Weer foto's van Blacky(van zn lange hoeven)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 00:37

hey!ik heb de DB nog niet gemaild, maar nu ik deze foto's zie, die mail ik morgen meteen mee, ik moet tot 12.15 werken, dus rind 12.30 ben ik thuis, dan ga ik een hele duidelijke mail sturen dat het zo echt niet langer kan!

vind t knap van je dat je zo je best blijft doen voor blacky!want t is echt wel moeilijk om je verzorgpony zo te zien staan terwijl je er nix aan kan doen!

en als de Db langskomt overdag, dan worden hun zelf ook lekgestoken door de dazen dus zullen ze wel doorhebben dat t zo echt niet kan!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 14:02

Ik heb ze gemaild! en heb de foto's uit dit topic, en je andere topic meegestuurd, hoop dat ze er wat aan gaan doen want zo kan het niet langer!

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 14:36

Boos! gossiej toch ......jeetje hij is er echt erg aan toe :|
Waar staat hij ergens in bladel dan?
Want je zocht ook nog een verzorger voor in de vakantie las ik, ik weet nog wel wat mensen in bladel, ik zal hun even vragen
maar weer ontopic: ik denk niet dat de DB er iets aan gaat doen, er zijn heel erg veel paardjes die er zo bij lopen.......het is echt verschrikkelijk!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 14:55

Voor degene die denken dat ik elk eczeem paard dood wil hebben:

Ik bedoelde dat als zo'n dier niet behandeld wordt(boett, middeltjes etc etc) dat hij dan maar beter dood kan zijn om van die ellendige jeuk af te zijn.

Dan reageerde nog iemand die zijn pony ook wou laten afmaken door de DA maar die wou dat niet doen, dan is er altijd nog de slager.
Ben weer grof maar dier is dan wel uit zijn lijden verlost.

Voor de rest vind ik het een mooie pony, als die haren weer terug zijn: fjordenkapsel erop en voor de wagen. Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 15:23

Ik heb op de site van de dierenbescherming ff zitten lezen, ze hebben laatst een stel paarden in beslag genomen, als rede werd genoemd oa te lange hoeven, en omdat die eigenaresse van die paardjes al vaker was gewaarschuwd, zijn de dieren meegenomen

de eigenaar van blacky is ook al eerder gewaarschuwd, en ik heb ook de foto's van z kale plekken meegestuurd, ik bedoel, als ze hier nix aan doen dan weet ik het ook niet meer hoor!

oke voor alleen te lange hoeven, ja daar zullen ze nix aan doen, maar dit is weer een heel stuk erger!ik hoop er maar het beste van!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 15:36

Deze is nog mooi als je het vergelijkt met de staat waarin ik mijn pony gekocht heb twee jaar terug ... die had werkelijk ski's aan 'r hoeven, helemaal naar boven gekruld!!!!! Maar ... je hebt volkomen gelijk, die pony moet geholpen worden . Is er niet één bokker in de omgeving die ietsje van bekappen kent??? Moest er gewoon een rondje afgeknepen worden en de vijl erover zou de pony al zoveel beter staan ...

Natasja_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 15:56

Wat ziet die hals er erg uit zeg!!! Verdrietig
Ik hoop echt voor die pony dat daar heel snel wat aan gedaan gaat worde!!
groetjes natasja

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 16:08

Tessake schreef:
oohja vraagje reed jij wedstrijden met hem of iemand anders? en heeft die boer nog meer paarden?

Nee een ander meisje heeft met hem wedstrijden gereden. Nee de eigenaar heeft (gelukkig) niet meer paarden.

frostwood: Hij staat dicht bij de manege wouters in Bladel.
Ja die verzorger was dan voor als ik op vakantie ben zodat er nog iemand bij hem komt.

Renske20, nogmaals heel erg bedankt dat jij ze ook een mail heb gestuurd.

Zelf savonds werd je daar nog helemaal lek gestoken....dus hoe moet het daar overdag zijn????
Ik kwam daar aan met mijn moeder, gelijk de hele auto onder met van die dazen.
Zelf moest ik ze ook de hele tijd van mij en Blacky afslaan. Zo zielig gewoon.
Hele tijd kwam ie naar ons toe zodat wij die beesten van hem af konden houden Huilen

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 16:12

Die pony is er echt slecht aan toe.
Hij heeft geen manen meer toch?
Sjees,
vliegenspul helpt ook maar effetjes.
Succes.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 16:57

Vliegenspray helpt idd echt niet lang Boos!
Maar het is nu afwachten op de reactie van de DB.

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 16:59

jeetje! wat zielig doe hoeven! Boos! En die manen! ahh

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 17:26

Knoflook in zijn eten doen (voor de dazen) en petrolan zou schijnt ook goed helpen tegen de zomerexeem.En tegen die wonden kan je daar geen isobetatine aandoen ofzo... .

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 17:55

Cowgirl, ik had het ook niet opgevat alsof jij ze allemaal dood wilde hebben hoor. Haha! Ik begrijp je punt. Maar toch... Verder heb ik ook nog iets tegen jeuk, wat goed helpt, equistop? Of was dat de antibijt? Kan zijn dat ik even in de war ben. Haha!

Verder. Mijn vorige verzorgponnies hadden nog langere hoeven, stonden op pure mest en kregen niet genoeg te drinken. De dierenbescherming is 4 of 5 keer geweest, maar hebben niks gedaan. Zelfs geen waarschuwing. Daarom denk ik niet dat ze er wat aan zullen doen.

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 19:28

agossie wat een zielige pony Boos!
en die eigenaar wil absoluut niet verkopen?? ik bedoel wat moet je met een pony als je hem alleen maar laat verrotten in een landje Verward

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 19:30

Mystica schreef:
Verder. Mijn vorige verzorgponnies hadden nog langere hoeven, stonden op pure mest en kregen niet genoeg te drinken. De dierenbescherming is 4 of 5 keer geweest, maar hebben niks gedaan. Zelfs geen waarschuwing. Daarom denk ik niet dat ze er wat aan zullen doen.

Waar is de Dierenbescherming eigenlijk voor dan???

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 19:45

Even over mailen naar de dierenbescherming. Die hebben de neiging niet te reageren op mails. Ik heb meerdere keren (dit is al weer een tijd geleden) via de mail geprobeerd donateur te worden, maar nooit een antwoord ontvangen. Ik heb de indruk dat ze ze gewoon niet lezen Boos! .
Als ik jou was zou ik ze gewoon bellen.

dit heb ik van hun site:
Het melden van Dierenleed
U kunt telefonisch melding doen van dierenleed via meldnummer 0900-2021210 (0,10 ct/min). U komt dan automatisch terecht bij de meldkamer van de LID of bij de afdeling bij u in de buurt. Om de melding zo goed mogelijk te registeren, is het belangrijk dat u doorgeeft:
om welk dier het gaat;
de locatie;
wat er precies aan de hand is;
uw eigen gegevens.

Dan kan je eventueel refereren aan de mails die je gestuurd hebt, of ze alsnog per fax naar ze toesturen, maar je hebt dan in ieder geval iemand te spreken.

Ze zijn verplicht bij elke melding te gaan kijken.

Succes

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:27

Ik heb ook gelezen dat je moest bellen voor een melding, maar omdat ik de foto's aan hun wilde laten zien, heb ik ze gemaild.

reageren ze niet binnen een paar dagen, dan bel ik ze, met de mededeling dat ze alsnog ff die mail moeten bekijken en dan naar bladel moeten gaan om zelf te zien hoe blacky erbij staat, worden ze meteen zelf ook gestoken door alle horzels(zelfs nu om kwart over 9 's avonds stilt het er nog van!) en dan snappen ze wel dat dit voor de pony geen pretje is, de dierenbescherming is er al eerder bij geweest, ivm geen drinken&geen smid, nu zijn zn hoeven weer veel te lang, en nu heeft ie ook nog eens zo'n erge zomereczeem en wordt hij lekgestoken door de horzels....de dierenbescherming zal toch wel inzien dat dit zo niet langer kan!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 23:51

Ik hoop dat ze er iets aan doen. Die waarschuwingen helpen toch niet.
Heel de dag zitten er die klote beesten Boos!
Ik vertel morgen wel iets meer want heb daarnet mijn feest gehad en ga nu slapen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:38

Goed van je dat je er iig iets aan probeert te doen.
Kun je niet ergens een goedkoop vliegendekentje vandaan halen?
Dan mindert de last van het steken misschien wel een hoop!

SaisjeKiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 11:23

jemig wat zielig:(

nikkiemisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 11:36

Ja idd misschien kan je van een bokker een goedkoop vliegendekentje kopen. Dat scheelt echt een stuk. Doe ook knoflook door zijn eten, daardoor gaat hij lekker stinken en helpt het ook weer tegen de dazen.
Ik vind dat jij je super voor deze pony zorgt. Al kan je niet veel doen, denk je toch aan het belang van Sun...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 12:47

RodeoGirl"]
[quote="Mystica schreef:

Waar is de Dierenbescherming eigenlijk voor dan???
[/quote]
Om mensen lastig te vallen die nergens wat mee te maken hebben gok ik zo. Heb ze ook aan de deur gehad. Mijn paarden hebben een poosje op een stukje land gelopen bij ons in de buurt. Toen ze daar wegwaren kwamen er paarden van een dressuur en handelsstal van een toch wel bekende amazone in deze omgeving (zal geen naam noemen) te staan. Die beestjes waren echt mager en hadden er geen drinken. Werd er tegen de dierenbescherming gezecht dat ze van mij waren, omdat die eerste 2 dat wel waren. Gevolg: ik had een waarschuwing aan mijn broek hangen, voor paarden die niet eens van mij zijn!

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:17

Ik heb ze vorig jaar aan de deur geha dvoor mijn hond Frusty , de buren hadden ze gebeld omdat onze berner sennen in de zomer buiten wou slapen, dus wij een groot hok gemaakt in onze schuur van 2 meter op 3 meter, als dat niet groot genoeg was voor zo een hond weet ik het ook niet meer maar de buren hadden daar geen inkijk in en dachtn dat het een superklein hokje was en hadden ze dus gebeld, dus zij kwamen kijken en zeiden ook van, als elke hond de helft zou hebben van wat hij hiero gehad dan waren er al veeeeel gelukkige honden bij Schijnheilig maar ik was wel flink pissed off op de buren

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:58

Achut wat sneu zeg; voor Blacky én voor jou, zo machteloos staan.
Helaas ken ik het, en ik hoop dat de DB er iets op uit doet, maar reken er niet te hard op...
Veel succes ermee!

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:49

dat is echt zielig!!!
je laat je pony er toch neit zo onverzorgt bij staan!!!
ik hoop dat je er iets aan kan doen!

kus