beenprobleem 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cherrylove

Re: beenprobleem 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 12:33

woeeew wat hebben jullie veel tips, en goeie ook denk.
ga me er binnekort even goed in verdiepen want heb helaas op het moment belangrijkere dingen aan m'n hoofd (belangrijker dan paardrijden en goede houding?! jaa echt examens!)

xx

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:01

Er komen hier verschillende tips voorbij... klinkt goed :)
Eigenlijk heb ik een ander probleempje...
Mijn linkerknieschijf is aan de achterkant zacht en ook in het dagelijkse leven heb ik daar last van, maar dat gaat al veel beter gelukkig. Maar nu zit ik met het probleem, ik zit al met lange beugels voor een vzh zadel krijg ik te horen en op de rechterhand gaat het super goed, ze is heerlijk aan mijn been en hier kan ik mijn been dan ook prima aansluiten, maar links is dit dus anders... Dit is zoiezo haar moeilijke kant maar dat wordt veel aangewerkt en is voor mijn gevoel alweer erg verbeterd, nu komt dus het probleem ik kan mijn linkerbeen op geen enkele mogelijke manier stilhouden, net of ik er geen controle meer overheb en wanneer ik dan weer op de rechterhand rijdt, is dit toch minder... Ik weet niet of dit echt aan de blessure ligt of dat het gewoon aan mijn beenhouding/zit zit???

Hebben jullie tips?

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:28

Denise,rij je met schoenen???Dan kan ik n.l. mijn benen niet stil houden....nou ja vanaf m`n enkels dan.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 06:00

Nee, ik rijd gewoon met laarzen, alleen wanneer mijn been dusdanig zo vol loopt met vocht (vooral 's zomers bij overbelasting) rijd ik met schoenen, maar dat is zeldzaam... Dan is het namelijk helemaal een hel.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:12

Ik heb ook 1 been die een eigen leven leidt :P
Zodra ik weet hoe ik die stil moet houden,vertel ik het jou! _O-

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:53

Haha graag, doe dat maar haha :)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:57

Je kunt ook proberen je bovenlichaam iets meer naar voren te brengen.vaak gaat dan je onderbeen automatisch een beetje naar achteren.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:59

Wat ook wil helpen is om na het opstappen eerst goed te gaan zitten.
Beugels uit, even met je kont het diepste punt van het zadel opzoeken. Heb je die gevonden, dan doe je je voet naar achteren omhoog en pak je die vast. Je trekt je voet verder omhoog (dus je voet bijna tegen je kont) en laat daarna rustig je onderbeen weer zakken. Dit doe je vervolgens ook met je andere been. Je merkt dan dat je bovenbenen op een andere manier op je zadel rusten (iets verder naar binnen gedraaid) waardoor je onderbenen ook verder naar achteren komen te liggen. Vervolgens laat je iemand helpen om de beugels op de juiste maat te laten doen (Het kan goed zijn dat ze nu een gaatje of wat langer moeten) en vervolgens doet je je voeten in de beugels.
Herhaal dit eventueel een paar keer tijdens het rijden door even stil te gaan staan en weer je voeten op te pakken. Er bestaat ook een filmpje van, ik zal eens kijken of ik deze kan vinden. Succes!

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:10

_Dune_ schreef:
Wat ook wil helpen is om na het opstappen eerst goed te gaan zitten.
Beugels uit, even met je kont het diepste punt van het zadel opzoeken. Heb je die gevonden, dan doe je je voet naar achteren omhoog en pak je die vast. Je trekt je voet verder omhoog (dus je voet bijna tegen je kont) en laat daarna rustig je onderbeen weer zakken. Dit doe je vervolgens ook met je andere been. Je merkt dan dat je bovenbenen op een andere manier op je zadel rusten (iets verder naar binnen gedraaid) waardoor je onderbenen ook verder naar achteren komen te liggen. Vervolgens laat je iemand helpen om de beugels op de juiste maat te laten doen (Het kan goed zijn dat ze nu een gaatje of wat langer moeten) en vervolgens doet je je voeten in de beugels.
Herhaal dit eventueel een paar keer tijdens het rijden door even stil te gaan staan en weer je voeten op te pakken. Er bestaat ook een filmpje van, ik zal eens kijken of ik deze kan vinden. Succes!

Hee, dat lijkt me wel handig, dat ga ik binnenkort eens proberen en dan zal ik wel laten horen of het succes heeft ;) Heb je dat filmpje al gevonden? :o

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:07

Nee, ik heb als een gek gezocht, maar ik heb het echt niet gevonden! Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel :)