Weer Utica(Polansky)@work op wedstrijd Z1!..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Re: Weer Utica(Polansky)@work op wedstrijd Z1!..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 09:17

Nou ik tape mijn schouderbladen in zodat die niet naar voren kunnen. Dus 2 repen tape van schouderblad naar schouderblad.
Je word dan gedwongen om recht te blijven zitten.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:21

Aha, ik snapte het ook al niet met die tape.
Mijn man neigt ook erg naar het naar voren kukelen met lopen en zitten. Hij heeft zo'n grote zitbal gekocht en daardoor ga je automatisch rechtop zitten, anders is het te vermoeiend. Misschien ook een idee om je rug te rechten?

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:43

al een hele verbetering met vorige topic... complimenten! paardje dat leuk kan lopen maar zit zich zelf volgens mij een beetje in de weg doordat ie zich druk maakt.

je schouderbinnenwaarts, naar mijn idee zou je zijn schouder iets meer moeten meenemen. hij lijkt zijn schouder iets naar buiten weg te drukken. Probeer hem recht in zijn voorhand te houden. Welke punten krijg je voor deze onderdelen als ik mag vragen?

ga zo door, een diertje wat leuke gangen heeft en waarmee het volgens mij wel moet lukken. In ieder geval heb je zelf ook een goede instelling om jezelf en het paard te verbeteren!

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:52

Barmat schreef:
Als ik naar jullie kijk krijg ik een heel dubbel gevoel. Aan de ene kant vind ik jullie een best nette combinatie en heb ik respect voor hoe je een enorm heet paard goed de baan rond kunt sturen. Aan de andere kant krijg ik enorm een iebelig gevoel van je houding, die ik nog het beste kan omschrijven als "alsof je een hark doorgeslikt hebt".
Je onderbenen mogen nét even meer naar achteren, die armen losser, schouders naar achteren en tijdens het kijken naar de proef krijg ik het bijna benauwd omdat ik het idee krijg dat je geen adem haalt :D Het lijkt alsof je jasje uit de stijfsel gekomen is, of je de hanger er nog in hebt zitten, noem maar op ;)

Ik vind het zo jammer, want het verstoort voor mij het beeld zo. Je werkt er hard aan en in vergelijk met het andere topic is het al heel verbetert, dus ben ook benieuwd wat de lessen met Leunus gaan brengen.

Voor de rest niets dan respect voor dit rittige, hete paard dat je netjes stuurt. Verbeterpunten zat, afwerkpunten genoeg, genoeg stof tot nadenken, maar vooralsnog een vriendelijk beeld waar je voor nu iig trots op mag zijn.

Mee eens, alleen haar houding is al zo vaak de grond ingeboord....dus daar niet helemaal mee eens.

Maar even een vraagje, hou je je adem in? Dat doen wel meer mensen!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 15:15

Nee hoor! Zeker als ik het stapgedeelte heb zucht ik eens nog goed door.

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:03

Ik heb tegen je gereden in Hulten. vond het er erg netjes uitzien idd alleen aan je houding had ik wat aan te merken, maargoed ik moet er zelf ook nog hard aan trekken!

ik vond je paard toen geweldig mooi draven, en door de draf herken ik hem nu ook weer in het filmpje!

nog veel succes

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:20

Ziet er echt veel beter uit! :) Ik heb zelf ook hete paarden en vind dat je ze knap rond stuurt. Je houding lijkt nog wat onnatuurlijk zo nu en dan en hier en daar kun je zien dat je paard zo nu en dan wat te heet wordt in de oefeningen, maar ik weet hoe moeilijk het is op een heet paard en dan rijd ik (nog lang) geen Z. Lekker doorgaan zou ik zeggen met je lessen en veel succes verder!

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:35

Hoi hoi,

Meid wat zit jij jezelf en je paard in de weg!
Je hebt een hele wijze beslissing genomen door een goede trainer te kiezen en het werpt idd al vruchten af.
Als ik jou zie rijden realiseer ik me dat ik op dit moment hetzelfde doe. Ik heb zoveel moeite om balans te vinden op mijn nieuwe paardje (nu L1) en stil te zitten.
Vooral mijn armen doen hetzelfde als de jouwe.
Ik werk er ook hard aan. Handjes rechtop, en ellebogen aangesloten. En zelf ook rechtzitten en vooruitkijken ipv naar beneden.
Je hebt wel een heel mooi paard en als jij dadelijk nog beter kunt zitten en de rust bewaren weet ik zeker dat het minder "gehaast" en meer ontspannen eruit gaat zien.
Je zult dan automatisch bovenin gaan eindigen want het is echt een mooi dier met goede bewegingen, ze komen alleen nog niet helemaal af en tot hun recht.

succes

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:20

sandyjorgen schreef:
Hoi hoi,

Meid wat zit jij jezelf en je paard in de weg!

Dit vind ik wel wat overdreven, TS moet nog wat losser in haar heupen worden, zodat ze de beweging van haar paard beter uit kan zitten, maar jij doet net alsof het nergens op lijkt, en ik vind de verbetering al super ten opzichte van het vorige topic. :)

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:39

Het lijkt net of het filmpje versneld wordt afgespeeld.. Ik vind het allemaal wat hectisch overkomen. Het lijkt er ook op alsof je er niet aan kunt/ durft te rijden in de proef. Probeer je onderbenen minder af te steken en blijf die achterkant eronder rijden. Zonde van de onrustige stap en keertwendingen. Als je dit paard in de proef echt aan het werk kan zetten met behoud van ontspanning, heb je er een leuk dier aan. Wel knap dat je al zoveel bereikt hebt met je heethoofd ;) Succes nog!

Hylkjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:58

Misschien nog een klein tipje voor je armen, ik vind dat je voor de rest namelijk, vooral met je benen, al heel mooi zit!
Misschien zou je eens in een training een elastiek om je heen kunnen doen, net iets hoger dan je ellebogen.
Zo hou je en je ellebogen langs je lichaam, en je moet die knik dan meer maken in je ellebogen.
Zal vast raar zitten maar als je er eenmaal aan gewent bent zul je zien dat je zo veel makkelijker hulpen kunt doorgeven.

Succes ;) , je bent al een heel eind op de goede weg!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:34

Bedankt allemaal weer! Neem alle tips mee hoor.
Toevallig vandaag 2 keer eerste geworden met 4 winstpunten dus mag nu Z2!

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:17

gefeliciteerd! die plaatsing en winstpunten heb je niet voor niets gekregen dus petje af! Gelukkig kunnen we (alle ruiters dus) aan iets blijven werken want anders was er ook geen sport aan :P

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:24

Jeetje, wat goed, Shari :D ! Petje af, hoor, ook voor wat je allemaal doet om je houding te veranderen :j !

Tot morgen ;)

Jaaackiiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:36

je paardje smijt zijn voeten echt super mooi!
Echt super sjiek

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:22

Je bent echt enorm vooruitgegaan zeg! Top :)
Probeer nog meer rust in je proef te krijgen, het is nog een wat gehaast beeld.
Erg zonde want paard heeft wel potentie.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:00

Jeetje wat heeft jouw paard prachtige bewegingen! Lekker vlijtig ziet het er uit :) Wel hier en daar wat spanning, maar je paard wil wel lopen :)
Rijden ziet er goed uit hoor!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:09

Je bent een stuk vooruit gegaan TS. Wat je mss ook kan helpen is een achtverband. Een achtverband is een verband wat 1 ring heeft met daaraan 2 helpen. De ring leg je op je rug, de helpen gaan over je schouders onder je oksel heen en dan weer door de ring zodat je deze kunt vast zetten.
Ik heb tijdens mijn sleutelbeenfractuur zo'n verband moeten dragen 24 uur per dag om mijn botten recht te trekken.
Na elke controle werd het verband strakker getrokken totdat je zo recht loopt als de koningin. Het is geen pretje en het ziet een beetje stom uit onder je kleren maar het heeft mij zeker geholpen om rechtop te gaan lopen. Ik heb er ook een veel betere houding door gekregen.

Om ook even rijtechnisch commentaar te geven omdat het moet ;). Het mag imo wat rustiger worden. Je mag meer de tijd nemen voor je proef. Succes

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:20

het ziet er allemaal zo simpel uit als ik t filmpje en de foto's zie :P maar dat is het niet dus ik vind dat je heel goed je best doet! :j

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:28

Ik zie ook veel vooruitgang... Super hoor! Goed om te zien dat je er echt mee bezig bent.

En inderdaad wat boven gezegd wordt... je armen af laten hangen langs je lichaam.. en je handen rechtop! Dat zijn nog de grootste struikelblokken zo te zien. Zie in de berichten hierboven al een aantal tips staan.

Succes ermee! Keep up the good work! :D

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:33

Ziet er al echt een stuk beter uit zo met je houding!!

22 mei start ik met mijn pony in almkerk. :D

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:55

gefeliciteerd met je wintenpunten en dat je nu lekker Z2 mag rijden super wat ik jammer vind is dat je je armen zo recht houd verder vind ik het echt super dat je zo aan je houding werkt :D

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:24

Ten eerste vind ik het erg knap dat je zo kunt rijden en je bent zeker vooruit gegaan! En dat je ook bezig bent je houding te verbeteren is erg positief! Erg fijn paard ook! Gefeliciteerd met je punten!

Ik heb je proef bekeken en misschien heb je iets aan mijn commentaar. :)

Het halthouden is onrustig bij het binnenkomen en voordat je het achterwaarts inzet, ik vermoed voornamelijk door spanning.
Probeer in de overgang en tijdens de inzet van een oefening jezelf wat langer te maken en daarbij goed te blijven ademen. Probeer de knik in je armen te houden en deze meer langs je lichaam. De uitgestrekte stap is nog wat gespannen maar later ging dit al beter. Ik vind je eenvoudige galopwisselingen erg netjes. En in de galop ga je goed mee met de bewegingen en zit je netjes!

Kortom: ik vind het erg knap! Ga zeker zo door! :)

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:27

Heb je zaterdag zien los rijden bij de wedstrijd in werkendam.. zag er erg vriendelijk uit! Je zit wat achterover, maar dat het je zelf al door..