Veranderen van houding?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:08

Zoek dan een manege waar je niet in colonne rijdt. En ook van een manegepaard kun je leren hoor. Ik heb regelmatig les op de lespaarden van mijn lesgever en reken maar dat ik daar heel wat van opsteek.

Verder vind ik het nogal voorbarig om er van uit te gaan dat ieder manegepaard maar afgestompt is. Maar als je dat niet ziet zitten: het hoef niet :Y) Je kunt ook gewoon niet rijden.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 18:28

hestejente schreef:
Zoek dan een manege waar je niet in colonne rijdt. En ook van een manegepaard kun je leren hoor. Ik heb regelmatig les op de lespaarden van mijn lesgever en reken maar dat ik daar heel wat van opsteek.

Verder vind ik het nogal voorbarig om er van uit te gaan dat ieder manegepaard maar afgestompt is. Maar als je dat niet ziet zitten: het hoef niet :Y) Je kunt ook gewoon niet rijden.

Lees mijn vorige berichten maar :j
Ik ben aan het zoeken voor een manege met goede paarden. Maar die is hier in de buurt niet!
Wsl word het manege Elburg, dat is 20 minuten rijden. Ook veel voor 1 keer in de week les, maar vooruit.
Tuurlijk zijn niet alle manege paarden zo, maar ik ken de manege's hier in de buurt, en die zijn wel zo. Anders zei ik het niet :P
Ik ga er ook niet van uit dat alle manege paarden zo zijn. Maar mijn mogelijk van manege's WEL. :j
En het liefste ging ik ook niet bij een manege rijden, maar dan word ponykamp niet ehct leuk als ik na het eerste ritje al spierpijn heb. Heb ondertussen al anderhalve maan niet gereden.
Dat word dan 3 maanden, reken maar dat je dan spierpijn krijgt.

Maar dat is het probleem niet, het gaat om het punt, kun je je houding verpesten?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:35

Waarom zou het je houding verpesten, dat heb je toch zelf in de hand? Een manegepaard is geen kameel, maar gewoon een paard waar een normaal zadel op ligt. Waarom zou het in vredesnaam je houding verpesten? :? Ik vind juist dat het een uitdaging is om een manegepaard netjes aan het lopen te krijgen. Daar moet je misschien wat meer voor doen. Dus als je je te goed voelt voor een manegepaard: laat maar zien hoe goed je bent dan. Wedden dat dat manegepaard je nog heel wat kan leren?

Oh, by the way: Ik ben 2 uur onderweg naar mijn lesgever. Met de trein en de bus. Al meer dan 2 jaar. En dat vind ik geen probleem, dus voor een maandje... ik vind je eigenlijk een beetje een mieperd :x

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 18:40

hestejente schreef:
Waarom zou het je houding verpesten, dat heb je toch zelf in de hand? Een manegepaard is geen kameel, maar gewoon een paard waar een normaal zadel op ligt. Waarom zou het in vredesnaam je houding verpesten? :? Ik vind juist dat het een uitdaging is om een manegepaard netjes aan het lopen te krijgen. Daar moet je misschien wat meer voor doen. Dus als je je te goed voelt voor een manegepaard: laat maar zien hoe goed je bent dan. Wedden dat dat manegepaard je nog heel wat kan leren?

Oh, by the way: Ik ben 2 uur onderweg naar mijn lesgever. Met de trein en de bus. Al meer dan 2 jaar. En dat vind ik geen probleem, dus voor een maandje... ik vind je eigenlijk een beetje een mieperd :x

Ik was al bang dat ik zo over zou komen :')
Zo bedoel ik het absoluut niet! Ik voel me zeker niet te goed voor een manege paard! :oo
Tuurlijk is een manege paard geen kameel! :')
Tuurlijk leer ik veel van een manege paard! Ik heb nog heel veel te leren :j
Maar ik bedoelde meer, of je niet je been/hand houding kan veranderen als je weer anders gaat rijden.
En ik heb geen mogelijkheid tot trein of bus.
Alleen de fiets. :x En dan vind ik 20 minuutjes fietsen niet zo ver hoor.
Maar je mag me een miepert vinden :j Had het andersom ook gevonden als iemand zo'n topic zou openen eigenlijk :+

Mars

Re: Veranderen van houding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:14

[PP] >> [RT-P]

daegonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:41

Cheetahfan schreef:
fryskhynders schreef:
juist met een fijne houding en fijne hulpen kun je een manege paard ook fijner rijden!!
is misschien wel leuk om weer een keer op manege paarden te rijden... dan voel je dat die ook best wel iets kunenn!! zonder dat je moet plukken of schoppen...

Maar de meeste kunnen dat dus niet :o Ik zoek ook naar zo'n soort manege, maar er is niet echt een goede hier in de buurt :o

Onzin, door omstandigheden rij ik nu ook weer op manegepaarden.
Die dieren kunnen inderdaad afgestompt zijn.
Maar als je er met een duidelijk doel opstapt, lukt het wel hoor!
Ik rij momenteel een echt beginnerspaardje, liep de lessen al sloffend mee... Dus je zou zo gaan denken, die kan niet lopen... Ja tot je er een ruiter opzet die eens op d ejuiste manier dingen vraagt... Dan veranderd dat sloffend paardje in een deftig lopend paard. Niet dat ze alle wedstrijden van de B gaat gaan winnen, daarvoor heeft ze te weinig spierkracht. Maar ik dnek ook niet dat je dit kunt gaan verwachten van een paard die alleen bij de beginners tot voor kort meeliep?
Je houding gaat niet metteen verpest worden door op manegepaarden te rijden, integendeel...

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 11:16

Oke, dan ga ik het gewoon proberen! :j

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:44

super :)
en mooi verwoord deagonna, precies wat ik bedoelde.