Het zijn voor mijn gevoel eigenlijk te weinig foto's om echt te oordelen.. Maar om toch maar een ingeving te doen:
Draf ziet er eigenlijk netjes uit, netjes ruim, volledige passen, ietswat hoger gericht. Ik krijg niet echt een gevoel van dwang'.
Wel zou ik hier graag nog een actievere achterhand in zien en vooral de wat deinzende beweging in de draf... Dat laatste mis ik momenteel nog...
qua hoofd/halshouding zou ik graag ook de wat lagere tot hele lage houdingen zien. Achterhand activeren, lange teugel indraven, galloperen... Laat hem loslaten...

Wat betreft de galop zou ik je de tip willen geven om gewoon te ontspannen. Ik denk dat de houding vanuit je hakken komt door het vastzetten van je heupen en het vasthouden / te veel van voren nageeflijk vragen. Hou contact van voren, en rijd hem voorwaards. Niet onder je uit laten lopen maar wel altijd reactie kunnen krijgen op een kuitdruk. Sluit hem op tussen je handen en je benen en begin met (behalve de kuitreactie) met een goede sprong... Ga veel tempo wisselingen doen. Ga op de binnenhoefslag rijden. Laat hem op zijn eigen benen lopen....
Nog even een tip voor je 'bitprobleem'. Mijn instructrice heeft mij op een gegeven moment haar paard laten rijden. Goed opgeleid Z2 paard wat bij mij duidelijk een vasthoud probleem had... De oorzaak was o.a. het reactie krijgen op je kuithulp maar ook het vasthouden van mijn kant.
Ze heeft mij uitgelegd om in elke hand 100 gram gewicht te hebben. Wanneer je paard links nog 200 gram gewicht in je hand legt (100+200 = 300 gram) zorg je ervoor dat jij het gewicht rechts ook gelijk maakt...! Wanneer ze li vast gaan houden willen ze rechts niet aannemen...
En zorg dat ze geen gewicht in je handen kunnen leggen. Ga niet zelf vasthouden op de kant waar zij vasthouden... Veel wisselen van kanten, rijd onverwachte figuren. Constant tempowisselingen...
Succes!