paard onrustig met hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Re: paard onrustig met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:03

DA bellen na laten kijken, er kan vanalles in het lijf niet goed zitten, benen, rug, bekken ,wervels scheef, nek vast, kaken vast , enz...evt laten kraken maar kan het niet beoordelen hoe erg het is of hoe ze erbij loopt!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 21:55

sylblik schreef:
waarom moet het eigenlijk meestal aan het paard liggen het kan ook aan de ruiter liggen dat ze te druk is met de handen. Als ik de druk ben met me handen dan gaat me paard ook met zijn hoofdschudden.

probeer je handen dan heel stil voor je te houden en goed je benen er aan te houden.

ik zeg ook niet dat het niet aan mij ligt,
maar ze doet het al haar hele leven & ze doet het bij iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:24

Dat heb ik ook zo vaak te horen gekregen maar wat was er eerder het kip of het ei, je krijgt namelijk door een onrustig hoofd vaak ook onrustige handen ik heb daar speciale verbindingstukjes met elastic voor aan de teugels gemaakt zodat het mijn handen stiller blijven ondanks het onrustige hoofd scheelt dat er dan geen vicieuze circel onstaat.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 15:04

Ja okee,
wat voor verbindingstukjes zijn dat dan ?
en waar kan je die krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:44

Dat zijn flexireins ik heb ze op E-bay gekocht zie onderstaande link, ze hebben ze in allerlei kleuren.

Het principe is dat er op het eindstukje een stuk elastiek is gezet van 15 cm op een stuk teugel van 20 cm die strak gaat staan als je paard zijn hoofd beweegt, hij trekt dan niet meteen aan je hand maar het elastiek komt dan strak te staan, een soort veer-werking van 5 cm dus, omgekeert als jij onrustig bent met je hand werkt dat niet meteen door in de mond van het paard.

Overigens kan een zadelmaker dit misschien ook wel aan je teugels maken.
ik rij er ook gewoon dressuurwedstrijden mee.

http://cgi.ebay.nl/FSS-Leather-Flexi-Reins-Aid-4-Soft-Hand-Contact-BRASS-/280440086308?cmd=ViewItem&pt=UK_Horse_Wear_Equipment&hash=item414b881f24