Lotus & ik @ rondje rustig door de bak!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Lotus & ik @ rondje rustig door de bak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:28

Ik ben het met je eens barbara dat je het op beide manieren moet kunnen, gelukkig gaat mij dat ook goed af ;)
Met je hand over de hals bedoel ik ook niet altijd (als iemand dat toevallig dacht dat ik standaard met mijn hand over de hals reed) maar als je hem een keer extra door wilt buigen zie ik geen probleem om je hand een keer over de schoft halen, mits je hem natuurlijk niet naar je buitenste knie gaat trekken. ;)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:56

Sonja schreef:
casperrr schreef:
Je moet alleen bij de slangenvolte (en wendingen) niet je binnenhand van de hals af halen, maar eerder naar de hals toe of zelfs erover..

Ehhhh ik hoop dat je niet meent wat je hier schrijft...
Dit is DE manier om een paard te leren het hoofd te kantelen...

Ik heb het ook even 10keer overnieuw gelezen... Dit heb ik echt nog nooit gehoord :')?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:12

S__L schreef:
Ik heb het ook even 10keer overnieuw gelezen... Dit heb ik echt nog nooit gehoord :')?

Verklaar je nader, daar hebben we meer aan dan zo'n reactie. :)

@Sonja, zo heeft iedereen zijn eigen manier. Ik zou ook niet alles klakkeloos van internet over nemen, je moet doen wat jouw instructrice/instructeur zegt. Vroeger vroeg ik ook stelling door mijn binnenhand naar binnen te doen, totdat ik een aantal jaren geleden bij mijn huidige instructrices kwam, nu kan ik het me niet meer anders voorstellen. Al ben ik net als barbara van mening dat je het op beide manieren moet kunnen (mits jij en je paard er wel aan toe zijn.) Er zijn zo veel manieren hoe je iets kan oplossen, hoe ik travers/appuyeren/changementen aanleer doe jij het misschien weer heel anders. Ik ben tevreden met hoe ik het doe, en de TS zal misschien ook niks van mijn manier willen weten. ;)

betssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:19

Op sommige foto's loopt je paard iets op de voorhand, lekker veel (schijn)overgangen kan de achterhand meer activeren, laat het paard maar werken.
Voor de rest ziet er het lekker ontspannen uit, ga zo door!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:31

casperrr schreef:
S__L schreef:

Verklaar je nader, daar hebben we meer aan dan zo'n reactie. :)

@Sonja, zo heeft iedereen zijn eigen manier. Ik zou ook niet alles klakkeloos van internet over nemen, je moet doen wat jouw instructrice/instructeur zegt. Vroeger vroeg ik ook stelling door mijn binnenhand naar binnen te doen, totdat ik een aantal jaren geleden bij mijn huidige instructrices kwam, nu kan ik het me niet meer anders voorstellen. Al ben ik net als barbara van mening dat je het op beide manieren moet kunnen (mits jij en je paard er wel aan toe zijn.) Er zijn zo veel manieren hoe je iets kan oplossen, hoe ik travers/appuyeren/changementen aanleer doe jij het misschien weer heel anders. Ik ben tevreden met hoe ik het doe, en de TS zal misschien ook niks van mijn manier willen weten. ;)

Ik ken deze 2 manieren ook :D

Inderdaad de ene heb ik geleerd (die van Sonja van mijn 1e instructrice)hand van de hals af en naar de linkerkant op deze slangenvolte dan.

Die van Casperr heb ik ook geleerd, alleen niet zo extreem. Maar inderdaad hand meer naar voren toe, tegen de hals aan.
Die heb ik van instructrice daarna geleerd omdat zij vond dat ik met mijn hand wat zachter mocht worden. Misschien dat dat er ook mee te maken heeft?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 07:26

Bedankt allemaal voor de berichtjes, tips en complimentjes! :D

De foto’s doen het op het moment niet meer (stomme photobucket, is altijd bij mijn foto’s.. :\ ) , zal vanmiddag thuis even opnieuw foto’s uploaden en vervolgens een mod PBén. :)

Over mijn stoelzit.. Zou inderdaad wel eens aan mijn zadel kunnen liggen. Ben ook aan het sparen voor een dressuurzadel, maar door een aantal DA rekeningen voor Lotus dr vriendinnetje, gaat dat niet zo snel meer.. Ik moet trouwens wel zeggen, dat het iets minder lijkt dan de laatste keer dat ik hier een topic plaatste: [RT-HAW] Lootje idiootje @ work in de mist

@Ersilia: Je gaat maar een keer mee om een stukje te filmen hoor. :) Zou er graag ook eens een filmpje van hebben, is toch anders dan foto’s aangezien dat alleen momentopnames zijn…
@Janneke: Is inderdaad niet op scheldestad die bak, is bij kennissen thuis waar ik mag rijden. Beetje afwisseling van bak is voor Lotus ook goed. ;)
@BrankaZ: is mij nog nooit opgevallen, maar ik ga er eens op letten! Bedankt :)
@Marieke: De manier die jij uitlegd, moet je binnenkort maar eens laten zien als we gaan springen. :Y) Het klinkt namelijk ook niet als mijn manier, maar waarschijnlijk als je het uitlegd in real life, ziet het er heel anders (en logisch) uit. :j
@Betssa: Klopt helemaal dat ze hier wat op de voorhand loopt. Normaal zit haar achterhand er 100% onder, maar dan gaan we ook heel hard. In mijn lessen krijg ik het voor elkaar om en de achterhand er onder te krijgen en ook een rustig tempo, maar als ik voor mijzelf rijd, is dit nog wel eens lastig. :) Maar moet zeggen dat ik blij ben met hoe ze nu was, die achterhand komt er wel weer onder, het is de rust die een groter probleem vormt.