Stuiteren tijdens galoperen, iemand iets?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loveyrsa

Re: Stuiteren tijdens galoperen, iemand iets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 18:50

Oh ok, Maar als je je gaat ontspannen zal ik maar zeggen , heb je dan niet dat je benen gaat klungelen niet dat ik helemaal als een zout zak er op ga zitten dan hoor, maar hoe ontspan je precies je benen ?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:12

loveyrsa schreef:
Oh ok, Maar als je je gaat ontspannen zal ik maar zeggen , heb je dan niet dat je benen gaat klungelen niet dat ik helemaal als een zout zak er op ga zitten dan hoor, maar hoe ontspan je precies je benen ?

tja je benen mogen ook niet te los want dan gaan ze bewegen en is ook niet leuk voor uw paard. k zou zeggen ga gewoon wandelen. of kijk niet naar uw paard terwijl je rijdt maar naar iemand anders of iets. dan vergeet je dat je op je paard zit en ga je automatisch normaal gezien stilzitten.

Jeannette25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:41

Ik had het zelfde probleem,mijn paard ging zoooo spannen dat ik zoooo ging stuiteren..
Ik kan alleen maar zeggen; zit les heeel veel zit les en zelf proberen te ontspannen..Veel zonder beugels rijden (deed ik zelf pas na een half uur erg ontspannend te hebben gereden!!!)Zodra je al een half uur hebt lopen klooien hoef je niet meer je beugels er af te doen, in draf stuiter je dan ook!!!!
Bij mijn paard was de wissel werking op mij, zodra ik begon te spannen deed hij het ook en liep ie dus als een plank, zodra ik meer ging ontspannen,minder met mijn handen te rommelen en tadaaaa je kan hem bij elkaar rijden en je kan heerlijk zitten!!!

Searcher

Re: Stuiteren tijdens galoperen, iemand iets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:05

Ik heb dat ook gehad met mijn fjordje. De galop rechtsom was goed maar die linksom was bijna niet uit te zitten. Ze hield dr rug strak omdat ze die kant om moeilijk vond. Ik heb haar aan een langere teugel laten galopperen en heb verder geen aandacht besteed aan stelling of nageeflijkheid o.i.d en niks met teugels gedaan want dat verergerde het. Zo leerde ze vanzelf ontspannen en nu kan ik beide kanten om goed uitzitten maar mag de stelling nog wel iets beter, ach je kunt niet alles in 1 keer goed hebben maar dit stukje hebben we.