Ulysse @ Dressuurwork!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xIsmay

Re: Ulysse @ Dressuurwork!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:21

hmm, ik vind je handen wel heel erg onrustig! Het is met nageeflijk rijden ook de bedoeling dat je met alle twee je handen tegelijkertijd ophoudingen maakt, en dat is hier niet het geval. Voorderest een leuke combinatie en ik denk eerlijk gezegd dat de wedstrijd wel goed zou zijn gegaan.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:38

xIsmay schreef:
hmm, ik vind je handen wel heel erg onrustig! Het is met nageeflijk rijden ook de bedoeling dat je met alle twee je handen tegelijkertijd ophoudingen maakt, en dat is hier niet het geval. Voorderest een leuke combinatie en ik denk eerlijk gezegd dat de wedstrijd wel goed zou zijn gegaan.

Met twee handen tegelijkertijd? Volgens mij geldt dat vooral voor het tegenhouden en terugrijden (even een korte, duidelijke ophouding op beide teugels). Bij het nageeflijk rijden zie ik geen probleem in het links-rechts 'kneden', zolang het maar niet constant gebeurt (en dus zagen wordt.) Af en toe een ophoudinkje links of rechts is absoluut niets mis mee! Verder is het belangrijk om 'mee te wandelen' met je hand. Op het moment dat je goed meegaat met je hand, kun je pas goed tegenhouden. Vaak is dan een ophouding links of rechts (meestal buitenteugel) dan al genoeg om je paard te laten buigen. Ophoudingen met twee handen tegelijkertijd lijkt mij richting trekken gaan. (Kan ik uiteraard niet opmaken uit je post, daarvoor zou ik het moeten zien. Maar zo klinkt het voor mij in ieder geval ;) )