Riethosa (flemmingh) tijdens les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yess

Re: Riethosa (flemmingh) tijdens les

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:52

Ik vind het er ook prima uitzien! Misschien zou je nog iets meer je handen voor kunnen zetten, maar ik kan niet goed zien of je al op dat punt zit, of dat je dr nog niet helemaal los kàn laten.

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 15:59

ok dat weet ik zo niet daar moet ik er voor opzitten om dat te voelen.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:11

Wat een leuk paardje :D Ik vind het er echt niet slecht uitzien :D Je kan af en toe nog iets minder streng zijn met je (binnen)hand volgens mij, maar dat kunnen ook moment opname's zijn! Verder vind ik het er erg goed uitzien, en ik ben best wel jaloers op jouw beenhouding! :o :j

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 16:34

dank je nou mijn beenhouding vind ik het ergste nog haha ze moet stiller en rechter.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:43

MiSzNiTa schreef:
dank je nou mijn beenhouding vind ik het ergste nog haha ze moet stiller en rechter.

Ik vind van je beenhouding mooi, dat je je hakken eigenlijk constand uitdrukt! Daar ben ik wel jaloers op :P Ik kan verder niets zeggen over het stiller liggen van je benen, want ik heb het filmpje niet gekeken (mijn pc is een beetje sloom :o )!

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 19:28

Ok zo ja mn hakken ja dat doe ik automatich maar ik rij met veiligheidsbeugels en als ik dan mijn hakken niet uitdruk ben ik mn beugels steeds kwijt.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 01:14

Wow wat een verschil met je vorige topic +:)+

hier nog een eigenaar van een niet zo brave flemmingh. Hoewel deze foto's er veel beter uitzien heb ik nog wel een tip voor je die misschien bij jou ook helpt. Zorg dat je de rottigheid voor bent. Ik stap eigenlijk maar heel kort in, galopeer dan gelijk - wel laag niet meteen in wedstrijd houding- daarna ga ik pas draven. Heb gewoon gemerkt dat als ik zo rijd hij gewoon heel snel opgeeft en z'n spanning af laat vloeien. Verder moet ik die van mij ook altijd bezig houden. Heb de meest bizarre figuren uitgevonden om m met lostijden bezig te houden en rijdt ze dan ook achter elkaar door zodat hij echt geen tijd heeft om vervelend te zijn. Als hij eenmaal los is heeft die van mij geen zin meer in rare acties en kan er wat meer tijd tussen de oefeningen of evt stukje lange teugel stappen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat jouw paard wat dat betreft net zo is als die van mij. Heb zelf ook heel bang op die van mij gezeten en vond zoals ik nu rijdt ook heel eng maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen dus zet lekker door, het komt vanzelf wel goed.

Kimberly_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 07:34

Leuk Beestje <3 !

Alleen soms loopt die in draf teveel met zn hoofd naar beneden ;) !

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 11:02

Moi22: ok dat is wel een goede tip alleen ik galopeer eigenlijk nooit in de wedstrijdhouding zelfs niet echt op wedstrijd want eerst moet ze leren goed door te springen dan.
En die van mij moet ik ook bezig houden anders heeft ze een hele trucendoos uitgevonden.

Esmeelover9: loopt te veel met zn hoofd naar beneden in draf? zoiets heet losrijden mischien.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:24

soms loopt ie idd iets te diep met zijn hoofd, maar het kan ook zijn dat die foto net op dat moment is gemaakt, want de rest van de foto's zien er keurig uit...

als het losrijden is, waarom zijn de teugels niet wat langer dan?

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:11

Ziet er mooi uit. Vind haar op de foto's niet te dik hoor. Werk eraan dat je de hoofdhals houding constant houdt. En dan bedoel ik niet dat je haar constant het zelfde moet instellen, maar meer aan de loodlijn. De ene keer zit ze op het randje of er iets voor, en de andere keer er te veel achter. Ook mij valt op dat ze de mond vaak open heeft?

Je handen mooi naast elkaar proberen te houden, en werken aan de aanleuning. Dan komt het vast goed. Succes in de M1 en straks M2!

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:20

TS ben blij voor je dat dit topic wel goed gaat en dat je zo'n verbetering heb laten zien :) wilde ik nog even zeggen.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:37

MiSzNiTa schreef:
Moi22: ok dat is wel een goede tip alleen ik galopeer eigenlijk nooit in de wedstrijdhouding zelfs niet echt op wedstrijd want eerst moet ze leren goed door te springen dan.
En die van mij moet ik ook bezig houden anders heeft ze een hele trucendoos uitgevonden.

ik bedoelde dat ik hem dan juist niet in wedstrijd houding laat lopen hoor. Zit er dan net op dus laat hem dan eigenlijk lopen zoals bij jou op de foto's alleen dan met z'n neus er meer uit. Maar als ik vanuit stap gelijk ga draven trekt die van mij z'n truckendoos open terwijl ik als ik hem eerst een tijdje over de rug laat galopperen er bij die van mij niet zo veel aan rottigheid meer inzit. Als ik dan ga draven ga ik de meest achterlijke figuren rijden om hem bezig te houden met als bijkomend voordeel dat hij er ook lekker los van wordt. Daarna stap ik een stukje en ga ik m pas echt oppakken met verzameling, zijgangen e.d. 9 van de 10 keer is bij dan gewoon heel fijn te rijden zonder dat jij dan nog zin heeft Om te vervelen

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 19:30

Ja ik snapte wel dat je hem niet in de wedstrijdhouding liet lopen.
Maar ik draaf wel eerst maar ga wel vrij snel galopperen.
Ben benieuwd ga volgende maand weer voor het eerst op wedstrijd.

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 10:40

Kimvanlier: Ik durf niet eens meer met andere beugels te rijden en kan het ook niet dan doet de binnenkant van mijn voet pijn.

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 19:50

Moi22: heb je tip even geprobeerd van het galopperen maar dat werkt bij die van mij te verwarrend.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:32

TS, omdat je graag wil dat ik reageer.
Helaas kan ik niet positiever zijn als in je vorige topic! Je zadel is veels te klein, hierdoor kukkel je vaak met je bovenlichaam naar voren.....
Tevens zie ik op alle foto's dat de mond van je paard openstaat en dat je een trenge binnenhand hebt. Nee vind het er nog steeds niet vriendelijk en netjes uitzien.

Ik zie wel WAT verschil, je paard lijkt op deze foto's wat soepeler in het lijf....

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:37

Na het zien van het filmpje zie ik wel verbetering, echter is dit van een les, over het algemeen rijd je daar beter... dus nog veel om t verbeteren..... Maar sorry er moet echt wat gebeuren aan het zadel!!

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 20:42

Over dat zadel heb ik in het begin wat gezegd en daar reageer ik verder ook niet op.
Maar goed in een les rij je altijd anders maar dat wouden jullie zien.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 11:31

ziet er goed uit!
misschien toch een ruimer zadel?

succes!

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 19:15

Dank je zoals ik een eerdere post ook staat dat ik het inmiddels weet van mn zadel en wil erg graag wat kilo s kwijt.