Lease paard Ludo @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ludo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 08:08

Bedankt voor alle leuke reacties, vooral die over mijn houding. Ik zelf ben altijd redelijk onzeker over mijn houding, en dacht altijd dat het allemaal veel beter kon. Maar aan jullie reacties te horen hoef ik mij helemaal niet z'n zorgen te maken ove rmijn houding :D Moet er alleen wel op letten dat ik mijn handen rechtop houd.

@ Lotte1990 : Ja ik maak regelmatig stap-galop overgangen, bij het aanspringen blijft hij nagevelijk en valt daarna snel weer uitelkaar. Het blijft dus lastig om hij bij elkaar te rijden in galop.

Ik ben ook zeer trots op deze galop foto's, want het gebeurd me niet zo vaak dat hij nagevelijk blijft in galop. We zijn hier nog druk mee aan het oefenen.

Jasmijn159

Re: Lease paard Ludo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 08:09

Blijf je er zelf wel genoeg aan rijden dan? Misschien ben je wat aarzelend met been geven omdat je weet dat ie lang gaat worden? De motor zit achter en je moet er achter net zoveel in stoppen als dat je van voren kunt opvangen..

Ludo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 08:19

Ik probeer hem wel voorwaarts te houden, maar zet dit dan om in snelheid. Als hij dit doet, is het nog moeilijker om hem bij elkaar te houden. bij de eerste galop sprongen wordt hij ongelovelijk sterk, waardoor ik hem niet meer bij elkaar kan houden en hij hierdoor uit elkaar valt. Ik ben er ook achter gekomen dat ik hem niet te kort moet houden in galop, want dat helpt niet. Ik probeer hem de laaste tijd wat langer te rijden in galop, en wat terug te nemen.

Alleen als hij helemaal ontspannen en los is wil hij nagevelijk blijven.