Bonte Wisse back @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loretteeee

Re: Bonte Wisse back @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:25

Ja ik heb er ook een boomloos dekje onder zitten.. :o bij mij is dat dus ook van die zweetplekken. Die zijn netjes 'verdeeld'.
maar op het dekje is het vooral vooraan en achteraan waar de haren zitten. (makkelijk, zo'n rui. :+ ) Maar het zal heus wel beter gaan passen enzo. Met de goede zit, het goede paard, het goede zadel en de goede les kom je overal. :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 17:41

hoelang heb jij hem dan nu?

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:40

Sinds februari :o Maar door het weer heb ik vaak niet gereden. Je wilt niet weten hoe mijn pony dan doet... :o
En in het begin moest ik haar ook vertrouwen.. Dat deed ik niet omdat ik haar kon met een slecht passend zadel. En wat er toen allemaal gebeurde is een heeeel lang verhaal ;) verschillende keren eraf gevallen ect. en daardoor ging mijn vertrouwen weg. Het is nu nog steeds niet helemaal terug, maar het groeit enorm! Mede dankzij het zadel.. Aangezien ze nu een stuk rustiger is geworden. geen bokken, gekke sprongen of onder je vandaan lopen meer! :D

Langzaam maar zeker komt de droompony in haar tevoorschijn. *D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:01

Ik vind je foto's en filmpjes ook heel afwisselend , de ene keer zie je duidelijk het zadel voorover kiepen , de andere keer zie je duidelijk dat de zitting gewoon wat te klein is , waardoor je teveel op de cantle komt te zitten , waardoor je "bergafwaarts" gaat zitten met een holle rug en tegen de zwaartekracht vechtende wiebelbenen... maar op de filmpjes valt het dan wel weer mee.

Maar ideaal is het niet...welke maat Lexington was het ook alweer ?

En heb je de dubbeldikke inlages echt nodig ?

Bij een zadel met VPS is het nogal een overkill aan inlages in 99% van de gevallen , als je er dubbeldikke onder legt. Torentje wordt te hoog , zadel gaat wat instabiel liggen , en het zadel heeft ook langer de tijd nodig om zich te gaan vormen , omdat die inlages er zo stug onder liggen te zijn :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 10:12

Het is al een maat 2 :o dus groter gaat niet helaas.
Zou ik dan aan enkele inlages genoeg hebben?
Ik heb nu de BF-inlages (die zwarte stugge) en dat in dit dekje;

http://www.nickyskeet.nl/index.php?main ... 92c74b77ee

Zou fijn zijn als er wat onderweg zou kunnen, komt de ligging van het zadel denk ik wel ten goede als hij wat minder hoog zou liggen :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:10

O , ik zie nu dat je dit berichtje ook hier geplaatst hebt , ik heb daarnet al op je zelfde berichtje in je PB gereageerd :)

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:46

Ziet er erg netjes & ontspannen uit :D

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:00

Ik denk wel dat je aan enkele genoeg hebt hoor! ;)
Zelf heb ik nog niet het verschil gemerkt met enkele en dubbele, maar waarom veel eronder stoppen als het ook minder kan? :=

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 17:46

Ik heb gisteren met enkele gereden en het was wel echt een heel verschil! Ik kon veel beter voelen wat Wisse deed en had ook meer ruimte in het zadel voor mezelf omdat hij nu wat beter kon vormen :)
Zal binnenkort bij les eer eens laten filmen en we hebben de 30e een wedstrijd, spannend! (onderling, BB)

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:28

Het lijkt net alsof je op je handen zit. Zoals al eerder gezegt is zou je je teugels wat korter moeten nemen, en het zou ook mooier zijn als je ze iets hoger en voor je houdt.

succes

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:37

Lekker off topic, maar ik wilde een opmerking maken over je bodem toen ik zag dat het kunstgras was. Loopt dat niet heel zwaar? Zo ziet het nml wel uit op de foto's.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 20:20

Teugels neem ik inderdaad wat korter :)

Nee deze bodem loopt juist helemaal niet zwaar, het is een vrij harde zandbodem (niet van dat lichtgele zand) en dat kunstgras zorgt juist voor de vering. Ook vorige week met al die regen gewoon keurig te rijden :D

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 08:19

Echt heel netjes :D
Alleen, ik weet niet of het al gezegd is, iets meer letten op je handen. Je bent geneigd om pianohandjes te krijgen :)

Verder echt super, lekker ontspannen, heerlijk!

Giuliiia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:28

Heel gaaf paardje, probeer alleen iets minder naar voren te zitten (op sommige foto's is dit goed te zien,
op andere zit je juist weer heel netjes!) Ik ken het probleem namelijk, haha!

Joketjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:51

let erop dat je niet teveel voorover gaat zitten en hou je benen goed op z'n plaats :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 11:53

Gaat nu beter, nu mn zadel beter ligt en ik daardoor meer ruimte heb en minder vorover gedrukt wordt :)
Zal binnenkort een nieuw topic openen om het verschil te laten zien. Heb de 30e mijn wedstrijddebuutje (BB) met hem, spannend!!!