Verder vind ik het nogal voorbarig om er van uit te gaan dat ieder manegepaard maar afgestompt is. Maar als je dat niet ziet zitten: het hoef niet
Je kunt ook gewoon niet rijden. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Je kunt ook gewoon niet rijden. hestejente schreef:Zoek dan een manege waar je niet in colonne rijdt. En ook van een manegepaard kun je leren hoor. Ik heb regelmatig les op de lespaarden van mijn lesgever en reken maar dat ik daar heel wat van opsteek.
Verder vind ik het nogal voorbarig om er van uit te gaan dat ieder manegepaard maar afgestompt is. Maar als je dat niet ziet zitten: het hoef nietJe kunt ook gewoon niet rijden.

Ik vind juist dat het een uitdaging is om een manegepaard netjes aan het lopen te krijgen. Daar moet je misschien wat meer voor doen. Dus als je je te goed voelt voor een manegepaard: laat maar zien hoe goed je bent dan. Wedden dat dat manegepaard je nog heel wat kan leren?
hestejente schreef:Waarom zou het je houding verpesten, dat heb je toch zelf in de hand? Een manegepaard is geen kameel, maar gewoon een paard waar een normaal zadel op ligt. Waarom zou het in vredesnaam je houding verpesten?Ik vind juist dat het een uitdaging is om een manegepaard netjes aan het lopen te krijgen. Daar moet je misschien wat meer voor doen. Dus als je je te goed voelt voor een manegepaard: laat maar zien hoe goed je bent dan. Wedden dat dat manegepaard je nog heel wat kan leren?
Oh, by the way: Ik ben 2 uur onderweg naar mijn lesgever. Met de trein en de bus. Al meer dan 2 jaar. En dat vind ik geen probleem, dus voor een maandje... ik vind je eigenlijk een beetje een mieperd

En dan vind ik 20 minuutjes fietsen niet zo ver hoor.
Had het andersom ook gevonden als iemand zo'n topic zou openen eigenlijk
Cheetahfan schreef:fryskhynders schreef:juist met een fijne houding en fijne hulpen kun je een manege paard ook fijner rijden!!
is misschien wel leuk om weer een keer op manege paarden te rijden... dan voel je dat die ook best wel iets kunenn!! zonder dat je moet plukken of schoppen...
Maar de meeste kunnen dat dus nietIk zoek ook naar zo'n soort manege, maar er is niet echt een goede hier in de buurt