit doet? haar naar beneden te krijgen of omdat ze sterk is ??

Karin wat is jewel aangekomen haha!!

Sucses let echt op je handen, het is voor het paard ook fijner als je je handen naar voren doet en meer ontspant.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:09

edit: als ik jou was zou ik je beugel ook een gaatje langer doet je houding is dan vast al wat beter

je komt er dan alleen nog wel meer onderuit, maar zo te zien ben je niet zwaar dus dat maakt niet uit.

original_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 17:18

@Djors04, waar baaseer jij op dat ze alleen op de voor hand loopt (gewoon uit nieuwschierigheid want ik kan het zelf niet zien :P) en het lijkt inderdaat heel erg op deze foto's of ik mijn handen vast zet, maar dat valt in het echt reuze mee, ik heb ze alleen veels te laag, maar ik rijd eigenlijk puu op mijn ring vinger om het zo maar te zeggen :+
ja ik zag inderdaat op de foto's al dat ik veels te kort zat, maar inmiddels rijd ik al met langere beugels :P
maar in ieder geval bedankt voor je reactie ;)

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:41

Je moet je handen niet zo laag houden, hij loopt heel strak lijkt net of je hem al het ware naar beneden "trekt" . en verder moet je niet voorover gaan zitten, vooruit kijken. :j

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:16

Wat een lieve pony <3

Let alleen op je handen, dat je ze niet gaat vast zetten.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:00

leuke pony :)
let op je houding, blijf lekker op je bibs zitten en schouders naar achteren.
Zo houd je je pony beter in 1 tempo en onder controle, Ook je tenen mogen wel wat meer naar binnen.

En ga hem lekker van achteren naar voren rijden, van voren een beetje opsluiten (dus niet een strenge hand, wat
je nu al een beetje toont) maar contact houden.
succes :)

esthertjeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:11

Ziet er leuk uit!

Maar je schreef bij je opmerkingen dat je je hakken meer omlaag moest doen.. ik zie dat je wel onder het rijden je hakken omlaag drukt maar omdat de beugels wat aan de korte kant (zoals je zelf ook al schrijft) het er op lijkt als of je dat niet doet!

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:18

Superleuke pony! Ze moet alleen wat harder aan het werk dan is die buik er zo af ;) Je moet je teugels wat langer later zodat je beter rechtop kan zitten en een lichter contact kan houden. Je armen losjes langs je lichaam houden, paardje goed aan het been houden. Dan wordt ze vanzelf wel wat ronder. 1x been geven is reactie en anders een tik met de zweep dan hoef je ook niet zo met je handen te sturen en kan je meer met je been en zit rijden en ga je met sprongen vooruit.

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:05

Niikiit schreef:
let op dat je niet te veel voorover klapt, en je benen niet zo vaak aansluit ;)

sluit ik me helemaal bij aan ! en je trekt je paard in de krul je moet het hem lief vragen ( oftewel ik vind je iets te streng met je handen ) vat het niet verkeerd op ik heb er ook moeite mee;)

maar dat is gewoon een punt waar je erg op moet letten want nu loopt je paard een beetje opgekropt hij moet met meer ontspanning in zijn hals gereden worden dus probeer vanuit de achterhand en je paard dan wat meer ruimte te geven en zacht met je handen te zijn kijk is gewoon voor de lol hoe hij daar op reageert

mandy441

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:27

wat een super mooie en stoere pony heb je daar <3 :D :o
je hebt je handen een beetje laag lijkt net op de foto maar ik
zag het ook niet zo goed hoor!