Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
XThisIsMeX schreef:kweet niet blijkbaar snapt die het echt niet, dan blijft die gewoon steigeren. Bij haar in de buurt zijn niet echt mensen die grondwerk enzo doen. Hij is gewoon bang van een zweep altijd al, is er vroeger waarschijnlijk nogal hard mee geslagen.
Vind het ook een apart verhaal maar zeg maar gewoon wat zij me vertelt
Yell schreef:XThisIsMeX schreef:kweet niet blijkbaar snapt die het echt niet, dan blijft die gewoon steigeren. Bij haar in de buurt zijn niet echt mensen die grondwerk enzo doen. Hij is gewoon bang van een zweep altijd al, is er vroeger waarschijnlijk nogal hard mee geslagen.
Vind het ook een apart verhaal maar zeg maar gewoon wat zij me vertelt
Sterkte ermee..
Heb je het zelf gezien trouwens?
kynshiri schreef:hoe moeilijk kan het aanleren van longeren nu zijn???ik heb al duizend en één paarden dat geleerd en nog NOOIT eentje gehad die dat niet na een keertje of 3 doen snapte!

Als hij eenmaal steigert níet op zijn kont slaan... Schrik-effect op de kont zal zorgen voor hoger steigeren, klap op het hoofd doet ze "duiken" waardoor ze op hun vier benen komen omdat ze uit balans raken.
kimmie88 schreef:Als een paard alleen maar steigert en niet voorwaarts gaat dan heeft hij vooral te weinig respect voor de zweep. Deskundige hulp lijkt me in dit geval beter.Ondanks dat longeren niet gaat, toch eerst gaan longeren op 1 of andere manier.
Paard schijnt bang te zijn voor de zweep.
Ga oefenen, dat hij die niet meer eng vindt. Door veelvuldig oefenen en oefenen, kan je op een gegeven moment zover komen dat je hem kan aaien met de zweep over zijn hele lichaam.
Zo kan je dus straks met longeren wel een zweep in je handen houden en denkt hij niet meteen dat hij blauw geslagen wordt.
Katja schreef:Als een paard alleen maar steigert en niet voorwaarts gaat dan heeft hij vooral te weinig respect voor de zweep. Deskundige hulp lijkt me in dit geval beter.