Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maris schreef:Monya, is een togu zitbal een goede ? En welke oefeningen doe je dan. Of is alleen zitten op een zitbal al voldoende oefening ?
. Maar omdat vrouwen genetisch bepaald zijn om kinderen te krijgen is ons middenstuk soepel en meegaand, maar dus ook zwak en wij moeten harder werken om vanuit onze buik en onderrug, rompstabiliteit te kweken dus. Het zitten op een zitbal zorgt ervoor dat je zelf zit, zonder te hangen in een lepel (zadel), wrong (zadel), leuning (stoel), of een ander lichaamsdeel: inknikken in 1 heup bij het staan, benen over elkaar, leunen op elleboog etc. etc.
. Maris schreef:Hmmm ik zit dus nu braaf op mijn zitbal, maar wat is daar moeilijk aan ??? Ik zie de oefening waarde ervan niet zo ??? Of zag jij het nut er ook niet gelijk van in.
Enige nadeel is dat de zitbal net wat te klein is voor achter mijn bureau. Nog tips om dat op te lossen ( bureau kan niet omlaag ) ?
, optillen om en om van de heupen, allemaal bedoeld om meer rompstabiliteit te kweken. Maris schreef:Hmmm ik zit dus nu braaf op mijn zitbal, maar wat is daar moeilijk aan ??? Ik zie de oefening waarde ervan niet zo ??? Of zag jij het nut er ook niet gelijk van in.
Enige nadeel is dat de zitbal net wat te klein is voor achter mijn bureau. Nog tips om dat op te lossen ( bureau kan niet omlaag ) ?