Afstraffen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Re: Afstraffen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 15:25

Oh dat met die rits is wel erg handig zeg!

Volgens mij kan een beetje knoflook echt geen kwaad hoor! Alle paarden hier eten het wel gewoon op. En alle kleine beetjes helpen!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:30

Omdat de knoflook uit z'n poriën komt zou het kunnen helpen tegen insecten. Bij de een werkt het vast beter dan bij de ander. Maar ik ken juist een paard met bloedarmoede wat juíst verse knoflook krijgt (?).

-edit- even opgezocht.
"Met dit gegeven willen wij meteen iets recht zetten. Er gaan veel verhalen rond onder de paardenhouders dat het geven van knoflook aan paarden slecht is. Dit is ten dele waar; allereerst eet een paard in de vrije natuur ook look-achtigen, echter met mate en periodiek (look groeit nl. niet het hele jaar). Knoflook heeft hele goede eigenschappen. Er zijn al vele onderzoeken gedaan naar het effect van knoflook op paarden. Veel van die onderzoeken wijzen uit dat knoflook inderdaad positieve effecten geeft voor het paard, mits het periodiek en met mate wordt gegeven (wanneer er cijfers worden genoemd komt men meestal uit op 0,2 gram gedroogde knoflook per kilogram paard).

Voeders en/of supplementen welke knoflook bevatten, overschrijden deze hoeveelheden meestal ook niet, en zijn dus veilig te geven, mits men zich aan de voorgeschreven dosering houdt. Echter, wanneer de paardenhouder de beschikking heeft over een emmer met gedroogde knoflook in pure vorm, dient men voorzichtig te zijn met de dosering en beter is het om dit zorgvuldig af te wegen. Helaas gebeurt dit in de praktijk zelden en geeft men ‘op het oog’ lukraak een schep knoflook. Dat dit onverstandig is behoeft verder geen uitleg. Dit laatste geldt overigens voor alle soorten kruiden."
bron: voergezond.nl

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:34

ja de een schrijft dit en de ander dat!
En ik denk maar zo,als de geleerden er geneens over uit zijn wie zijn wij dan he?hihi
Daarom zeg ik iedereen doet zn uiterste best om het zn dier zo aangenaam mogelijk te maken(althans de meesten)
En het ene paard is natuurlijk het ander niet.
Voor mijn beestje is de exceemdeken dé deken om te dragen.Als je alle prijzen van vliegenmiddeltjes en gewone vliegendekens opteld die je dan verslijt dan ben je echt het beste af met een exceemdeken.
Maarrrr das mijn mening! ;)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:35

Mijn paardje heeft het zelfde probleem. Ik heb van vrienden een recept gekregen van vliegenspul dat echt werkt, maar ik gebruik het voornamelijk voor op de wei en rondom de ogen.

Om uit te rijden heb ik een vliegendeken. Gewoon een normale met hals en zonder buiksluiting oid. Ik gooi eerst de vliegendeken erop, daarna dekje en zadel. Rijden gaat zo prima, maar als je echt wilt boscrossen enz. is het lastig, omdat het ook warm wordt natuurlijk onder die deken.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 15:44

Handig dat stukje over knoflook!

@funnyhorses: Tja die vliegenmiddeltjes blijf ik sowieso gebruiken, met exceemdekens heb je er dan al twee nodig (1 op de wei en 1 voor rijden) met 180 per stuk, denk ik eerlijk gezegt niet dat dat voordeliger is..

@_MG: dat is wel lastig ja, als ik buitenrij doe ik ook vaak galoptraining, dus dan is een deken niet erg handig. Of je moet heb in de bosjes dumpen zodra je gaat galopperen en daar weer eindigen als je weer gaat stappen :p
Er is een van HH, die lijkt iig wel erg luchtig, niet zo plakkerig.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:03

Ik zou het niet afstraffen, je paard probeert ook alleen maar van de vliegen af te komen. En dan lijkt mij het straffen behoorlijk zinloos.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:00

Chaos schreef:
Volgens mij is iemand het eens met Spoekie..

Haha,mijn computer deed een beetje raar :D
Even uitleg.

fanboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:01

troi schreef:
Ik vindt dat je haar wel degelijk mag straffen als ze jou raakt. Tuurlijk mag ze tegen de vliegen tekeer gaan maar het is niet de bedoeling dat ze dan vergeet dat jij er ook bent..

Ik ben het hier wel mee eens.. t is een beetje net zoals een hond zo moet je het zien geloof ik

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:02

Denk niet dat ze doorheeft dat ze jou raakt..of in ieder geval niet bewust. Echt straffen dus denk ik niet maar wel laten weten dat ze je pijn doet.