Wie raakt er nou gewend aan sporen, paard of mens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

caran2000

Re: Wie raakt er nou gewend aan sporen, paard of mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:59

ik rij normaal altijd met sporen maar door het verharen heeft ze een kaal plekje gekregen dus daan de sporen een tijdje in de kast. De eerste keer moest is wel veel meer overgangen en tempowisselingen rijden om haar meer aan het been te krijgen. Dus dat zou betekenen dat het paard niet went aan de sporen anders zou ze zonder die dingen net zo voorwaarts zijn en dat is ze niet. Je kunt je ook afvragen of ze wennen aan het gebruik van de zweep. En misschien scheelt het per paard ook wel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:55

dan is een paard er toch aan gewend?als ie op de sporen niet goed meer reageert?en zonder de sporen slomer is?

evie21girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:48

Hannah_Menno schreef:
Een paard raakt niet gewend aan sporen als je ze niet constant gebruikt. Als hij er wel aan gewend zou raken zouden ze dus ook aan je been wennen. ;)

Als je geen stille beenligging hebt en je zwabbert maar wat met je benen en daardoor prik je je paard steeds dan gaan ze afstompen maar als je ze gewoon normaal gebruikt als verduidelijking van een hulp zullen ze er niet aan wennen.

mee eens hoor ik zal het afwisselen en ze rijden er beide op dus er is al afwisseling

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:14

Mijn paard is zonder sporen net zo goed op de hulpen als met sporen. Alleen moet ik soms mijn hulp wat groter geven als ik een correctie moet maken. Maar eigenlijk maakt het mij en mijn paard geen flaus aus of ik nu wel of gaan stal staafjes aan mijn hak heb.

Zeg ik er gelijk bij dat hij nature een flegmatiek paard is, maar nu het tegenovergestelde. Smoesjes gaan bij mij niet meer op. Gewoon beter je best doen of gaan schaken.