Nigel (Irish Cob) @ les, met gróte sprongen vooruit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:19

Yamcha:
Met voelen heb ik doorgaans geen enkel probleem... maar om erop te reageren is vaak wat lastiger :+ Daarvoor moet ik zelf super geconcentreerd zijn en als ik alleen rij gaat dit al stukken beter. Maar soms heb ik ook iemand nodig die me ff aanpakt :o

Verder verwoord je precies wat ik ook vind en denk, danku :D

Anoniem

Re: Nigel (Irish Cob) @ les, met gróte sprongen vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:20

Als voelen geen probleem is, heb je al een hoop gewonnen :)

Denk dat je aan Ellen een hele goeie hebt qua aanpakken :j

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:25

Ziet er echt heel netjes uit! En jullie zijn hard aan het werk. Ik zie in ieder geval al veel meer ontspanning en nog steeds een hele leuke combinatie.

Vind het ook erg leuk om het commentaar van de bokkers hier te lezen, leerzaam :) leuk!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:11

He Puck!
Ziet er leuk uit hoor! Denk dat er door Yamcha al hele goede tips/aandachtspunten zijn aangegeven. Ik vind overigens wel dat je nog wat aan je houding mag werken, vooral op foto 4 heb ik het idee dat je inknikt in je zij terwijl je een bocht maakt, mee draaien is natuurlijk goed met het maken van een bocht maar probeer je bovenlichaam dan wel recht te houden.

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:36

Wat leuk om mijn juffie zelf eens hard aant werk te zien :))
Ziet er goed uit, wat kan Nigel lekker sjouwen zeg! En jij lekker geconcentreerd haha!
Vind het er netjes uitzien.. heb niet echt commentaar hoor!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:43

hey puck,wat leuk jullie weer eens op haw te zien! :D
nigel verbaast me,je plaats weleens foto's maar dit ziet er een tikkie anders uit.Lekker looplustig is tie en kan aardig sjouwen volgens mij.

moeilijk om nog een aandachtspuntje te vinden veel is al genoemd.
het eerste wat me opviel is idd het meer op je bips zitten en in het midden van je zadel.je zit nu teveel op je *doos*. :o
Soms ben je wat streng met je handen,maar misschien is de aanleuning nog niet helaal bevestigd en is hij/of jij op 1 kant wat sterker.

mis je geen steun door het missen van een wrong?je lijkt zo met lekker lange beugels te rijden.
lijkt me moeilijk hoor een goed balans te vinden op een BF,dus petje af!

en je handen }> ook mijn eeuwige probleem, je knikt in bij je polsen en haalt ze dan naar je toe.
doe ik ook :o

je weet zelf heel goed wat jullie verbeterpunten zijn, ik vind jullie een heelijk stel om te zien,dus je mag zeker meer foto's plaatsen ;-)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:22

Puck, je hebt Nigel echt een stuk lekkerder aan het lopen :)) , ziet er goed uit +:)+ .
Verbeterpunten noem je zelf en zijn hier ook al aangehaald. Alleen maar fijn, dan kun je weer verder gaan met trainen en verbeteren.
Mij valt ook het meest je houding op, en dan het niet "zitten", bovenlichaam wat naar voren en je onderbenen naar achteren. Ik denk dat het allemaal samenhangt. Dus op je achterwerk en de lijn van je benen en bovenlijf in de gaten houden.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:28

En ik kijk alleen maar naar die snor.... :D :D :D

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 08:57

Maartje, die ontspanning vind ik inderdaad ook érg belangrijk. Soms misschien iets té belangrijk :o
Ja commentaar van de bokkers is zéker fijn! :D

Hey Lotte, thx! Ik mag inderdaad sterk aan mijn houding werken. Maar een vriendin van mij zei gisteren iets,
en daar was ik het wel mee eens eigenlijk. Ik ben altijd bezig geweest met iets dat we (makkelijk) konden,
daardoor was mijn houding altijd beter, omdat ik dan ook meer tijd had om hierop te letten :+ . Deze les waren
we juist bezig met grenzen verleggen. Ik vind dat echt verschrikkelijk moeilijk en kruip dan weer terug in mijn
oude gewoontes, zoals: niet kantelen van bekken, dus naar voren kukelen, handen op schoot...
Ik denk dat als deze grenzen weer een tikkie verlegd zijn, dat ik dan ook weer zekerder en beter op het paard
zit. :j
Verder over het inknikken: gelijk heb je :D Nigel gooit mij heel graag op zijn linkerzijde en daardoor knak ik soms
nog in. Ik moet beter meebewegen in de bochten, met name naar rechts.

Dankjewel Monique! :D

EY TK!
Nigel verbaast je :)) , hoezo :D ?
Ik zit inderdaad teveel op de voorkant :+ , maar ik denk ook dat dat te maken heeft met wat ik aan Lotte vertelde
hierboven: ik vergeet mijn houding als ik met moeilijke dingen bezig ben :o . Ik ga erop letten dat ik weer terug ga
naar mijn eigen ontspanning en zitten op de billen en kantelen van de bekken, ik denk dat dan ook het handenprobleem
weg is, dat mijn benen minder ver naar achteren liggen en dat ik dus ook kan ZITTEN. :D
Nigel is inderdaad nog erg zoekende naar aanleuning, hij is ook nog niet helemaal recht, het gaat echt al stukken beter,
vorig jaar liep ie de hele tijd in een valse knik, nu neemt hij 'm echt mee vanuit z'n schoft, dus ben hier al enorm blij mee :D
Ik heb nu geen probleem meer met mijn BF, heb wel anders gehad hoor ;)
Ik zit er heerlijk in! Maar zou het ook helemaal niet erg vinden als de Wintec weer past ;)

Trouwens aerdenhout, ik heb nog eens gekeken naar de zweetplekken gisteren toen jij zei dat ie niet lekker lag. De
zweetplekken van de inlages liggen precies achter zijn schouderblad. Het oogt dat ie tever naar voren ligt, maar
dit is dus niet zo. Gelukkig maar!

Grit, THANKS :D Oh, ik ben zó blij met je berichtje! Je klinkt ook heel vaak in mijn achterhoofd als ik aan het rijden ben :D
Je hebt gelijk over mijn houding, zie antwoord bij TK :)

Ambre, haha, die snor ja! :+
Die gaat er vanaf nu weer afslijten, ze staan weer op het gras!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 09:27

Puchje schreef:
ik vergeet mijn houding als ik met moeilijke dingen bezig ben :o

En om de moeilijkere dingen goed te kunnen uitvoeren is een juiste houding van zo'n groot belang :)
Zeker als het gaat om klasses vanaf de L2.
Verbaas me er trouwens over hoe erg je je voeten opzij kunt doen :P Dan zou ik gelijk last van mn knieën krijgen. haha.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 09:28

Je hebt helemaal gelijk hoor over die uitspraak :j
Dat roep ik ook altijd tegen mijn lesklanten. :o
Ik ga erop letten :j

En ja, ik heb nu ook last van mijn knieën :o :')
Maar dat is inderdaad heel ernstig, klopt helemaal hoor!
Kan de schuld aan het zadel geven, maar denk ook dat het weer te maken heeft met mijn bekken en heupen.

Incredimail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:45

Ik vind je nivo nog net of zelfs geen B, laat staan L of M.
Er moet nog veel verbeteren.
Let vooral op je handen, zet ze wat hoger en losser, het lijkt alsof je trekt.
Ga wat beter en rechter zitten in ieder geval niet achterop je zadel en let ook op je tenen.
Het bit is te groot of je trekt.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:37

Voor een tink zeg ik echt WAUW! Ik zie mijzelf zo echt niet op Noa rijden ;)
Nigel kan een wedstrijdje denk ik zéker aan, zonder twijfel eigenlijk. Ik denk dat je je vooral moet gaan focussen op je houding, hij ziet er prima uit.. maar zoals je zelf al zegt, op je kont zitten in galop.. op een foto zie ik je helemaal achter in je zadel zitten, de kapstokjes zie ik ook nog best erg. Je handen netjes dragen is ook een ding vooral in galop zie ik je met je handen bijna op je 'schoot' zitten..

Ik vind het echt ontzettend knap dat jij je tink zo aan het lopen krijgt.. mijn complimenten :D

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 20:24

Bewijs!!!!
Ik kán het wel :D
Deze foto is van 2 weken terug.
Zo zit ik normaal...

Afbeelding

Anne! Thx :D
Houdinghoudinghouding. I know :')

Incredimail: hoger die handen, inderdaad, ze willen graag op schoot :P
En we hadden besloten dat we Bixie waren :+

Thx :)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:51

Hmm ik weet niet wat er precies is met het zadel, maar ook op de laatste foto vind ik je te ver achterin zitten.
Op de één of andere manier ligt t zadel van voor te hoog of zo, waardoor jij naar achteren 'valt'.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 21:55

Het is een boomloos die voor de mooi een tikkie naar voren schuift.
En het kan dus onmogelijk te hoog liggen voor, wat je ziet is de pommel die hoog ligt, maar wat er voor zorgt dat het zadel niet over de schoft strak klemt.

En ik ben wat kilootjes aangekomen, waardoor ik nét niet lekker in het zadel pas. Workin' on it :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 06:07

Wat een leuk paardje!
Probeer op je houding te letten, ik vind het erg knap dat je een tinker zo aan het lopen hebt, maar ik vind het geen L/M niveau ;)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:34

hey :wave: ik ben geneigd om te zeggen: neem een ander (passend dressuur?) zadel :j dan hoef je niet meer zo (minder in ieder geval) aan je houding te sleutelen. ik blijf het niet oké vinden dat vele barefoots óp het schouder liggen. het mag dan boomloos zijn en niet in de weg zitten maar ik weet zeker dat wanneer je op een passend dressuur zadel zit, die netjes vóór het schouder ligt er deuren voor jullie open gaan.
:j :j :j

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 22:38

Pellie :wave: : ik héb een (nu even wat minder goed passend) dressuurzadel, en je hebt gelijk hoor! Hierin is mijn houding stukken beter, maar ik merk gewoon dat Nigel er minder fijn en los onder loopt. Hij staat dan een beetje op de rem en met de BF staan zijn oren erop.

Thx! :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:59

He Puck, leuk eens echte werkfoto's van jou en Nigel te zien!
Ik vind het al best een fijn plaatje geven, meeste punten zijn al genoemd. Probeer je hem wel eens lang en laag te rijden? Dus een mooie lange, ronde nageeflijkheid waarbij de achterhand er mooi onder schuift? Denk dat best een hele fijne houding voor jullie beiden zou kunnen zijn, en ook goed voor Nigel zijn ontwikkeling. Ik vind het bij Jessie in ieder geval een fijne trainingshouding. Zeker als je ze in die houding om je been laat buigen, zodat de schouder naar voren moet gaan grijpen en het achterbeen nog verder onder de massa komt.

Welke maat BF is dit? Je zit op een aantal foto's op de achterkant van het zadel. BF's blijf ik erg fijn vinden, zeker bij paarden die hun spiermassa opbouwen of door het jaar heen dusdanig van vorm veranderen dat een dressuurzadel maar 25% van de tijd echt past :=

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 15:03

Hey berdien!
Thx voor je tips! ik typ even op de telefoon, dus geen lange reactie. wat je zegt over lang en laag, ja.. dat is ook een training die ii zeker 1 a 2 keer in de week toch wel mee pak. werkt inderdaad heel fijn, maar dan moet ik er echt op letten dat ii zelf echt rechtop blijf zitten.
vandaag heb ik een rode boom voor de wintec gekocht, dus daar ga ik morgen weer mee rijden. zal snel weer een fotograaf regelen voor updates.

Dit is.overigens een maat één. Ik ben druk bezig met afvallen, want een maat twee past niet op zn korte ruggetje.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:02

Ik ga lekker geen tips of commentaar geven, want dat doen anderen al voor me, die daar veel meer verstand van hebben.
Ik vind nigel gewoon een lekker ding en jullie een leuk stel.
Dat wil ik maar ff zeggen :D

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:10

Hee leuke foto's, ziet er goed uit en je paard loopt mooi ontspannen :)
Alleen een opmerkingje: wat mij op een aantal foto's eerst opviel was dat je been zover naar achter
lag, nou heb je dat zowieso wel meer bij barefoot (heb zelf de london) maar hier wel wat extreem...
Dat komt omdat je best wel ver op het einde van je zadel zit... helemaal op de canter (zoals dat volgensmij heet)
terwijl je enorme ruimte ziet tussen jou en de pommel ;) als je iets meer in het midden zit komt je been ook wat mooier
te liggen en zit je ook wat steviger in je zadel :) Hoop dat je er wat aan hebt :o

Verder heb je echt een heel leuk paard :)

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:13

Pellie schreef:
hey :wave: ik ben geneigd om te zeggen: neem een ander (passend dressuur?) zadel :j dan hoef je niet meer zo (minder in ieder geval) aan je houding te sleutelen. ik blijf het niet oké vinden dat vele barefoots óp het schouder liggen. het mag dan boomloos zijn en niet in de weg zitten maar ik weet zeker dat wanneer je op een passend dressuur zadel zit, die netjes vóór het schouder ligt er deuren voor jullie open gaan.
:j :j :j

Ook niet perse maar wat ik zo'n nadeel vind van de BF cheyenne is dat het zweetblad heel kort is zeg maar en je geen ondersteuning hebt aan zowel de achter als de voorkant bij je knieen zeg maar :) dat is ook de reden dat ik de london nam: daar heb ik een veel betere zit in en het ondersteunt ook meer ;) wat ik nog even toe wou voegen is dat ik ook een BF heb omdat gewoon geen enkel ander zadel past op mijn pony met stevige schouderpartij... vzh maar ook dressuur blijft gewoon niet goed liggen... de BF wel :) Dus qua dat ben je niet de enige haha :D