Pebbles L1 @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daphaan

Re: Pebbles L1 @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:42

Zoooo waar gaan jouw benen wel niet helemaal heen :+
Probeer die eens gewoon op de plek te houden en dan te wijken :) Goed voor jou, beter voor het beeld, en waar je sporen nu uitkomen is het geen pretje voor je pony :)
Als hij bijna vier is, vind ik wat wijken helemaal geen probleem, als je maar een beetje aan je eigen houding blijft denken. Probeer als doel te hebben dat hij een pasje opzij gaat op je beendruk, niet om zo snel mogelijk bij de zijkant te komen. Pasje opzij, been los, even rechtuit, weer een pasje en niet meer vragen tot je dat goed bevestigd hebt zonder dat je je benen bijna op de kont moet leggen ;)

En wat een super grappig dier om te zien, echt een leuk ding! Je past er mooi op.

Solololly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:44

Zoals bijna iedereen al zegt let op je been gebruik. Die pony is 3 en je rijd nu al met sporen? Dat vind ik een beetje zielig maar dat kan ook aan mij liggen hoor :) Traver vind ik veelste vroeg en dat is ook al vaker gezegt. Hij is 3 en nu al zoveel trainen trainen trainen, dat vind ik jammer. Voor de rest een hele leuke pony. Succes

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:28

waauw wat een opvallende pony ziet er netjes uit!
mijn pony werd als 3 jarige ook met 4cm lange sporen gereden :+
en dat was toen we hem kochten

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:39

Eens met xSwanheart ;) !
Heb je inplaats van sporen ookal is met een zweepje geprobeert?
Als hij niet op je been reageert beste mep op zijn kontje en dan doet hij het nooit weer ;) , nu jij je met sporen en luistert hij volgens mij nog niet naar je been!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:50

sannikita schreef:
Eens met xSwanheart ;) !
Als hij niet op je been reageert beste mep op zijn kontje en dan doet hij het nooit weer ;) , nu jij je met sporen en luistert hij volgens mij nog niet naar je been!

nee daar wordt het veeeel vriendelijker van :P :+
als ze haar benen niet zo hoog optrekt is het heus niet zielig voor dat dier..
gewoon aan je eigen houding werken.

lenaatje1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 19:34

sannikita schreef:
Eens met xSwanheart ;) !

Nee ik heb niet met zweepje gereden omdat ik dat gewoon niet wil.
Die sporen zitten er absoluut niet om omdat ze niet voorwaarts is hoor. Het tegendeel ze is voorwaarts genoeg heb ook weer een hele tijd gereden zonder sporen en heb er nu veel kleinere omheen zitten. Maarze luisterd ech wel naar mijn been .

lenaatje1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 19:35

Daphaan schreef:
Zoooo waar gaan jouw benen wel niet helemaal heen :+
Probeer die eens gewoon op de plek te houden en dan te wijken :) Goed voor jou, beter voor het beeld, en waar je sporen nu uitkomen is het geen pretje voor je pony :)
Als hij bijna vier is, vind ik wat wijken helemaal geen probleem, als je maar een beetje aan je eigen houding blijft denken. Probeer als doel te hebben dat hij een pasje opzij gaat op je beendruk, niet om zo snel mogelijk bij de zijkant te komen. Pasje opzij, been los, even rechtuit, weer een pasje en niet meer vragen tot je dat goed bevestigd hebt zonder dat je je benen bijna op de kont moet leggen ;)

En wat een super grappig dier om te zien, echt een leuk ding! Je past er mooi op.

Als ik mijn been minder ver leg reageerd ze ookhoor maar ik doe het gewoon automatisch daar moet ik gewoon aan werken.

lenaatje1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 19:37

Rajaniii schreef:
waauw wat een opvallende pony ziet er netjes uit!
mijn pony werd als 3 jarige ook met 4cm lange sporen gereden :+
en dat was toen we hem kochten

Op wedstrijd zeggen vaak genoeg mensen jij was toch daar en daar?? uhh jha maar was jij daar ook:S haha
over die sporen heb ik al wat gezegd die heb ik er nu al niet meer omzitten;) nu hele kleine spoortjes

Nikita66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:05

Wat een stoer paard en wat een leuke combi.
Verder let wel op je benen houd ze niet naar achteren , ennuh kijk hoe mooi de oren van je paard zijn, ik zoek ook altijd geld, maar heb het echt nog nooit gevonden :-p

Succes verder

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:07

Aparte pony heb je onder je kont :)
alleen, zoals al gezegd word, je moet écht op je hakken gaan letten, en ik zou ook geen sporen om doen als je altijd zo'n houding hebt met je hakken.
Ook vind ik je pony eigenlijk nog wat jong om al L1 te zijn, maarja, dat is mijn mening ;)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:13

Ik vind dat je een hardstikke leuk beestje aan het lopen hebt!
Wat tips en ik hoop dat je er wat mee kan. Allereerst is het belangrijk dat je basis, goed is. Je paard in ontspanning kan rijden, zonder daar veel moeite voor te doen. Jullie het beide dus kunnen dromen. Daarna kun je gaan focussen op moeilijkere oefeningen bv schouderbinnenwaarts, wijken, gecontroleerde galop.
Ten tweede, je paard is jong, je hebt te tijd, no rush!:) Als je basis goed is, zul je zien dat je niveau makkelijker omhoog gaat dan als je achter de feiten aanhuppelt. Dat houdt het ook leuk voor jullie beide en legt de druk niet zo hoog.
Als laatste, je bent lang tov je paard, breng je benen niet teveel omhoog. Maak je benen lang, door je hele been iets naar achter te leggen spring je aan e.d. Dus niet alleen je onderbeen

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:12

je spoorgebruik vind ik wat heftig.. je tilt je been zover op dat de spoor in de buik van je pony port maar verder ziet het er leuk uit, moooi achterhand gebruik! kan de mijne nog veel van leren!