Westland schreef:Maar ik zeg niet dat hij continue binnen gehouden word, dat maken jullie ervan.
Ik zal nog één keer moeite doen om je iets duidelijk te maken.
Zelf geef je deze info, naast dat "meneer barst van de energie":
Westland schreef:Ik rijd hem 2x per week een half uur en de rest van de week wandel ik aan de hand 2x per dag en ook probeer ik hem 2x los te gooien per week.
Westland schreef:Vergeet niet dat hij dagelijks op het harde wandeld.
Westland schreef:24/7 buiten had hij van mij gemogen (dat vind ik heerlijk) maar aangezien we niet allemaal van dit stukje 'goud' kunnen genieten, zit dit er in de winter maanden voor mijn pony niet in. Net zo zeer als het gebruik van een paddock e.d..... volgend winter zal hier hopelijk verandering in komen.
Westland schreef:Hij staat nu net 6 maanden binnen waarvan 3 maanden onder het zadel.
Westland schreef:Aan het einde van het jaar gaat hij naar de keuring dus begrijpen jullie vast wel dat hij niet zomaar hele dagen buiten kan staan. Ik heb een jaar gewacht om zijn been wat meer tijd te geven voor een vetrinaire check en om er zeker van te zijn dat hij een kans zou maken.
Dit wekt toch echt de indruk dat je paard grotendeels op stal staat. Nergens noem je het woord weidegang of paddock.
Je wandelt 2 x per dag aan de hand, je rijdt 2 x per week en je probeert hem 2 x per week 'los te gooien', maar verder staat je paard nu al een half jaar op stal en daar komt nog eens een half jaar bij (t/m eind dit jaar ivm de keuring).
Waar zitten wij er nou naast dan?