Voeten schieten n de stijgbeugels!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vstl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:38

IngridB schreef:
vstl schreef:
Hmm ja ik begrijp dat dat niet prettig is om constant op je voeten te letten.Maar die 'hakken laag,tippen naar binnen' heeft wel een nut.Het is de bedoeling om steun te geven.Het kan aan je houding liggen.Want als je bv. gaat draven en je kantelt van voor naar achter dan kan je je benen niet op de juiste plaats houden,maar het kan ook aan verkeerd schoeisel liggen.En met goed schoeisel voor te paardrijden wordt bedoeld : een hakje (om helemaal doorschuiven van de voeten in de beugels te voorkomen) en een platte maar geribbelde zool (om een goeie grip op de beugels te hebben en bij val er toch gemakkelijk weer uit glijden).

x

Laarzen met een hakje en een geribbelde zool heb ik, daar rijd ik altijd mee.

Ik denk toch zelf dat het met het zadel te maken heeft gehad. waarom gaat het nu ineens veel beter!
De eigenaar van de fries zei ook dat ik veel beter reed met dit zadel. het zit ook veel en veel
fijner en ik kan m'n voeten ook veel stiller houden dan eerst. Toen vlogen ze alle kanten uit.

Af en toe een lesje nemen vind ik wel leuk, maar niet elke week. Daar heb ik ook de tijd niet voor. als ik tijd heb wil ik gewoon lekker zelf rijden in de bak of in het bos. Ik hoef geen 'perfecte' amazone te zijn. Het rijden zelf gaat hartstikke goed alleen zat ik met het
'voeten probleem' en het lijkt opgelost te zijn.

Ja je hebt gelijk,het kon ook aan je zadel liggen :D
Als je nu veel beter rijd met dit zadel dan is je probleem opgelost.Een perfecte amazone
is niemand en niemand verlangt van je om perfect te rijden.*D Ik ben blij dat je probleem is opgelost !
nog veel plezier met het rijden van je fries!

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:53

Simpelweg je hakken naar beneden drukken, werkt bij mij altijd goed.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:12

Ik denk dat het aan je houding ligt..
Je zegt zelf al hakken uitdrukken en tenen naar binnen,
maar ook moet je je benen lang maken!

succes!

X,

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 12:17

Allemaal bedankt voor de reacties.

Het was voor mij een lastig probleem, maar eigenlijk met een 'simpele' oplossing is het probleem
gewoon verholpen. Namelijk een ander zadel!!!!

Hakken 'gewoon' naar beneden doen lijkt inderdaad heel makkelijk, maar het is makkelijker gezegt dan gedaan!
Ik merk dat ik nu vanzelf m'n benen al lang maak doordat ik al veel beter zit en veel relaxer.

Ga zeker volop genieten en rijden om Jitse!!!