Muntjes zoeken? Mooie manen kijken...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZaZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:30

Tip: ga motor rijden (naast het paardrijden natuurlijk he!). Paar keer niet ver genoeg voor je uit kijken en een bocht verkeerd aansnijden en je leert het op de 'harde manier'! Ook bij motorrijden hoef je echt niet de hele tijd naar de voorwiel te staren. Sterker nog, dan gaat het dus echt snel fout. :-)

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:35

Ik kijk ook heeel veel naar beneden. Vooral om te kijken hoe mijn paard haar hals buigt, of juist niet :P
Maar ik kijk nu vaker in de spiegels.. dan kan je het eigenlijk veel beter zien :D
Er zit nu wel verbetering in.. ik heb nu dóor dat ik het doe. Mijn instructrice hamert er ook op, 'niet naar beneden kijken' 'kijken waar je naartoe gaat'
Dus misschien komt het ooit goed, en hoef ik geen stok onder mijn kin te zetten :P

Nadia_Tamara

Re: Muntjes zoeken? Mooie manen kijken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:51

Ik zie mezelf wel in deze verhalen, vooral bij het springen kijk ik of ze er goed overheen gaat en hoe ze d'r benen optilt maar dat doe ik alleen als er geen 2de sprong is waar ik haar naartoe moet sturen.
Ook wel grappig als ik naar de beginnerslesjes kijk. dan hoor ik de instructrice de hele tijd "jongens ik wil ook jullie kopjes zien en niet alleen die van je paard" en dat soort zinnetjes, super grappig om te zien en horen xD

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:01

Heel herkenbaar, zit zelf ook vaak naar beneden te koekeloeren.
Maar, het wordt al minder! Zodra je bewust bent van je eigen fouten, ga je het sneller herkennen.
En uiteindelijk ook voorkomen (hoop ik...). Nu zit ik nog van: "oh ja, oliebol. Weer ff voor me kijken".

Bij ons op stal wordt er in de lessen wel goed op gelet.
En ik heb trouwens nog een leuke tip om dit af te leren!
Basketballer mogen bij het dribbelen ook niet naar beneden kijken.
Zij gebruiken om dit af te leren een dribbelbril (is echt waar!)
Dat is een sportbril, waarbij het zich naar beneden is afgeschermd.
Kost geen drol, het ziet er wat maf uit, maar werk perfect!

http://www.clubsports.nl/Products/P441C691.jpg