Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik heb ook zo'n meedenker en iedere wedstrijd verrast hij me in welk onderwerp hij meedenkt. En tijdens de proef corrigeer ik hem gewoon, kost heeel veel punten, maar ga er nog steeds vanuit, dat ook een proef een opvoeding is. Maar zie regelmatig handige mensen die gewoon doorrijden tot de jury belt, ik krijg een 3, zij mogen het gevraagde nogmaals uitvoeren, dus een 7 - 2, 5 dus, hoger dus. Nessah schreef:Ze pikt inderdaad alles super makkelijk op. Ze doet alles wel, al is nog het allemaal nog niet echt bevestigd.
Bedankt voor de tips, hier kan ik al heel veel mee
).bovendien kun je,ook al offer je er een paar proeven aan op, haar toch niet zo corrigeren als dat je thuis zou doen. dus leer je haar op wedstrijd een beetje verkeerde dingen aan. het is wel uitkijken dus,starten terwijl je paard er niet helemaal klaar voor is. want ze kan erger in de war raken of ongehoorzamer worden als je niet uit kijkt. en dat alles omdat jij zo graag op wedtrijd wilt
succes groetjes deess
Alleen heb ik soms, dat ik bij de laatste keer afwenden voor het groeten een paard onder me heb die aan het wijken is
Dat soort dingentjes.
Nessah schreef:Heeft iemand de gouden tip voor mij?

Nessah schreef:Verder start ik maar 1 keer per maand dressuur, ik spring en cross meer met haar. Maar dressuur vind ik ook leuk, maar zeker niet het belangrijkste. ( de wedstrijden bedoel ik dan)
Ik ben heel trots dat ze zo hard wilt werken voor mij! Alleen in een proef is het natuurlijk wel lastig, dat ze niet wacht tot ik wat vraag maar zelf alvast gaat.
. Je kan het binnenste buiten oefenen, maar als ze echt slim zijn, weten ze precies wat er komt na welke oefening. Dan vraag ik het volgende, zijn ze gewoon niet zo goed aan de hulpen? Als ze op eigen houtje oefeningen uitvoeren?