) Ik val vaak een beetje ongemakkelijk maar goed
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

spatter schreef:eigenlijk zou iedere ruiter moeten leren vallen
ik heb ooit wel gezien dat ze dat bij ruitertjes deden, pony langs een dikke mat zetten en eraf vallen
ik heb zelf veel geturnd dus genoeg flikflakken en salto's gesprongen, daar heb ik van geleerd te rollen
maar al met al is het een kwestie van lef
durf te gaan en blijf niet' koste wat kost' zitten tot je door je paard gelanceerd wordt
Maar ook ik heb dat als voordeel van mijn turnen, zo gauw ik voel dat ik ga gaan maak ik een balletje en dan rol je gewoon rustig door.
Ook helpt het inderdaad om op tijd tegen jezelf te zeggen "beter nu dan over tien meter" en je op een "gecontroleerde" manier te laten gaan op een veilige plek.
Dan kan je jezelf ook wat voorbereiden (langs het paard gaan hangen zodat je iig al dichter bij de grond bent en een beetje "uitrekenen" hoe en waar je het best terecht komt en je zelf voorbereiden op wat je dan moet doen om door te rollen) Mijn vader heeft ook karate gedaan waar ze je dus kennelijk ook leren vallen en die heeft me ook het e.e.a geleerd (ontspannen, door rollen, niet opvangen met je armen en voorkomen dat je ledematen voor of achter je terecht komen zodat je daar dus "op" valt.) en dan nog eens op school een vallesje judo gehad 
Gaat veel te snel allemaal zo heb ik een keer me elleboog uit de kom gehad, tegen een ijzeren springpaal aangeknald, gelukkig had ik een bodyprotector om en met me hoofd tegen het hek van de bak (lang leve de cap)

Yellomofoon schreef:ik rol altijd (afkloppen) in een bolletje over mijn schouder, valt best zacht
Als ze je er afbokken heb je natuurlijk minder kans om zacht te vallen...
Ik kan dan altijd nog wel even bedenken wat ik het beste kan doen, alleen het uitvoeren is soms inderdaad lastig.
Was lang geleden, maar ja net nieuw paardje...