Loeka @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeS_

Re: Loeka @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:15

Misschien een tip voor het zadel: een banaansingel gebruiken :) Ik weet niet of je dit zou mogen? Anders even overleggen :)) Door de vorming blijft het zadel beter op z'n plek. De pony lijkt wat aan de ronde kant, dat zou een reden kunnen zijn voor het naar voren schuiven :)

klikker623

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:19

Hee!
Dat was echt héél raar, ik zit echt nooit op bokt, ga ik 1x kijken en wie zie ik.... Ineke! :D
Het drong pas tot me door toen iemand 'Ien' zei XD

Maar wat een lief paardje!
En nog gefeliciteerd met je eerste prijs! :D

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:31

Ik vraag me af of een staartriem zou mogen op de manege, maar zou een bontje anders niet kunnen helpen?

Kiki_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:20

Leuk ponytje!
Het zadel ligt inderdaad ver naar voren.. Misschien kun je vragen of er een ander zadel op kan of staartriem oid?

Over het vastzitten, ik heb er ook zo één. De kunst is om de andere kant dan juist te laten aannemen. Als links vastzit, proberen recht aan te laten nemen door daar ook contact vast te houden en dus zelf niet alleen op links te willen rijden. Dit betekent niet links loslaten, maar proberen om beide teugels gelijke druk te houden. Terugtrekken helpt zoals al gezegd averechts.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:03

Leuke pony, en ik vind dat ze knap loopt voor een manege pony!
En inderdaad, zoals als gezegt, zou ik niet gaan trekken.. Worden ze alleen maar sterker van! :o