amareno op vreemd terrein @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 12:58

pinkie87 schreef:
mag ik vragen hoe lang je per keer rijd met hem.
want vind 3x les daar bij zelf nog 1x rijden en je ma 1x keer rijden wel veel voor een 4 jarige.
maar jah :) verder moet je denk ik proberen om de achterhand er een beetje bij te krijgen. het is dan wel een 4jarige. maar hij gebruikt hem heel weinig.

het is wel een super mooi beesie :D

nou het is niet echt 3x in de week les maar mijn moeder traint mij en geef aan wijzingen. Ik heb niet echt een schema hoeveel ik in de week
rijd de ene keer loopt hij meer als de andere keer ;) maar meestal loopt hij wel 4/5 keer in de week.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 13:01

listiglistje schreef:
pinkie87 volgens mij wordt hij 5 ;)
officieel worden KWPN'ers met een A 1 januari allemaal 5,
aan het bloed (v.Oramé) te zien is het een KWPN'er, dus heeft ts de leeftijd zelf niet goed neergezet.
5 x voor een 5 jarige vind ik overigens heel normaal.

Voor ts zelf:
Je moet echt veeeelllll consequenter worden!!!
Nu is de aanleuning nog makkelijk op te lossen straks niet meer...
hij loopt en doet nu precies wat hij zelf wil en jij lift maar mee!

Je moet dat getrek /duiken naar beneden echt niet toestaan hoor!!!
Teugels 10 cm korter en eraan rijden! Dus van achter naar voor rijden met een stille zit en stille ontspannen hand.
Zo gauw hij trekt/hangt, maak jij een ophouding voor en geeft hem 1x flink been (in 1 handeling en het liefst Vòòr je het voelt aankomen).
En even niet daar benedenin rijden, dat vindt hij wel lekker zo te zien... anders krijg je straks problemen in het L ;-)

Verder ook nog de tip om je onderbenen stil bij de singel te houden,
ze schuiven nu van achter naar voor zodat het wat ongecontroleerd wordt,
ook omdat je aanleuning voor niet in orde is.
Probeer verder ook je bovenlichaan stiller te houden in galop,
niet teveel meedoen met je bovenlichaam in de beweging.

Succes met je paardje!

Oo, dat wist ik helemaal niet waar heb je dat vandaan als ik vragen mag :P
Vanmiddag zal ik er eens op gaan letten *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:08

Even heel eerlijk, het is voor jullie nog veel te vroeg om wedstrijden te starten. Hij is jong en slungelig en nog heel erg zoekend in de aanleuning en jij hebt hem nog niet helemaal onder controle (je verhaal steigeren bij ingang enzo). Wedstrijden kunnen frustrerend zijn als hij zo loopt als nu want dan scoor je niet. Doe je het voor de ervaring ok, maar anders zou ik het niet doen. Verder: leuk paard, jij zit mooi rechtop. Niet voortdurend drijven want je zegt zelf al, hij reageert niet. Zou eens echt goed les nemen van iemand die bijv. klassiek les geeft of al la Antoine de Bodt, denk dat je daar in jouw geval heel veel mee opschiet. Niet verkeerd bedoeld naar je moeder hoor, maar als je zo door gaat dan gaat het dus niet goed komen. Maar niet wanhopen hoor, jullie zijn een leuke combi en het komt wel goed.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:19

lovesFIRE schreef:
Oo, dat wist ik helemaal niet waar heb je dat vandaan als ik vragen mag :P
Vanmiddag zal ik er eens op gaan letten *D

Wat bedoel je :o Dat hij 5 is/wordt?
Nou zo werkt dat bij het KWPN...
Alle namen die beginnen met een A zijn of worden dit jaar 5 en bv 6 jarigen = Z, 7 jarigen = W
Lijstje voor het jonge grut:
4 jarigen = B
3 jarigen = C
2 jarigen = D
1 jarigen = E
en dit jaar beginnen alle KWPN veulens met een F

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 13:23

ikkeweer schreef:
Even heel eerlijk, het is voor jullie nog veel te vroeg om wedstrijden te starten. Hij is jong en slungelig en nog heel erg zoekend in de aanleuning en jij hebt hem nog niet helemaal onder controle (je verhaal steigeren bij ingang enzo). Wedstrijden kunnen frustrerend zijn als hij zo loopt als nu want dan scoor je niet. Doe je het voor de ervaring ok, maar anders zou ik het niet doen. Verder: leuk paard, jij zit mooi rechtop. Niet voortdurend drijven want je zegt zelf al, hij reageert niet. Zou eens echt goed les nemen van iemand die bijv. klassiek les geeft of al la Antoine de Bodt, denk dat je daar in jouw geval heel veel mee opschiet. Niet verkeerd bedoeld naar je moeder hoor, maar als je zo door gaat dan gaat het dus niet goed komen. Maar niet wanhopen hoor, jullie zijn een leuke combi en het komt wel goed.

ik doe het ook puur voor de ervaring het zou leuk zijn al ik wat punten haal maar daar doe ik het eingelijk niet voor..
dat stijgeren doet Hij alleen al hij zich remi gaat voelen.. :+

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:25

Het eerste wat in mij opkomt als ik dit filmpje zie, is de vraag of je de tandarts al eens naar hem hebt laten kijken? Ik heb het idee dat hij enorm elke vorm van druk op het bit probeert te ontwijken door zijn hoofd alle kanten op te gooien.

Verder is het inderdaad een slungel, maar ook die kunnen actief gereden worden. Hiervoor zou ik niet zozeer een spoortje erbij pakken, maar een dressuurzweepje. Geen reactie op been = tikje. Je bent nu bij elke pas aan het drijven, waardoor hij alleen maar trager en slechter voor het been wordt.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 15:37

Leonoor schreef:
Het eerste wat in mij opkomt als ik dit filmpje zie, is de vraag of je de tandarts al eens naar hem hebt laten kijken? Ik heb het idee dat hij enorm elke vorm van druk op het bit probeert te ontwijken door zijn hoofd alle kanten op te gooien.

Verder is het inderdaad een slungel, maar ook die kunnen actief gereden worden. Hiervoor zou ik niet zozeer een spoortje erbij pakken, maar een dressuurzweepje. Geen reactie op been = tikje. Je bent nu bij elke pas aan het drijven, waardoor hij alleen maar trager en slechter voor het been wordt.

tandarts heeft al gegeken en hij zei dat alles er nog netjes uit zag! :D

Hij heeft het neit echt op zweepjes.. :P

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:41

Heel leuk paard, als ik jou was zou ik wel een goede instructrice zoeken die je goed begeleid met het doorrijden van je paard.
Het zou natuurlijk erg jammer zijn als dat verkeerd gebeurd! :)

Op het filmpje is te zien dat je paard niet zo goed reageert op je been, als jij been geeft, moet ze reactie geven.
Zorg dus dat als jij geen geeft, zij een reactie geeft, veel tempowisselingen rijden, veel overgangen en als ze niet snel reageert een schop(lees: iets harder aandrijven, niet echt schoppen.) geven en dan je been stil houden.
Dit heeft bij mij erg geholpen. :j

Hoop dat je er wat aan hebt, verder een hele leuke combinatie!

AmberHeijmanJarig

Re: amareno op vreemd terrein @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:19

Nee jullie zijn totaal nog niet klaar voor de B. Gooi hem deze zomer lekker het land op en pak hem v/d herfst weer op, dat is echt beter. :j

En probeer toch met een zweepje te rijden, dat is echt veel beter dan sporen en dan kun jij je benen stilhouden.

Misschien moet je lesgeefster hem een keer aan de longe houden en dat jij zonder zadel (of zonder beugels) erop gaat zitten en je zit gaat beoefenen? Of probeer er tijdens het rijden extra op te letten: Benen stil en handen stil. Succes met je leuke paardje, hij oogt veel groter dan 1.56! :)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 19:56

Ambrasoft schreef:
Nee jullie zijn totaal nog niet klaar voor de B. Gooi hem deze zomer lekker het land op en pak hem v/d herfst weer op, dat is echt beter. :j

En probeer toch met een zweepje te rijden, dat is echt veel beter dan sporen en dan kun jij je benen stilhouden.

Misschien moet je lesgeefster hem een keer aan de longe houden en dat jij zonder zadel (of zonder beugels) erop gaat zitten en je zit gaat beoefenen? Of probeer er tijdens het rijden extra op te letten: Benen stil en handen stil. Succes met je leuke paardje, hij oogt veel groter dan 1.56! :)

dat is jouw mening :o

ik rijd nu ook met zweepje en ik moet zeggen, het gaat al veel beter! :+: :j ik rijd zo af en toe ook zonder zadel en dan zit ik als een huis,..

Haha ja eigenlijk is hij 1.55 maar 1.56 met ijzers O:)

EN: ik heb hem nu eens flink op zijn donder gegeven en nu heb ik hem al wat meer onder controle, nog niet zo als het moet zijn.. maar wel beter :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:07

Goh wat lijkt ie op mijn expaard! ook een Orame..
En zoals ik jou zie, zo heb ik er ook opgezeten. Het blijven toch aparte karakter paardjes.
Streng en heel consequent voor hem zijn. Aanpakken, duidelijk laten merken dat jij de baas bent en niemand anders!
Van achter naar voren rijden en niet toestaan dat hij zo trekt met z'n hoofd.
Dat slungelige dat wordt vanzelf wel minder, had mijn Orame ook, trok ook langzaam weg.
Had je topic ook gezien dat je hem los laat springen, ziet er ook goed uit!
Succes ermee!

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:14

Liberto schreef:
Goh wat lijkt ie op mijn expaard! ook een Orame..
En zoals ik jou zie, zo heb ik er ook opgezeten. Het blijven toch aparte karakter paardjes.
Streng en heel consequent voor hem zijn. Aanpakken, duidelijk laten merken dat jij de baas bent en niemand anders!
Van achter naar voren rijden en niet toestaan dat hij zo trekt met z'n hoofd.
Dat slungelige dat wordt vanzelf wel minder, had mijn Orame ook, trok ook langzaam weg.
Had je topic ook gezien dat je hem los laat springen, ziet er ook goed uit!
Succes ermee!

haha ja inderdaad,(alle orame's lijken opelkaar vind ik:P) ik krijg nu steeds meer in de gaten hoe ik met hem om moet gaan.. ik heb vandaag weer mijn proefjes geoefent
en het ging al stukken beter (onderanderen dat gezwaai:P)

haha heel veel vinden hem een slungel maar dat vind ik totaal niet ... :P
kijk even naar dit filmpje hij krijgt al langzaam wat meer SPEK *D http://www.youtube.com/watch?v=-cFUCmb_hXo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:19

Dat gezwaai wordt echt vanzelf beter. Die van mij deed het ook. Blijkt dat veel Orame's daar moeite mee hebben, met constant lopen.
Het zijn gewoon wat heet hoofdjes en rustig lopen dat ligt ze geloof ik niet zo.
Longeren en iets bijzetten wil ook wel helpen! Mocht je dit nog niet geprobeerd hebben.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:21

Liberto schreef:
Dat gezwaai wordt echt vanzelf beter. Die van mij deed het ook. Blijkt dat veel Orame's daar moeite mee hebben, met constant lopen.
Het zijn gewoon wat heet hoofdjes en rustig lopen dat ligt ze geloof ik niet zo.
Longeren en iets bijzetten wil ook wel helpen! Mocht je dit nog niet geprobeerd hebben.

als je goed wist hoe het op het begin ging en tot nu is hij al stukken voor uit gegaan! Ik heb dat nog niet geprobeerd heb nu
het materiaal er niet voor maar ik dnek dat ik het nog wel een keer ga proberen *D