Manege/leasepaard Witje weer @ work na 1 maand leasen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xIsmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:09

Er zit erg veel wisseling in je handhouding, dan ben je weer te streng in je binnenhand, want je handen zijn niet boven de schoft en het volgende moment zijn ze erg los. Ik heb daar zelf ook heel veel last van dus ik weet hoe het voelt en ik denk ook wel dat je daar zelf bewust van bent. Het is ook moeilijk zelf te corrigeren, misschien kan iemand je daar wel in begeleiden. Wel een heel gaaf paardje en zeker voor maar een maandje leasen ben je al heel ver gekomen. Ga zo door zou ik zeggen! :)

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 01:12

probeer je handen hoger en gebogen te houden, verder moet je ook je contact op je teugels niet verliezen !

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:21

Allereerst vind ik het een leuk paard. Ook erg leuk voor je dat je de mogelijkheid hebt om het te leasen.

Probeer tijdens het rijden netjes rechtop te zitten ellebogen langs je lichaam en handen netjes rechtop.
Houd in beide teugels gelijke druk en heel belangrijk zet je handen niet vast. Door je paard strak te houden in de hand maak je hem alleen maar stugger, doordat je hem continu tegenwerkt en dus irriteert.
Wanneer je paard met zijn hoofd omhoog komt geef dan met twee handen gelijke druk, maar let op doe dit rustig en beheerst het is namelijk niet de bedoeling dat hij naar beneden getrokken wordt, maar juist dat hij vertrouwen krijfgt in jouw hand en begrijpt wat er van hem verwacht wordt.
Zodra hij zijn hoofd weer buigd moet je weer loslaten, dit is erg moeilijk aan het begin om het op het juiste moment te doen, want je moet wel op een ontspannen manier contact houden.
Het is hierbij erg belangrijk dat je je paard niet enkel van voren (met je handen ) naar beneden probeert te rijd, maar door kuitdruk hem stimuleerd wat meer te versnellen en weer terug te komen. Wanneer jouw paard goed aan het been is, kun je door licht contact via je hand met zijn mond hem ontspannen naar beneden rijden.

Op de foto's zit je van voren continu te wisselen met het teugencontact, wees hierin echt strenger voor jezelf. Verder zit je hierdoor als het ware continu druk uit te oefen. Wanneer hij namelijk zijn hals buigt zit je nog te trekken, op zo'n moment moet je is een keer je handen naar voren steken maar zorgen dat je licht contact houd en met je benen hem wat activeren, dan zul je merken dat hij zich wat dieper gaat buigen en wat meer over zijn rug zal lopen.
Als hij dus zijn hoofd beugt moet je hem als het ware 'belonen' door meer vrijheid te geven, waardoor het voor hem een prettige ervaring is. En wanneer hij omhoog komt geef je weer met twee handen druk wat voor hem onprettig is en zodra hij zakt geef je weer ruimte.

Al met al wens ik je veel succes, is het niet mogelijk om eens wat lessen te nemen?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:44

Wat betreft onder je uit lopen, wat ik zelf dan doe is accuut een kleine volte inzetten. Maak die zo klein dat hij wel langzamer moet gaan lopen (zonder uit de gang te vallen, heel belangrijk!), gaat hij weer vlugger? Nog een volte. Tot dat hij er zat van wordt en doorkrijgt dat als hij op eenzelfde tempo blijft lopen hij rechtuit mag blijven lopen (=de beloning!). Kost je wel wat tijd, je kan zomaar een kwartiertje aan het circelen blijven maar het werkt op den duur wel! Ook al wordt hij door meerdere mensen gereden hij weet heel snel wat hij bij wie kan flikken! Succes, ik vind het een erg mooi paardje!

Michellee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:25

Let erop dat je niet te veel vast houdt. Leuk beestje!

TLNLSDB

Re: Manege/leasepaard Witje weer @ work na 1 maand leasen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:18

idd handen hoger ! suc 6 verder.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:15

Zover ik kan lezen is het commentaar wat ik wilde geven al gegeven dus is overbodig,
wel een leuk paardje en leuke combinatie, loopt (zoals meer mensen al zeggen) erg netjes voor een manegepaard!

Ga zo door, en het komt vast wel goed met jullie!

Niek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:51

Leuke pony,
alleen je handen moeten veel hoger en je tenen naar binnen doen.
voor de rest is je houding goed:)